Gå til innhold

Sveise uten gass? Hva med disse rørene?

Ranger emnet


lector

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på et par ting.

 

Hvordan er det egentlig å sveise uten gass? Blir det rimelig bra? Har ikke penger til det akkurat nå. Men mulig jeg kjøper det siden.

 

Trenger vel ikke mer enn et hobby apparat for å sveise sånne (bilde) type rør?

 

Har lånt meg et bilde....

 

diverse017.jpg

 

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du bruker trådmater med flussfylt tråd så er det ikke no problem!

tror nok det vil gå bra med et hobbyapparat på det der ja..!

 

Tenkte på MIG apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøp et MIG apparat og flussfylt tråd... tykkelsen på veggen i de rørene er vel ikke all verden, så det går fint å sveise.

Og kjøper du et litt større MIG apparat har du muligheten til å bruke gass senere, enten det er på små engangsflasker, eller om du leier deg en flaske.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser VÆLDI ut som rustfritt rør dette. finnes muliheter å sveise det med mig(å rustfri tråd. er dyrt,men dekkgass MÅ en ha till dette. ellers er dette muli sveist med TIG.

 

Jeg skal iaf bygge med 4kanta rør. Veit ikke om det er rustfrit eller hva det nå er jeg. Kan vel kanskje kjøpes i forskjellige materialer?

Må jeg ha gass når jeg skal sveise rustfritt?

 

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de rørene det er bilde av ser ut som vanlig kaldvalsa stål. Altså ikke rustfritt. Begge deler går å sveise uten gass, selv om det er enklest med. Den billigste løsningen er å kjøpe et pinneapparat og pinner på biltema e.l. Det er ikke å anbefale, bruksområdet er meget begrenset.

 

Hvis du bare skal sveise dette, ville jeg heller lånt et MIG-apparat for anledningen. Så kjøper du et skikkelig et når du får råd.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de rørene det er bilde av ser ut som vanlig kaldvalsa stål. Altså ikke rustfritt. Begge deler går å sveise uten gass, selv om det er enklest med. Den billigste løsningen er å kjøpe et pinneapparat og pinner på biltema e.l. Det er ikke å anbefale, bruksområdet er meget begrenset.

 

Hvis du bare skal sveise dette, ville jeg heller lånt et MIG-apparat for anledningen. Så kjøper du et skikkelig et når du får råd.

 

Kjøper nok meg et MIG hobby apparat jeg. Er greit å slippe å låne.

Å ettersom den jeg kan låne av bor 25 mil herfra så .. ja.. :)

Men kjøper meg MIG apparat nå.. så kan jeg heller kjøpe gass til det siden

tenker jeg. Gass koster jo litt det også :P Men hvilket apparat jeg skal kjøpe veit jeg ikke. Tenkte å gi mellom 2 og 4 tusen kr. Ettersom jeg bare skal bruke det på små "tull".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår