Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 02/26/2023 i alle områder

  1. Quattro73

    272' trimkam i 2.3E 10v

    7A-motoren går litt bedre enn NG/AAR, har originalt nesten 40 hk mer. Men som du sier, er ikke den samme fine lyden i den som i 10v - originalt. Video av bremsing av original 7A, men med grenrør og separate spjeldhus, 195 hk. Ja, i en Opel Kadett ;) Og lyden fra samme bil - på vei - rå :D VIDEO0004_zps0b77b42e.mp4 Video by quattro4ever | Photobucket
    1 poeng
  2. Quattro73

    272' trimkam i 2.3E 10v

    KnockSense-modul er bestilt slik at original bankesensor kan brukes sammen med MegaSquirt :)
    1 poeng
  3. Quattro73

    272' trimkam i 2.3E 10v

    Det er AFR-verdi, altså lambdaverdi, samme verdi som AFR-måleren i midtkonsoll. Når denne går over 16 (mager blanding) så blir måleren rød. Er mappet slik at motor ikke får bensin når turtall er over 1500 omdr og TPS-verdi under 1%, derfor blir AFR høy. I tillegg er ikke TPS lagt inn som referanse, kjørte kun på MAP-sensor ved filming, derav mager blanding ved raske gassutslag (Digilag). Lyden er råere i virkeligheten enn på filmen, filmet med mobil ;)
    1 poeng
  4. Quattro73

    272' trimkam i 2.3E 10v

    TPS byttet, ISV oppkoplet og mappet, motor går som en drøm http://vid67.photobucket.com/albums/h285/quattro4ever/Rekkefemmer/Mod%20rekkefemmer/MOV00028.mp4
    1 poeng
  5. Quattro73

    272' trimkam i 2.3E 10v

    Luftfilter på plass. Siden tomgangsmotoren ikke er programmert inn i sprutet enda så er denne tatt av. Denne står noe åpen når den ikke er aktiv, noe som skaper for høy tomgang. Slangen er derfor plugget med, javisst, en tennplugg ;)
    1 poeng
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår