300ZX Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Da er det kanskje på tide og oppdatere litt her igjen, har ingen bilder men de kommer:) Poleringa er satt litt på vent mens jeg tar bilen litt teknisk først. Begynte på mandag med å skifte hovedbremsesylinder for den gamle hadde det med å henge seg opp hele tiden (slapp ikke opp bremsene når jeg ville det):) Så har jeg måtte kjøpe nye hjerne i dag, da den orginale tok kvelden. Es-tuning hjalp meg med den saken, ble også montert en liten chip samtidig:op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Da er det kanskje på tide og oppdatere litt her igjen, har ingen bilder men de kommer:) Poleringa er satt litt på vent mens jeg tar bilen litt teknisk først. Begynte på mandag med å skifte hovedbremsesylinder for den gamle hadde det med å henge seg opp hele tiden (slapp ikke opp bremsene når jeg ville det):) Så har jeg måtte kjøpe nye hjerne i dag, da den orginale tok kvelden. Es-tuning hjalp meg med den saken, ble også montert en liten chip samtidig:op: Så nå går bilen en smuule bedre enn før? :) Fornøyd med chippen dems? Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Så nå går bilen en smuule bedre enn før? :) Fornøyd med chippen dems? Den går mye bedre ja:) Må skifte pluggledninger, fordelerlokk og rotor jeg da for å bli kvitt litt fjusking jeg har hatt siden jeg fikk bilen:) Er overslag en plass:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Den går mye bedre ja:) Må skifte pluggledninger, fordelerlokk og rotor jeg da for å bli kvitt litt fjusking jeg har hatt siden jeg fikk bilen:) Er overslag en plass:( Høres bra ut! Mye gamp under panseret trur du har nå etter chippen? Fjusking er noe forferdelig drit! Særlig når man vet at bilen egentlig kan gå mye bedre! Hadde fjusking på gamlebilen min, bytta tennplugger, ble som en ny bil! Ittno raske tall men viser hvertfall forskjellen før og etter tennpluggbytte: Før: 60-100 km/t: 15,6 sek Etter: 60-100 km/t: 7,9 sek Sorry litt offtopic men tok litt av :op: Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Høres bra ut! Mye gamp under panseret trur du har nå etter chippen? Fjusking er noe forferdelig drit! Særlig når man vet at bilen egentlig kan gå mye bedre! Hadde fjusking på gamlebilen min, bytta tennplugger, ble som en ny bil! Ittno raske tall men viser hvertfall forskjellen før og etter tennpluggbytte: Før: 60-100 km/t: 15,6 sek Etter: 60-100 km/t: 7,9 sek Sorry litt offtopic men tok litt av :op: Hehe, kan tenkte meg at det ble forskjell ja, skal være 285hk på svinghjulet med den chipen. Skal prøve å få tak i ledninger og fordelerlokk i julen å se om den blir bedre, håper inderlig det altså:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Hehe, kan tenkte meg at det ble forskjell ja, skal være 285hk på svinghjulet med den chipen. Skal prøve å få tak i ledninger og fordelerlokk i julen å se om den blir bedre, håper inderlig det altså:) med den chipen må ikkje du ha ny turbo å effektanlegg den chipen på 260hk treng du ikkje gjer nåke,ikkje stille på turbotrykk en gong vurderer å anskaffe mej en av dei to chipene men får sjå Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 med den chipen må ikkje du ha ny turbo å effektanleggden chipen på 260hk treng du ikkje gjer nåke,ikkje stille på turbotrykk en gong vurderer å anskaffe mej en av dei to chipene men får sjå Har både effektanlegg (3") og filter jeg så det er ikke noe problem. Orginal turbo tåler 310hk, så det er heller ikke noe problem. Lader ca 1.3 bar nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Tjohei. Moro saker. Jeg får samme chip nå om ikke så lenge ;) Da blire fart i sakene :D Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Har MTM Steg 2 Chip, 3" eksos, kon filter, og lader 1.5bar trykk i min. Går ganske godt egentlig. Merker at det er en tung bil, men flytter seg da. Regner med du merket stor forskjell Simon. Hva for chip er det es har? Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Har MTM Steg 2 Chip, 3" eksos, kon filter, og lader 1.5bar trykk i min. Går ganske godt egentlig. Merker at det er en tung bil, men flytter seg da. Regner med du merket stor forskjell Simon. Hva for chip er det es har? Aner ikke hvilken chip de har, programmerer dem hvertfall selv. Ble merkbart forskjell ja, men må som sagt luke ut noen tenningsfeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Har MTM Steg 2 Chip, 3" eksos, kon filter, og lader 1.5bar trykk i min. Går ganske godt egentlig. Merker at det er en tung bil, men flytter seg da. Regner med du merket stor forskjell Simon. Hva for chip er det es har? kar du skaffa 3" anlegge, har ikkej funne nåken plass dei sell, so bli å laga sjølv, men skulla fått røra ferdi bøyd å i rett lengd so det va berre sveise jobben so sto igjen Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 kar du skaffa 3" anlegge,har ikkej funne nåken plass dei sell, so bli å laga sjølv, men skulla fått røra ferdi bøyd å i rett lengd so det va berre sveise jobben so sto igjen Du får ikke kjøpt ferdig eksos til disse, så du må lage selv eller bruke Svendsen eksos som jeg gjorde:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Du får ikke kjøpt ferdig eksos til disse, så du må lage selv eller bruke Svendsen eksos som jeg gjorde:) det ej tenkte, men er litt pess å kjøre halve norge får at dei skal lage et eksosanlegg, so bli vell å kjøpe sei nåken dela å få sveist, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Eksos anlegget mitt er sveiset av forrige eier. Og svendsen eksos holder vel til flere steder i norge gjør det ikke? Kom deg under bilen, tegn opp skisse, mål og kjøp rør. :D Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Eksos anlegget mitt er sveiset av forrige eier. Og svendsen eksos holder vel til flere steder i norge gjør det ikke? Kom deg under bilen, tegn opp skisse, mål og kjøp rør. :D planen min er å sveise på bilen, slik at det bli likt av det som er det, punkta det opp under bilen å tar det ned å heilsveiser det, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg