Gå til innhold

Fartsbot på Rudshøgda i dag - flere i samme båt?

Ranger emnet


Aero

Anbefalte innlegg

Satt og hørte på debatt på 1730 på P4 om fartsbot.no, og fundert litt på om det kanskje hadde vært en god ide ... Det var akkurat ferdig når politiradioen plutselig skurrer og kommer med replikken som jeg håpet jeg aldri skulle få høre ... "Svart Saab sedan.." :(

 

Da ser jeg sivilbilen på avkjøringsfeltet og alle de grønne vestene nede på rasteplassen og skjønner at jeg har tapt, og spørsmålet er ikke lenger "om", men "hvor mye?" ...

 

Jeg lå heldigvis bak en annen så det gikk ikke så veldig fort, hadde vel rundt 100 på nåla tenker jeg, det tragikomiske var at vi hadde ligget bak to andre biler lenge, og kjørte endelig forbi på tofilsveien opp mot Rudshøgda, tenker de vi kjørte forbi gottet seg fælt når de så vi sto der :shake

 

Uansett, sluttresultatet ble måling på 91km/t og 2600,- rett i statskassen.

 

Når det er sagt var dette min første fartsbot etter 12 år i trafikken, så det var vel på en måte "på tide" :/

-98 Saab 9-5 - Gamle Svarten

-74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne

 

Have Turbo .. will travel ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og hørte på debatt på 1730 på P4 om fartsbot.no, og fundert litt på om det kanskje hadde vært en god ide ... Det var akkurat ferdig når politiradioen plutselig skurrer og kommer med replikken som jeg håpet jeg aldri skulle få høre ... "Svart Saab sedan.." :(

 

Da ser jeg sivilbilen på avkjøringsfeltet og alle de grønne vestene nede på rasteplassen og skjønner at jeg har tapt, og spørsmålet er ikke lenger "om", men "hvor mye?" ...

 

Jeg lå heldigvis bak en annen så det gikk ikke så veldig fort, hadde vel rundt 100 på nåla tenker jeg, det tragikomiske var at vi hadde ligget bak to andre biler lenge, og kjørte endelig forbi på tofilsveien opp mot Rudshøgda, tenker de vi kjørte forbi gottet seg fælt når de så vi sto der :shake

 

Uansett, sluttresultatet ble måling på 91km/t og 2600,- rett i statskassen.

 

Når det er sagt var dette min første fartsbot etter 12 år i trafikken, så det var vel på en måte "på tide" :/

 

er vel 80 der? så 11 over er jo ikke verdens undergang, men kjipt for det :shake

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 80 der, ja..

Kjedelig å høre, Aero.. Kjørte der i går, og skal innrømme at å holde 80 ikke er så lett/morsomt når veien er såpass grei.. Tenkte faktisk at "her står sikkert aldri politiet", men den gang ei.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte der i går jeg også, hadde en smågroggy forbikjøring på langflata rett etter brummundal, og var oppe i 140-50 ca.

På den 2-felt´s før rudshøgda tenkte jeg, pyttpytt jeg har det jo ikke så travelt, og kjørte ikke forbi en eneste bil, samt holdt grensa :D det kan jeg være glad for tror jeg.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med fartsbot.no haddejo kanskje ikke vært dumt :) Har ikke vært inne å sett jeg men... Om det ikke koster skjorta så kan du kanskje tjene det inn igjen :P Men dem kan vel ta lappen din da du har brukt opp "prikkene" ??

Er sykt kjedelig å få bot. Fikk selv bot for 2 år siden. 3000kr eller no.

118km i 100sona. Drit kjipe penger ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier fra om du får eller ikke får prikker? Aldri fått fartsbot men trodde det var "obligatorisk" å få prikker ved å kjøre for fort. Men slapp du så er jeg glad for deg :)

 

Var tydeligvis for lite overtredelse for å få prikker, det står 0 i feltet for prikker på det forenklede forelegget, og UP karen sa også til meg at det ikke var noen prikker å få for dette ...

 

Forøvrig en veldig hyggelig onkel, men hva hjelper vel det :shake

-98 Saab 9-5 - Gamle Svarten

-74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne

 

Have Turbo .. will travel ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tydeligvis for lite overtredelse for å få prikker, det står 0 i feltet for prikker på det forenklede forelegget, og UP karen sa også til meg at det ikke var noen prikker å få for dette ...

 

Forøvrig en veldig hyggelig onkel, men hva hjelper vel det :shake

 

jøss der var jo snålt, jeg fikk lik bot, og lik fartsovertredelse, og fikk 1 prikk for det.

5 mnd siden,..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår