Petruski Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Heisann :) Jeg og noen kompiser har nettop kjøpt oss en 240 som vi hadde tenkt å bruke til slæddebil. Det står en B21 motor i den nå, å vi har vell egentli funnet ut at dette blir litt lite motor til å kjøre sidelengs med. Men er det noen som har erfaringer med 240 og slædding? Hvor mye motor MÅ man ha hvis understellet er satt opp riktig?? Man kan vell ikke klare seg med en B21 motor eventuelt en B23? Blir nok sannsynligvis å lage en tråd om hele prosjektet etter hvert... Takk for svar :) Hilsen Øyvind.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 orgis 21 er vel ikke akkurat den beste motor og bruke til dette vel.... sveis sperre og få no turbo nedi så begynner vi og snakke sladd etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Hk er ikke alt. Les denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88957 Mange bra tips som kan gi et bra oppsett for maks ytelse. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Et forgasserturbokit hjelper godt på faktisk, hvis man gjør nok ellers med bilen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Er jo understell oppsettet som er hemmeligheten til drifting folka.. døm får det jo til med relativt lav effekt.. få tak i en gammal b21et eller b23et. får døm billig i swiiden... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 b230f funker da fint å slædde med, den! jeg klarer det i allefall! hehe... slædder uten cluch på 4. gir på snø! er ikke dårlig moment det! (har 5-trinns) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Det trengs 127.3 hester for å slædde.... Ikke mindre. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Tips: 4.10 eller 4.30 utveksling ;) (Finnes på flere av de gamle med B20) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Ja vi blir faktisk å gå for forgasser turbo og skifte topp til en 2,3 (for det er vell ikke nå prob??? ) eller få tak i en annen turbo motor med innsprøytning. Har en liten mistanke om at det blir det siste. De er ikke så dyr i sverige... Morro blir det alikevell. Har bynt i dag å rive ut diverse ting som er unødvendig vekt. Fikk gjort masse :) Hilsen Øyvind... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 toppene på B21 og 23 er like, men de ble levert med flere topper, der 160, 398 og 530 er de mindre bra, 405 og 531 er de bra Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 heh som andre her har poengtert er det ikke så å så mye hest som trengs, det meste går egentlig ut på oppsett av bilen, og ikke minst dekk! men det aller viktigste er egentlig erfarenhet og trening.. eneste bilen jeg har kjørt(og sitti på med) med forgasserturbo er bussen til turbo jonas, og sånn han sier selv og er det litt "vanskelig" å sladde med den, om du skal gjøre det på veien å slik og ikke are en stor p plass, for en må så høyt på turtallet før den tar ut, og da tar den skikkelig avgårde og, så man må liksom satse rimelig greit fr at det skal bli bra..og de fleste vet jo hva som skjer når man satser friskt..enten blir det bra eller så går det skikkelig galt.. det du bør gjøre er, øv, og prøv deg frem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Det skal vell ikke være noe problem å bytte til en B230ft eller B230et motor? Bruker vell samme motorfester?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Det siste spørsmålet der er det vel sånn ca 10.000.000 tråder om fra før! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 240 er en ganske understyrt bil, og man må som regel tvinge raua ut hvis man ikke har 400 hk. som ronny sier, så er det ikke så mye kraft på lågt turtall i min AT maskin, men etter 3000 rpm så er allt konge.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Litt OT, men VCE: skjønner ikke hvorfor du sier at 530 osv er mindre bra? Dem holder da godt til trimming dem og. 531 og 405 er å foretrekke om man har dem som mulighet, men 530 er ingen dårlig topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.