Morten_A Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Lurer på noen ting her. Som dere ser på bilde mangler det masse i forhold til en vanlig 242/240 Varmeregistret er borte og diverse varsels lamper. Får man godkjent bilen uten varmeaporat,med tanke på dugg osv? Trodde også det var påbudt med parklys å div andre standar lamper. Tenkte jeg skulle kjøre noe samme looken i min bil.Hva tror dere om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Lurer på noen ting her. Som dere ser på bilde mangler det masse i forhold til en vanlig 242/240 Varmeregistret er borte og diverse varsels lamper. Får man godkjent bilen uten varmeaporat,med tanke på dugg osv? Trodde også det var påbudt med parklys å div andre standar lamper. Tenkte jeg skulle kjøre noe samme looken i min bil.Hva tror dere om dette? Han har nok både varsellamper og bryter for parklys, men har nok gjort om det med diverse andre brytere og lys. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Spør Biltilsynet, så er det ikke lengre noen tvil. Parklys må man da fortsatt ha, iflg. kjøretøyforskriften. Racelook her selvfølgelig kjekt ellers, synes nå jeg. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Spør Biltilsynet, så er det ikke lengre noen tvil. Parklys må man da fortsatt ha, iflg. kjøretøyforskriften. Racelook her selvfølgelig kjekt ellers, synes nå jeg. Ja får prøve å sende en mail elller noe.men hva med varmeregistret da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Jeg kan ikke kjøretøyforskriften utenat og er for lat til å søke på LovData, så jeg vet ikke. Men BT burde vite, så snakk med de. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Vil uansett påstå at du er dum om du kjører rundt uten mulighet til å fjerne dugg med varmeapparat, blir noen jævlige merker hvis du fjerner med hånden/klut med litt skit på.. Eg hadde aldri orket :P Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Er å få tak i noen små elektriske vifter, så det i en tråd et eller annet sted. Edit, jeg fant: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=FLX%2D640&N=0&autoview=sku Men den skal kobles til kjølevannet den også, men litt mer hendig størrelse. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 er ikke no lov om at man må ha varmeapparat Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Er å få tak i noen små elektriske vifter, så det i en tråd et eller annet sted. Edit, jeg fant: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=FLX%2D640&N=0&autoview=sku Men den skal kobles til kjølevannet den også, men litt mer hendig størrelse. åsså et alternativ...For varmeregistret går jo litt innenfor sikkerhet når det gjelder fjerning av dugg..Men kunne også lakt direkte luft inn og opp til dashen,(igjennom kanaler) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520i Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Vil uansett påstå at du er dum om du kjører rundt uten mulighet til å fjerne dugg med varmeapparat, blir noen jævlige merker hvis du fjerner med hånden/klut med litt skit på.. Eg hadde aldri orket :P Skal si til Thomas imorra hvor tett han er, og at dette ikke går ann!!!!!!! knock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Får ikke godkjent med sportsratt vel? Jeg skal iaf sette i ett r-sport ratt og godkjenne med det. Akkurat det med varmevifte er det vel ingen regler for, heller ikke hva som er av instrumenter og lys inni bilen. Men alt av lys utvendig må være etter boka. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Tror ikke at loven sier noe om å fjerne et varmeregister. Men en vurdering i fra BT kan hindre godkjenning med bakgrunn i at man fjerner en funksjon som kan påvirke sikkerhet/sikt. Kjøretøyforskriften ligger her Har selv brukt denne ovenfor BT en gang i tiden. Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Volvo 240 er ikke underrettet kjøretøyforskriften, men krav til kjøretøy. Dette er to forskjellige reglementer. Kjøretøyforskriften ble iverksatt 01.01.1995. Dette kan være fint å ha med seg da kjøretøyforskriften er en del "strengere" enn krav til kjøretøy. Driver selv og kniver en del med BT ang godkjenning av min 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Volvo 240 er ikke underrettet kjøretøyforskriften, men krav til kjøretøy. Dette er to forskjellige reglementer. Kjøretøyforskriften ble iverksatt 01.01.1995. Dette kan være fint å ha med seg da kjøretøyforskriften er en del "strengere" enn krav til kjøretøy. Driver selv og kniver en del med BT ang godkjenning av min 240. Du har helt rett! viktig moment i "forhandlinger" med BT. Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg