chris_astro Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Nei,jeg pumpet ikke gassen.Jeg har gasspedalen helt i bunn "No Flood mode" mener jeg det heter.Eneste måten å holde bilen i live på hvis jeg først får start er å holde litt gass,Lar jeg den gå på tomgang dauer den. Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 http://chevythunder.com/gm_throttle_body_injection_pg_1.htm Link til god troubleshooting her. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Nei,jeg pumpet ikke gassen.Jeg har gasspedalen helt i bunn "No Flood mode" mener jeg det heter.Eneste måten å holde bilen i live på hvis jeg først får start er å holde litt gass,Lar jeg den gå på tomgang dauer den.de gangene som jeg har hat tull har jeg aldri fått bilen til å gå med full trottel, bilen startes i noe som heter close loop dette er innprogramert fra fdabrikken hvis du holder full gass leser hjernen av feil og vil gi feil info til gasser og bilen får for mye bensin og så stopp. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris_astro Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Lå merke til en ting,den er skitten den Fuel pressure regulator eller det kommer skitt ut. kan det ha noe å si? Der som den pilen er er det brunaktik med litegranne sandgrusete mølje... Kan se ut som rust blandet med noe annet... vi sjekket ikke plug gap'en,men hvor mye skal den være? Og er det i millimeter eller tommer? Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Når vi prøvde å starte kom det masse mer bensin fra dysene når gassen ikke ble rørt enn når den var i bunn. Sånn skal det vel være? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 "Clear flood mode" på TBI entres ved pådrag over 80% og start signal inn på ECM, og magrer ned blandinga til ~20:1, Tilsvarende blir blandinga justert litt fetere for å starte lettere, men her virker det som det er alt for fett. Det sto noe om "tenningsreguleringen", er fordeleren vridd på? EST-bypass pluggen ligger i ledningsklysa bak ved fordeleren, skal være grei å finne. En enkelt ledning og plugg. Få tenningen til originalt igjen (0 grader = på Øvre Dødpunkt). De tenningsmodulene jeg har vært borti som var defekte, ga ikke gnist i det hele tatt - men jeg skal ikke utelukke at det kan forekomme heller. Det beste er å prøve med en du vet virker (noen i nærheten med lik bil?), eller en ny en. Bare noen tanker i første omgang, kan være sammensatte feil og (flere feil kombinert). Håper det ordner seg. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris_astro Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Er det riktig at den skal stå på 0 grader fortenning? skal ikke det være noen grader fortenning? Hvor kan jeg finne ut hvor mye pluggåpning det skal være på pluggene? ______________________________ Fant det ut de skal være .035" Har nå sjekket fuel pressure regulator og den er helt fin.Så nå har jeg gått tom for ide'er, sender den til verksted. Så det blir spennende å se hva de finner ut, Skal oppdatere med en gang jeg finner det ut. Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Det skal vere 0° grunninnstilling med EST bypassed. Når du plugger i den igjen vil elektronikken ordne med riktig fortenning. Så dere fikk tak i en tenningspistol? Får håpe de finner feilen billig. Riple? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris_astro Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Joda fikk tak i tennings pistol og stilt inn,men den vil ikke starte for det om. Nei,jeg leverer den inn til Haga Auto på nesttun.Han skal visst være en spesialist på Chevy generelt.Tenker det er bare en bagatell som utgjør om den starter eller ikke... håper vertfall det.. Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Her er prosedyren: Disconnect the tan/black wire EST (electronic spark timing) by-pass connector located near the heater housing in the engine compartment on the S/T series, or near the distributor on all other V-6 models. Do not disconnect the four- (4) wire connector at distributor. Connect the timing light to the No. 1 spark plug wire. Check timing and adjust to "0" degrees BTDC. With the engine off, reconnect the EST by-pass connector and clear the ECM trouble codes by disconnecting the battery. Du kunne kansje tatt en kompresjonstest før du sette den på verksted. Har gått tom for ideer her og. Skal bli spennende å høre hva som feiler. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris_astro Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Har fått bilen til å starte nå...men! Den går dårlig tomgang og dauer. Det jeg gjorde var å skifte over til de gamle tennpluggene.Kanskje det er feile tennplugger de gamle også.Har prøvd å justere tenningen. Nei det blir spennende å se hva Haga Auto har og si.. Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Jeg holder en knapp på at problemene skyldes enten: -Feil på Tempsensoren til ECM.Instrumentet ditt viser riktig likevel.Et brudd i ledningen eller defekt sensor vil gi ECM'en beskjed om ca -40*. - EGR ventil som henger åpen.Hvis du har en Z motor (Mener 91 modellene har det.W-motoren med elektrisk EGR kom vel senere?) har du en vakuum drevet EGR ventil som du må av med motorkassen for å finne. Vakuum klokken er "åpen" på baksiden og du kan kjenne med fingrene om du kan bevege stempelet.Begge disse feilene gir noenlunde samme symtom med fusking og svartrøyk. Ble det noe øl på dere? Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris_astro Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 He he,nei ble lite øl på oss...Hmm de problemene er de dyr å fikse? Hiver den inn på verksted i morgen.. Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Skal ikke kuppe tråden her, men nå har Astroen min stoppet også! 1995 modell, 140.000km. Bytter fordelerlokk og pluggledninger i morgen. Ladingen på min virker helt grei, men den har fusket mer og mer utover vinteren. Har hele tiden trodd det var kondens i bensinen, fordi bilen har gått bra igjen i lange perioder etter å ha fått en dose kondensfjerner. Men nå etter påske var den helt håpløs, tiltross for at den har stått lagret i garasje hele påsken. Jeg ser på kontaktene til div lys at sjøklimaet og saltede veier tærer hardt på el.systemet. Tror ikke pluggledninger eller rotor lokk har vært vært byttet før. Dessuten lyser ikke motor-servicelampa og da skal det visstnok ikke være drivstofftilførselen det skal stå på. Dermed står jeg igjen med el.systemet som den mest aktuelle synderen. Vi får se. Nå begynner jeg å bli lei. Får jo ikke tid til å jobbe på rodden sålenge dagligbilen svikter på denne måten. Har nettopp byttet bremseskiver, klosser og endeledd på'n også, etter å ha fått merknader på EU kontroll. Blir den ikke bedre etter dette går også min rett på verksted. Da har jeg ihvertfall eliminert noen feilkilder og slipper å betale for den delen av søke arbeidet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris_astro Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Ja det er gøy men sånne problemer,jeg tenker dette ble ett lite "fint" forum med de som har problemer med Astro'en...tror jeg har vært gjennom det meste med den bilen..Ladiningen mener du dynamoen da? jeg byttet den for den ladet dårlig,Ny Delco Remy dynamo kostet meg 2200.- Konklusjonen min er at jeg tror det er tennpluggene mine som ikke er helt på nett... Snakket med en som driver amcar-verksted/butikk (Riple auto) han sa at Astro'en er sinnsykt følsom på tennplugene og hvis ikke de er 100% riktig da fusker den.Og jeg trodde jo når jeg hadde skiftet til nye plugger som var helt lik de gamle at det ikke var de...men så feil kunne jeg ta.(gamle= Autolite 24 nye= Autolite 25,plug gap er .035 tommer) Så i morgen ettermiddag skal jeg gi en lyd om hva som er virkelig feilen til Astroen.. Fikk foresten noe ventilrens og injectionrens som han sa jeg skulle prøve,gi en skikkelig heste kur.Ha 20L på tanken og hell først ventilrens oppi og kjør en god time i oppover bakker og slikt så det får jobbet godt og så ta injectionrensen og gjør det samme.Det høres ut som lureri 2000 men han har begynt å få tro på det han og,selv om han er litt skepsis.. Siter __________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.