Gå til innhold

hva kan purken finne ut, forsikring osv.

Ranger emnet


ipo

Anbefalte innlegg

hei, har snakka med en kammerat som sier at purken ikke kan finne ut om du har forsikring på bilen, stemmer dette?

 

Og hvis jeg har omregistrert bilen, og blir stoppa og viser gamle eigers vognkort, uten forsikring får jeg bot da? (bilen står i mitt navn)

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har snakka med en kammerat som sier at purken ikke kan finne ut om du har forsikring på bilen, stemmer dette?

 

Og hvis jeg har omregistrert bilen, og blir stoppa og viser gamle eigers vognkort, uten forsikring får jeg bot da? (bilen står i mitt navn)

takker for alle svar.

 

politiet sjekker opp bilen via autosys. det er det samme som biltilsynet bruker.

så da er det nåværende eier som kommer opp som eier av bilen.

det står også om bilen er forsikret om den er for øyeblikket registrert, om årsavgift er betalt, om bilen er eu godkjent. osv.

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg kjørte nesten mer med avskiltingsbegjæring enn uten, og en gang hadde han møtt en politibil som snudde og kom etter han for å konfrontere han med at bilen ikke var eu-godkjent! At han blånekta og slapp unna er en annen sak, men murphys lov slår til når man minst trenger det vettu.. Har du ikke alt i orden kan du banne på at du har uflaks med kontroll.

 

Bot-size vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gidder dei virkeligt å sjekke alt dette i fks, promille kontrol i påsken? hvor stor er sjangsen på at dei gidder å se?

Alt dette sjekkes med ett anrop til sentralen.

De leser opp regnr, og alle heftelser (og eventuelle tidligere merknader) blir gitt til patruljen som stoppa deg.

 

Synes synd på deg hvis du blir påkjørt eller kjører på noen uten forsikring på bilen i hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. jeg har ikke hørt om noen som har blitt sjekka opp mot deres system, men men, skal på tur i morgen uten at jeg har dei tingene som nevnt over, så det blit spennande :D noen som vet hvor store bøter jeg kan få?

Tja, krasjer du med noen og lager personskade, er det ikke botstørrelsen som er ditt største problem..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dere skjønner jo ikke spm dere tydligvis :D men men, er vell altid slikt på forumet.

 

Men jeg er enig i det at når du ikke har alt i orden da kan du banne på at ein blir stoppa! hehe. gikk fint da, kjørtet gammlingen sin gubbebil :D ingen kontroll som jeg såg langs E135, men var sikkert 10bil som blinka på meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår