Gå til innhold

Astro Trøbbel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei,jeg pumpet ikke gassen.Jeg har gasspedalen helt i bunn "No Flood mode" mener jeg det heter.Eneste måten å holde bilen i live på hvis jeg først får start er å holde litt gass,Lar jeg den gå på tomgang dauer den.
de gangene som jeg har hat tull har jeg aldri fått bilen til å gå med full trottel, bilen startes i noe som heter close loop dette er innprogramert fra fdabrikken hvis du holder full gass leser hjernen av feil og vil gi feil info til gasser og bilen får for mye bensin og så stopp.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tbi_regulator.jpg

 

Lå merke til en ting,den er skitten den Fuel pressure regulator eller det kommer skitt ut. kan det ha noe å si?

 

Der som den pilen er er det brunaktik med litegranne sandgrusete mølje...

Kan se ut som rust blandet med noe annet...

vi sjekket ikke plug gap'en,men hvor mye skal den være? Og er det i millimeter eller tommer?

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Clear flood mode" på TBI entres ved pådrag over 80% og start signal inn på ECM, og magrer ned blandinga til ~20:1, Tilsvarende blir blandinga justert litt fetere for å starte lettere, men her virker det som det er alt for fett.

 

Det sto noe om "tenningsreguleringen", er fordeleren vridd på? EST-bypass pluggen ligger i ledningsklysa bak ved fordeleren, skal være grei å finne. En enkelt ledning og plugg. Få tenningen til originalt igjen (0 grader = på Øvre Dødpunkt).

 

De tenningsmodulene jeg har vært borti som var defekte, ga ikke gnist i det hele tatt - men jeg skal ikke utelukke at det kan forekomme heller. Det beste er å prøve med en du vet virker (noen i nærheten med lik bil?), eller en ny en.

 

Bare noen tanker i første omgang, kan være sammensatte feil og (flere feil kombinert). Håper det ordner seg.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig at den skal stå på 0 grader fortenning?

skal ikke det være noen grader fortenning?

Hvor kan jeg finne ut hvor mye pluggåpning det skal være på pluggene?

______________________________

Fant det ut de skal være .035"

Har nå sjekket fuel pressure regulator og den er helt fin.Så nå har jeg gått

tom for ide'er, sender den til verksted.

Så det blir spennende å se hva de finner ut,

Skal oppdatere med en gang jeg finner det ut.

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vere 0° grunninnstilling med EST bypassed.

Når du plugger i den igjen vil elektronikken ordne med riktig fortenning.

Så dere fikk tak i en tenningspistol?

Får håpe de finner feilen billig. Riple?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er prosedyren:

 

Disconnect the tan/black wire EST (electronic spark timing) by-pass connector located near the heater housing in the engine compartment on the S/T series, or near the distributor on all other V-6 models. Do not disconnect the four- (4) wire connector at distributor. Connect the timing light to the No. 1 spark plug wire. Check timing and adjust to "0" degrees BTDC. With the engine off, reconnect the EST by-pass connector and clear the ECM trouble codes by disconnecting the battery.

 

Du kunne kansje tatt en kompresjonstest før du sette den på verksted.

Har gått tom for ideer her og. Skal bli spennende å høre hva som feiler.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at problemene skyldes enten:

-Feil på Tempsensoren til ECM.Instrumentet ditt viser riktig likevel.Et brudd i ledningen eller defekt sensor vil gi ECM'en beskjed om ca -40*.

- EGR ventil som henger åpen.Hvis du har en Z motor (Mener 91 modellene har det.W-motoren med elektrisk EGR kom vel senere?) har du en vakuum drevet EGR ventil som du må av med motorkassen for å finne. Vakuum klokken er "åpen" på baksiden og du kan kjenne med fingrene om du kan bevege stempelet.Begge disse feilene gir noenlunde samme symtom med fusking og svartrøyk.

 

Ble det noe øl på dere?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kuppe tråden her, men nå har Astroen min stoppet også! 1995 modell, 140.000km.

 

Bytter fordelerlokk og pluggledninger i morgen.

 

Ladingen på min virker helt grei, men den har fusket mer og mer utover vinteren. Har hele tiden trodd det var kondens i bensinen, fordi bilen har gått bra igjen i lange perioder etter å ha fått en dose kondensfjerner.

 

Men nå etter påske var den helt håpløs, tiltross for at den har stått lagret i garasje hele påsken.

Jeg ser på kontaktene til div lys at sjøklimaet og saltede veier tærer hardt på el.systemet. Tror ikke pluggledninger eller rotor lokk har vært vært byttet før.

 

Dessuten lyser ikke motor-servicelampa og da skal det visstnok ikke være drivstofftilførselen det skal stå på. Dermed står jeg igjen med el.systemet som den mest aktuelle synderen.

 

Vi får se. Nå begynner jeg å bli lei. Får jo ikke tid til å jobbe på rodden sålenge dagligbilen svikter på denne måten.

Har nettopp byttet bremseskiver, klosser og endeledd på'n også, etter å ha fått merknader på EU kontroll.

 

Blir den ikke bedre etter dette går også min rett på verksted. Da har jeg ihvertfall eliminert noen feilkilder og slipper å betale for den delen av søke arbeidet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er gøy men sånne problemer,jeg tenker dette ble ett lite "fint" forum med de som har problemer med Astro'en...tror jeg har vært gjennom det meste med den bilen..Ladiningen mener du dynamoen da? jeg byttet den for den ladet dårlig,Ny Delco Remy dynamo kostet meg 2200.-

 

Konklusjonen min er at jeg tror det er tennpluggene mine som ikke er helt på nett...

Snakket med en som driver amcar-verksted/butikk (Riple auto) han sa at Astro'en er sinnsykt følsom på tennplugene og hvis ikke de er 100% riktig da fusker den.Og jeg trodde jo når jeg hadde skiftet til nye plugger som var helt lik de gamle at det ikke var de...men så feil kunne jeg ta.(gamle= Autolite 24 nye= Autolite 25,plug gap er .035 tommer)

Så i morgen ettermiddag skal jeg gi en lyd om hva som er virkelig feilen til Astroen..

Fikk foresten noe ventilrens og injectionrens som han sa jeg skulle prøve,gi en skikkelig heste kur.Ha 20L på tanken og hell først ventilrens oppi og kjør en god time i oppover bakker og slikt så det får jobbet godt og så ta injectionrensen og gjør det samme.Det høres ut som lureri 2000 men han har begynt å få tro på det han og,selv om han er litt skepsis..

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår