Gå til innhold

Bruksbilen: 83 Golf GTi (DGS 2)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

går var vi på Nexans og fikk satt i nye foringer i bakstilling og bærebro...

 

Bilde_265.sized.jpg

 

I dag var jeg på Ski Auto og fikk satt de på... Slik ble det seende ut ferdig montert...

 

Foran:

 

Bilde_268.sized.jpg

 

Og bak...

 

Bilde_270.sized.jpg

 

I morgen er det kjøring på Rudskogen, da skal vi prøve å skremme en og annen Opel... :p

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått testet Rudskogen også, og det var en ganske annen bane å kjøre iforhold til Våler, mye mer svinger og større utfordringer...

 

Poly-foringene funka som forventet, bilen ble fastere i fisken, og var mye lettere å kontrollere når rompa følte behov for å komme ut...

 

Vanntemperaturen var fin og stabil, mens oljetemperaturen var skremmende høy om den da viser riktig på kjørekomputeren, hele 142 grader viste den når motoren ble pressa skikkelig... Men tviler på om det er riktig, dette viser nødvendigheten med å separate måler...

 

KW versjon 1 funker bra, men er nok litt i mykeste laget når det blir mye svinger som på Rudskogen, så en variant 2 er nok neste steg om vi ikke tar den helt ut og slenger på variant 3 som har flere justeringsmuligheter... :)

 

Motoren lager mange rare lyder, men den funker... Men satser på å få tak i en oppjustert 16v i løpet av sommeren, 180-200 Hk hadde ikke vært helt fel i sammenligning til de 125 som kanskje er der nå... :tannløs

 

Veldig happy for at de som kjørte idag viste hensyn og slapp forbi når vi tok dem igjen... Thanks....

 

Og som sagt, er det noen som har tatt bilder av bilen underkjøring, så send gjerne en link til polardego@hotmail.com

 

rudskogen_polardego_1.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som bilen din lå litt bedre i svinga enn min ;)

 

Jeg sleit med ett par ting utpå der egentlig, gassen hang seg opp (gasspjeldet butta i panseret.. så nå har jeg fin bulk i panseret), også er bilen min for smal bak, også fikk jeg ikke over 0,4-0,5 i turbotrykk av en eller annen grunn..

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ligger å skrubber på drifterne ser jeg..

 

Når skal dere kjøre neste gang?

Kanskje vi kan se om en 924 kan måle seg mot den gule fare (Jeg hakke sjangs...)

(Eller så kommer jeg som passasjer på en av disse rompeslengerne, du la kanskje merke til en rimelig anonym e30 med hvite felger og hissig lyd..Hehe)

 

 

Forresten biler ser skikklig grom ut, den levner ingen tvil om hva den er; Trackday Hero!

:driving

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ca 100414 ganger da jeg satt på Håkon; einser er utvilsomt det råeste av "vanlige" og "billige" biler du kan slenge deg utpå Rudskogen med. :D

 

Takk for turen. Kult å føle hvordan de andre einserne oppfører seg også.

 

(nå må bare jeg spare til det samme understellet, så skal jeg se om jeg klarer å riste deg helt av meg :p)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår