Gå til innhold

Bruksbilen: 83 Golf GTi (DGS 2)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Ifølge Møller Follo så var det utgått av stemplingdatoen, og pakning mellom eksos-rør og eksos-potte var tysklands-bestilling, så jeg bestiller 5... :spin

 

Pakninga mellom grenrør og eksosmanifolden? Den fikk ihverftall jeg på meca.

 

Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke de riktige pinneboltene, men vi fant noen andre som var littegranne lengere. det gjorde jo ingenting.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Plastblåsing?

Er det bare for å få det rent innvendig?

Ingen farlige partikler som blir igjen?

 

Bruker plastgranulat istedet for glass og blåser med...mere effektivt og ikke skadelig for mekaniske deler i motoren.

 

Pinneboltene dukket opp på kontoret mitt kl 15:45 idag så da er det i boks også.

 

Nå drar jeg snart og skrur sammen shiten.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg snart og skrur sammen shiten.

 

Da blir det i så fall seint, for da jeg var innom for halvannen time siden var det folketomt i Værste'. Kun Opelgutta i nabolokalet, som kunne fortelle at de ikke hadde sett noen der den dagen.

 

Det ser ut til at det er "litt" å henge fingrene i, om bilen skal være brukelig til helga:spin . Ønsker lykke til med monteringa og vi får håpe at alt funker på første forsøk (selv om all erfaring tilsier at så ikke er tilfelle. Sannsynligvis ikke denne gangen heller;)).

 

Snakkes i morra. Nå er det bysselalle for min del.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det i så fall seint, for da jeg var innom for halvannen time siden var det folketomt i Værste'. Kun Opelgutta i nabolokalet, som kunne fortelle at de ikke hadde sett noen der den dagen.

 

Det ser ut til at det er "litt" å henge fingrene i, om bilen skal være brukelig til helga:spin . Ønsker lykke til med monteringa og vi får håpe at alt funker på første forsøk (selv om all erfaring tilsier at så ikke er tilfelle. Sannsynligvis ikke denne gangen heller;)).

 

Snakkes i morra. Nå er det bysselalle for min del.

 

Det blir ikke banekjøring til helga, så enkelt er det...violin

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det i så fall seint, for da jeg var innom for halvannen time siden var det folketomt i Værste'. Kun Opelgutta i nabolokalet, som kunne fortelle at de ikke hadde sett noen der den dagen.

 

Toppen ble klar kl 22 og da bar det rett ned til værste for bytte av stempler og montering av resten.....

 

IMG_5760-1.JPG

 

Bytta over stempla fra DX'n da denne har 10:1 i komp og JH'n har 8,5:1

 

IMG_5761-1.JPG

 

Det jeg fant ut ved montering av stempler var at DX'n hadde vært borret opp til 81,35.....

 

Derfor blir det ingen kjøring imorra.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en skuffende dag i går, får man bare bite tennene sammen å fortsette... m'm

 

Nå er det 16V motoren som prioriteres... Gidder ikke bruke mer penger på DX motor til denne bilen, den blir alikavel ikke kastet. Blokka blir sendt til sandblåsing slik at "Joppe" får en ny motor etterhvert med finnish...

 

Fikk idag tak i grenrør fra Tyskland til en pris. inkl frakt på 200,- euro.

Så sender jeg mail til Bildon i USA for å få pris og leverings-tid på kammene...

 

I mellomtiden skal ManiaCoupe få porte til han blir blå i trynet...

 

Håper å ha bilen klar til VACN sitt helgetreff 19-20 august.

 

1ffcef346fde7a473c485ace010bb80b.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter maaaange nedturer med 8v motorer, ser det endelig ut som om vi er på riktig vei igjen...

 

Vi gav %¤(&%( i 8v og putta heller oppi 16V motoren like greit, så skal vi se om vi ikke får bilen klar til VACN Rudskogen i August.

 

Bilde_626.sized.jpg

 

For å lette arbeidet med å ha K-jetronicen på rett side, fikk vi låne innsuget fra Scirooco 16v fra Nitewlkr... :hello:

 

Bilde_641.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo men den han kjørte med på rudskogen tenker jeg på! tenker i forrhold til at jeg ser han har kjørt fra mange halv gromme biler med 112 hk eventuelt da og det er jo RÅTT!

 

Ja han hadde en 8v motor før. Det holder -nesten- for å ta de aller fleste på Rudskogen.

 

Man trenger ikke så stor motor i en så liten bil. Har du lært det nå? ;)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han hadde en 8v motor før. Det holder -nesten- for å ta de aller fleste på Rudskogen.

 

Man trenger ikke så stor motor i en så liten bil. Har du lært det nå? ;)

 

ja begynner å bli overbevist nå! var ute på regnet å spant første andre å over til tredje i sta med 1,5 liter å aks som bare det i forrhold til effekten synes jeg! er faktisk morsomste bilen jeg har hatt bortsett ifra s2n! men føles som om golfen har myyyye bedre kvalitet :D

 

Får beklage til alle dere som er på vacn forumet å husker diskusjonen min der jeg trakaserte einsere! det er tydligvis mange som husker det :D

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår