Gå til innhold

Begrensning på hvor mey man kan kjøre når det er veteran?

Ranger emnet


Bumblebee

Anbefalte innlegg

Om du ska ha sånn spesiell veteranforsikring (som bla. stiller krav til låst garasje) er det begrensing på kjørelengde. Denne bil kan heller ikke være bruksbil.

 

Men om du ikke ska ha en slik veteran forsikring, men helt vanlig forsikring er det bare å kjøre så langt du vil.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på å kanskje kjøpe ei boble til rundt 10 000 kr.

Noen som vet sånn ca hva jeg må regne med det vil koste da i året?

Veiavgift betaler man?

 

Hvor mye er det egentlig man kan kjøre i året når den er som veteran på forsikring? Det er mindre enn hva man vanligvis kjører med en valig bil? (Til og fra jobb hver dag + ellers hit og dit...)

 

Litt nytt for meg dette her :)

C',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les litt i forumet her du, så er det allerede flere tråder om dette med årsavgift og kilometerlengde på veteranbil og veteranforsikring. Det er ikke nødvendig å svare på dette flere ganger nå. :)

 

Du får finne ut hvor langt du har til jobben da. 20km x 2(t/r) x f.eks 300 dager i året = 12.000km i året. Pluss ferie og fritidskjøring. Går jo an å ha flere biler å bytte på da. 5-6K + 5-6K + 5-6K = 15-18K km i året ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på å kanskje kjøpe ei boble til rundt 10 000 kr.

Noen som vet sånn ca hva jeg må regne med det vil koste da i året?

Veiavgift betaler man?

 

Hvor mye er det egentlig man kan kjøre i året når den er som veteran på forsikring? Det er mindre enn hva man vanligvis kjører med en valig bil? (Til og fra jobb hver dag + ellers hit og dit...)

 

Litt nytt for meg dette her :)

 

Som sagt koster nok dette rundt 700 for ansvar i året. Men, det er ett men, for 700 kan det nok være begrenset hvor langt du kan kjøre, så ta kontakt med ett forsikringsselskap. Veiavgift må du da betale.

For meg ser det ut som om du skal kjøre såpass mye, at en vanlig forsikring er nok påkrevd. Men som sagt sjekk dette ut! Bonus-opparbeidelse vil også selvsagt gjøre utsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår