Leo323 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 hvilken motor og girkasse sitter i en 86mod 740tic? er det b230et? denne motoren er etter hva jeg har hørt god for 200hp bare ved å stille opp trykket, uten at den slites særlig av det, stemmer det? mvh Leo Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 b230et , m46 Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Bør ikke trimmes mere enn med et chip. Dårlig blokk og råder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 den har 531 topp som er den sterkeste til disse 740 modellene! :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 toppen og innsprøytningen er vel omtrent det eneste en et kan ta cred for.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 toppen og innsprøytningen er vel omtrent det eneste en et kan ta cred for.. ET-Innspruten er vel heller den dårligste volvo har laget... hehe :) Aldri hørt om elektronisk orginalinnsprut som bruker mer bensin enn ET-sprutet :op Men, ja, kan skru litt på trykk og chip, men der stanser det. En tidligere kompis av meg kjørte 0,8 i ladetrykk og uten chip på sin 740 med B230ET, og det gikk forsåvidt greit det og da...helt til motoren hans drakk olje :op men Chip er nok å anbefale! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_740 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 ER det noen som vet hvilken motor som har samme svinghjul som b230ET?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 ER det noen som vet hvilken motor som har samme svinghjul som b230ET?? B230ET har vel 2 rpm-sensorer? 180grader fra hverandre? Det er vel Kun ET-motorene som har dette, så de har nok sitt eget svinghjul ville jeg tro hvertfal :) MEn har tatt feil før... En av de "store" gutta her inne kan nok dette bedre;) hehe :op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_740 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 går det å sette over denne inspruten her over på ET motoren (turbo)da+svinghjul husker ikke ossen innsprut det var men har et bilde:) ER en 88 mod gl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 går det å sette over denne inspruten her over på ET motoren (turbo)da+svinghjulhusker ikke ossen innsprut det var men har et bilde:) ER en 88 mod gl Det der ser veldig ut som en B230F med LH 2.2 sprut....hvor snillt det er mot turbokonvertering vet jeg ikke, men har mine sterke tvil :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_740 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hva er det eventuelt som ikke takler turbo da, blir jo ET blokk å f innsprut??! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hva er det eventuelt som ikke takler turbo da, blir jo ET blokk å f innsprut??! 1. tenningstidspunktet(Fortenning) i hjernen er satt for suge-motor, ikke turbo. 2. Dysene på F-sprutet ALT for små... 150cc eller noe, alt for lite for en "ok" turbokonvertering ihvertfal. ellers må du kjøre med 0,06 i ladetrykk liksom... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 ET-Innspruten er vel heller den dårligste volvo har laget... hehe :) Aldri hørt om elektronisk orginalinnsprut som bruker mer bensin enn ET-sprutet :op Men, ja, kan skru litt på trykk og chip, men der stanser det. En tidligere kompis av meg kjørte 0,8 i ladetrykk og uten chip på sin 740 med B230ET, og det gikk forsåvidt greit det og da...helt til motoren hans drakk olje :op men Chip er nok å anbefale! hmm ,min brors 740 med ET og rimelig med ladetrykk og cossieturbo(aner ikke hvilken type/modell ,bare at den skal komme fra en cossie) bruker/brukte bare 0,9 pr mil på blandet kjøring til/fra jobb... så det må nesten variere litt fra bil te bil... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_740 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 1. tenningstidspunktet(Fortenning) i hjernen er satt for suge-motor, ikke turbo.2. Dysene på F-sprutet ALT for små... 150cc eller noe, alt for lite for en "ok" turbokonvertering ihvertfal. ellers må du kjøre med 0,06 i ladetrykk liksom... HMM. går vel sikkert ann å skifte dysene, men tenninga blir vel verre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 hva er begrensninga over 200hk med org b230et? rådene? blokka? hjelper en større intercooler noe? er det katalysator på en 86mod og hva veier den?(740tic) hjelper stab stag mye og må jeg ribbe bilen baki for å montere bak? har lyst på kam, hvilken kam liker dere best? hva gjør en org 740 0-100 på org trykk, og hva greiern det på med maks trykk uten at det piner motoren? mvh Leo Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.