v240tic85 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 noen som vet hvordan jeg får fikset dette enklest muli? får og få dette gjennom eu? Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 kappe og sveise? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 shønner jo det! d jeg lurte på var om det var noe problem og gjøre det! å om det er mye jobb Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Først så henter du en vinkelkutter, så stapper du den svarte dingsen (støpselet) inn i en stikkontakt, helst jordet da. 220/230V eller noe der omkring. Så passer du på at den er av før du setter inn støpselet også. VIKTIG VIKTIG. Så hiver du på deg vernebriller, legger deg under bilen, skrur på og setter noe som kalles skive inntil jekkfestet og kapper vekk det som er rust på (det brune). Så finner du fram et sveiseapparat, tråd er å anbefale. Puss bort og rengjør overflate før sveis. Samme prosedyre med støpsel, men gjerne noe høyere spenning her. Still inn sveiseapparatet, sveis til du er fornøyd og vis bilen... Voila! (Nå kan du ta av deg brillene, husk å skru av alle maskiner og trekk ut støpsel) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 enkelt og greit!!! Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hehehehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hehe! å faen! er det slik jeg gjør det ja! hehe! så da er det bare og kappe og sveise inn nytt da altså! en jeg prata me sa at det var så mye arbeid med det at jeg helelr måtte kjøpe meg en ny bil! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Da tror jeg han burde holde seg til tråsykkel! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hehe! er vell helst at han er lei av rustsveising! hehe! men det hørtes jo enkelt ut så da er det bare og bynne! shønner ikke hvorfår volvo har de idiotiske løsningene på jekkfestene! bruker du jo orginaljekken så fårsvinner jo alt åog dørstokken blir bulka! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hehe! er vell helst at han er lei av rustsveising! hehe! men det hørtes jo enkelt ut så da er det bare og bynne! shønner ikke hvorfår volvo har de idiotiske løsningene på jekkfestene! bruker du jo orginaljekken så fårsvinner jo alt åog dørstokken blir bulka! Men vi bruker vel ikke orginaljekken vel..? den er jo livsfarlig..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 mått jo d når æ pungtert da å itj hadd nå anna! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Synes da orginaljekken er god jeg, bruker bare den nesten. heh Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Først så henter du en vinkelkutter, så stapper du den svarte dingsen (støpselet) inn i en stikkontakt, helst jordet da. 220/230V eller noe der omkring. Så passer du på at den er av før du setter inn støpselet også. VIKTIG VIKTIG. Så hiver du på deg vernebriller, legger deg under bilen, skrur på og setter noe som kalles skive inntil jekkfestet og kapper vekk det som er rust på (det brune). Så finner du fram et sveiseapparat, tråd er å anbefale. Puss bort og rengjør overflate før sveis. Samme prosedyre med støpsel, men gjerne noe høyere spenning her. Still inn sveiseapparatet, sveis til du er fornøyd og vis bilen... Voila! (Nå kan du ta av deg brillene, husk å skru av alle maskiner og trekk ut støpsel) eg så pleie å sveise en ny plate over der jeg har kappet ut! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 eg så pleie å sveise en ny plate over der jeg har kappet ut! teiten! måkje finne på det da! :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 eg så pleie å sveise en ny plate over der jeg har kappet ut! Ny plate? :eek: Det er for proffe! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg