All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste uke
-
Ja, det er ofte et problem. Men, har du 1.2 med filteret nede ved bunnpanne eller den idiotiske plasseringen med filteret oppned oppe på motoren? Dersom førstnevnte så kan du skru ut filteret og det vil renne ut ca 1-2 dl. Har du sistnevnte så blir det bare søl og gris over alt om filteret løsnes.
-
Får ikke ut oljen, siden oljepumpa har en 6 mm tykk slange. Hullet til peilepinnen er mindre enn 6 mm.
-
For mye olje i beholderen? Du mener for mye olje på motor antar jeg? Du får ikke opp olje fra toppen (oljepåfylling), du må suge opp fra bunnpanne (rør til peilepinne).
-
GoCARGo begynte å følge VW Polo 1.2 bensin - ta ut olje fra oljebeholder
-
VW Polo 1.2 bensin Skal ta ut ca 1 dl med olje fra bilmotor da det er for mye olje i beholderen. Benytte påfyllingspluggen, eller punktet til peilestaven?
-
Terje Halvorsen begynte å følge Servopumpe 307 SW 2007 mod
-
Takk for tipset.
-
v240 begynte å følge Audi A6 3,0 tdi 2012 modell Automat. (4g5)c7 . Slitt svinghjul
-
Noe slikt? Er nok prefabrikkerte pumper. https://www.skruvat.no/show.aspx?k=1548444 https://www.mekster.no/styrservopump-730035.html https://www.autodoc.co.no/lizarte/8132109 https://www.autodoc.co.no/spidan/921855 Samme pumpe som skruvat.no tar kr 7650 for, her til under halve prisen. https://www.autodoc.co.no/era-benelux/8148778#servopumpe
-
Terje Halvorsen ble medlem
-
Servopumpa styring er kaputt, og merkeverksted sier den ikke er mulig og få tak i. Alle forslag velkomne
-
Bratt ble medlem
-
Himper ble medlem
-
Alfred1 ble medlem
-
Bao78 begynte å følge Feilkode P2141
-
Hei, har en feilkode P2141 på en 3008 2010 mod HZ automat diesel 1,6 Er det noen som har det elektriske skjemaet for denne kretsen?
-
Habiak92 begynte å følge Dørhåndtak funker men samtidi funker? , FAQ & DIY VW Passat. , Trøbbel med bakdører på bil. og 1 annen
-
Du kan få en link til komplett koblingskjema for B6 eller B7 men en enkel pinout er ikke offentliggjort av den modulen
-
Tror bildet kom som vedlegg også så du får det klart men F256 er låsen og siden alle er hvite så ser man ikke forskjell, så det jeg gjorde var man vet att i kontakt A på komformodulen, nummer 15, 8 og 4 går de ut til låsen så måler du bare begge ender med multimeter så finner du hvem som er hvem. Å ta av det innertrekket til hjulbuen for å finne den kontakten er ikke verdt det, har tatt det av en gang før. Men ganske rett fram å måle i kontakten på komformodulen og bak til låsekassa 🙂
-
Habiak92 reagerte på et innlegg i et emne: Kjølesystem
-
Trenger du fortsatt hjelp?:)
-
Det ytre dørhåndtaket har mest sannsynlig knekt inne i døra eller hoppet ut av sporet som den sitter i. Den sitter i ei ramme på innsiden Du kan finne guider om hvordan du for eksempel tar ut nøkkel låsen i døra og da må du ha spenne opp den ramma med å dra ut håndtaket. Har hatt samme problem ett par ganger og andre biler rundt her men du kan se inn hvis du løsner dørhåndtaket Hvis du er så uheldig å må bytte ramma inne i døra så pass på de boltene i klammerene som holder fast vinduet. De er skrudd igjennom fra baksiden og blir links, og du får på ei E pipe eller 8mm eller 10mm. Det er locktite på de boltene og knekker hode fort på de og da er det lettere å bare kjøpe en ny brukt dør men du får de ut
-
Sannsynligvis så må grillen ofres for at du skal kunne komme til og få løst ut låsen.
-
DagArne begynte å følge Autogass (LPG) hvordan er dette mtp.kostnader
-
Transporter med både bensin og LPG. Jeg ser prisen på LPG autogass er 13,94 , men vil det lønne seg å kjøre med det? tenker bilen bruker mer drivstoff og anlegget må vedlikeholdes. Er det noen som kan si noe om dette? Har fyllingstasjon i området så ikke problem å fylle, men vil "vinningen kan gå opp i spinningen"
-
Nicho.r.s ble medlem
- Tidligere
-
17523-heating circuet b1 s1. Short to ground:p1115. ( sporadic 007-short to grund. 17524- sensor heating: b1,s1.open circuit :P1116. (sporadic009- open or short to ground var først 17524 men etter sletting av kode og kjørt motoren varm er det 17523 som kommer opp. 18080 Coolant fan control 1: open or short to ground:p1672 ( sporadic 009-open or short to ground) Styremodulen er i vifta på denne, viftene er nye så de skal funke, sikringer byttet for sikerhets skyld
-
Komplett feilkode behøves, eller eksakt beskrivelse. Sikker på at det ikke er K1:short to ground? Viftene har vel egen modul, om vifter er sjekket at fungerer, og sikring er ok, så er feil enten i ledningsnett eller styremodul (J293 om jeg husker korrekt). Enkelte biler har styremodul integrert i viftemotor. Lambda (foran kat) er fort gjort å kople fra, ta ny scan og se om feil endrer seg til open circuit. I isåfall bytter du lambda.
-
gotthard begynte å følge Lambdaføler 1 og kjøleviftene funker ikke?
-
Driver å kløner med en Golf mk5, har to el-feil som jeg ikke finner ut av, både lambdaføler 1 og kjølevifter har " Short to ground" og funker da ikke, byttet til nye vifter uten at det hjalp noe, men om pluss kommer til jord burde da ikke sikringen gå? Sikkert noen som har hvert borti dette før?
-
Bao78 ble medlem
-
MaDeYeQ ble medlem
-
Ray82 ble medlem
-
Hei. Toyota Avensis 2014 modell hvor wire for å låse opp panseret trolig har hoppet av pansersiden. Noen som er kjent med fremgangsmåte for å komme til låsen med fjøra? Har ringt så og si alle Toyota forhandlere i dag. Får beskjed om at dem ikke har vært borti problemet fra samtlige.
-
VW TIGUAN ble medlem
-
oki, takk for svar
-
Når jeg holder inne den knappen så kan jeg trykke på den etterpå for å velge TPMS 1, 2 eller 3. Så desverre ingen reset der. Jeg får ringe et Subaru verksted i morgen og høre hva de sier.
-
De forskjellige valgene du har (TPMS 1/2/3) er nok forhåndsvalgte verdier der en kan være sommerdekk og en er vinterdekk. Er det en knapp for å veksle mellom disse? I isåfall, prøvd å holde den inne (reset)?
-
Jeg kan prøve å tappe ut litt luft å fylle til det som skal være. Har mulighet til å endre TPMS 1, TPMS 2 og TPMS 3, men ingenting som tilsier hva dette betyr. Ikke funnet i intruksjonsboka heller. Men som du sa, har ikke funnet noen reset knapp, noe som er litt rart egentlig. Eneste som står i instruksjonsboka ang. TPMS er at det er om dekktrykk og at man skal sjekke med verksted om det er feil på sensor eller lignende. Men skal gjøre som du sier. Skal sjekke at dekktrykket er sånn som det skal være også se om feilmeldingen da kommer bort.
-
TPMS-systemet gir varsel om dekktrykk er utenfor forhåndssatte verdier. Har du prøvd å justere lufttrykk til det du skal ha iht spec, så kjørt en tur. Mulig systemet da resetter seg selv? Kjenner ikke helt til hvordan Subaru sitt TPMS-system fungerer, men forstår de ikke har en resetknapp, noe jeg finner lite logisk.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.