Gå til innhold

Matte reflektorer, hvordan fikse?

Ranger emnet


GlennK

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips på hvordan man enkelt kan få reflektorene blanke og fine igjen?

Er instillt på å bytte innmaten i lampene med tiden, men kunne tenke meg å ha noe som er brukanes nå fremover.

Problemet oppstod når jeg skulle tørke ut av lampene ved rengjøring av glassene.

Noen som har prøvd chrome lakk? Fungerer det med spraylakk på reflektorene?

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask de i varmt vann og zalo hvis de bare er støvete, ta aldri på reflektoren med fingrene. De er ikke så veldig dyre å kjøpe nye på f.eks biltema og nye reflektorer gir veldig bra lysutbytte.

 

Er det helt krise og det ikke er en flekk med krom igjen får du bare stryke på masse aluteip og polere som en gal:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan faktisk dyppe de i varmt vann. men du må ikke ta fingrene på selve reflektoren. etter dette så skal de være tilnærmet meget bra.:

Hjelper det å vaske de når de allerede er matt da?

Skrev det samme men fjernet den når jeg så at de var blitt matt.

Kjøp nye du, da kan du være sikker på at det blir bra....:pimp

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykteglasene ble vasket i maskinen, og tenkte jeg skulle vaske ut av reflektorene samtidig.

Gikk først på med rødsprit på Torky, men DET anbefales IKKE!!

Så skylte jeg godt med varmt vann, og forsøkte å tørke ut med Torky, men det ble helt grått. Så skylte jeg den andre i varmt vann, med samme resultat.

De rett og slett "oksiderte" når de tørket igjen.

 

Satset på et par nye reflektorer, men det hadde vært greit å hatt skikkelig lys frem til jeg får byttet.

 

Men takk for alle forslag!! :)

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår