liIIebror Skrevet Juni 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 jeg har et par felger jeg skal lakkere.. hva gjør jeg først og hva gjør mjeg til sist?? kan en eløler annen forklarer fra a til å for meg?? mhv Lars Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 Pusse, rense passe på så felgen er fettfri, lakkere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Juni 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 Originally posted by boXer Pusse, rense passe på så felgen er fettfri, lakkere det er ikke værre nei.. ka njeg rense med salmiak tror du? eller rødsprit.. og et lag med klarlakk til slutt? Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Juni 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 legg på et par lag klarlakk, la det tørke en stund, og så lakkforsegler. gjorde det på noen 14" alu felger jeg lakket, ble ganske bra. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juni 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 Originally posted by liIIebror jeg har et par felger jeg skal lakkere.. hva gjør jeg først og hva gjør mjeg til sist?? kan en eløler annen forklarer fra a til å for meg?? mhv Lars stål eller alu? Hvis det er stål går du bare over med pussepapir først, og kliner på bengalakk eller hammerite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juni 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 dette er ei oppskrift jeg har fått: 1: Vask felgene med sterkt såpevann. La de tørke helt. 2: Ha på lakkfjerner, la virke til lakken er myknet opp/krøller seg. 3: Skrap vekk gammel maling med plastskrape. 4: Gjenta 2 og 3 om nødvendig. 5: Slip felgene med slipepapir korning 320 - 400. 6: Vask felgene med sterk såpe og siliconefjerner. La de tørke helt. 7: Grunn med grunning på sprayboks. 2 strøk, la det tørke mellom hvert strøk. La grunninga tørke 1 - 2 timer. 8: Legg på 2 strøk sølv på sprayboks. La tørke ca 10 - 15 min mellom hvert lag. Vent ca 1 time før du legge klarlakken. 9: Legg på 2 strøk klarlakk på sprayboks. La tørke ca 10 - 15 min mellom hvert lag. La felgene tørke i minst et døgn før du skrur de på bilen. Les bruksanvisningene på spratboksene da tidene for tørk mm varierer noe. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 Det beste er hvis du får en til å sandblåse de først (NB! KUN stålfelger!!!). Husk da at du må grunne umiddelbart etterpå, da de "tiltrekker seg" rust utrolig kjapt når de er sandblåste. På mine rustne og stygge stålfelger brukte jeg først en skive med utstående, viklede ståltråder på vinkelsliperen. Deretter grunnet jeg med Coroless (det er industriskvalitet!) Den fungerer utmerket som grunning, pluss at den stopper evt mikriskopiske rustpartikler som måtte være igjen i metallet. Så lakkerte jeg oppå der. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg