Gå til innhold

Masse bensin bruker ein volvo 740 på mila

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som veit kor mange liter ein volvo 740 turbo (forgassermotor) bruker på mila. Når du kjører vanlig.

Min 740 (ikke turbo) ligger på .82 på langkjøring og 1.2-1.3 med blanda kjøring. Blir litt tipping fra min side, men jeg ville ikke trodd at turboen skulle bruke så altfor mye mer på langkjøring. Blanda kjøring, however, kan jeg ikke si så mye på, DER vil jeg tippe du får litt mer sjokk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle brukte 0,8 på rolig kjøring.(manuell kasse)

Når jeg kjørte hardt var det ikke noe problem å få den til å bruke bortimot 2,2 liter på mila.

Da mener jeg hard bruk hele dagen.

Jeg kjørte Sandefjord-Trondheim på 8 timer, da lå forbruket på over 2 liter.

Da var det selvsagt mye bremsing,gassing og forbikjøringer.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke 740, men 240 med forgasserturbo, b23at, og den bruker bortimot 2 liter på mila nesten uansett.

 

Hvis du ikke har en uvanlig tung høyrefot skal du klare å klemme forbruket ned i 1 liter på mila.

Sikker på at du ikke har for høyt trykk på bensinpumpa, eller feilstilt tenning?

Jeg har fått en B230AT til å bruke under literen.

En kamerat av meg hadde en som brukte noe jævlig, men når vi stilte tenninga og bensintrykk brukte den mye mindre og gikk bedre.

Hvis du ikke har stilt opp turbotrykket eller har noen annen form for trimming, virker forbruket ditt lit høyt.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har en uvanlig tung høyrefot skal du klare å klemme forbruket ned i 1 liter på mila.

Sikker på at du ikke har for høyt trykk på bensinpumpa, eller feilstilt tenning?

Jeg har fått en B230AT til å bruke under literen.

En kamerat av meg hadde en som brukte noe jævlig, men når vi stilte tenninga og bensintrykk brukte den mye mindre og gikk bedre.

Hvis du ikke har stilt opp turbotrykket eller har noen annen form for trimming, virker forbruket ditt lit høyt.

 

1.2 bar :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en del 740 (B230F) med både manuell og automat.

Bruker ca 0,7 l/mila (man) og 0,8 l/mila (aut) på finere langkjøring..

Men tror jeg har vært opp i 2,5 l/mila med min automat...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

min ligger på 0,85 på blandet og 0,74 på langkjøring..

målte den til 0,74 på tur til sverige før i uken (forrige fredag til onsdag) og da var det medberegnet motorvei type 110-120 i sverige.... uten det så ville vel den lagt mindre.. forøvrig min fars gamle 740gl med b230a brukte 0,69 på langkjøring. og broderens gamle b21at brukte 1,6++ på sitt værste..

 

En tidligere kollega av meg ved Moderne Transport Bergen hadde en -87 740 med B230AT ,hans gikk på 0,7.. grunnen er vel enkel; full overhalig av forgasser hvert annet år med bytte av alle slitedelene... og den gikk strøkent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner ikke åssen dere kjører!? de som har snakkt om forbruk her kan hvertfall ikke klage på at det er for høyt! gamle motoren min(230FS) fikk lå på ca 1.3-1.5, og det gjør forsåvidt nye fk'n og, med bsr og 0.9bar..og det er med hva jeg kaller fin kjøring

 

Jeg kunne ikke vært mer enig!

940en min uten turbo bruker rett under en liter med peeeeeen langkjøring i 5 gir.

Gamle 740 ticen lå på oppimot 2 liter på vanlig kjøring, og 1,5 på langkjøring... hehe

 

Uansett, hvor stor hatt har du på hvis du får en 740 til å gå på 0,7 på mila? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår