Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Fine bilder med masse photoshop - и сообщение такое?
  3. Tidsånd Дух времени Zeitgeist
  4. I dag
  5. Quattro73

    Flekker

    Om det er noe på lakken så fjerner Autoglym super resin polish omtrent alt, prøv det først.
  6. Hei prøvekjørte bilen i dag. en partner 2010. Når jeg kommer oppi 50 km timen så begynner vibrasjonen. hvis jeg slipper gassen så gir det seg. Det er ikke vibrasjon i rattet. Spissing er litt feil etter skifte av styrekule begge sider, så rattet er litt skejvt til venstre, men bare litt. Jeg tenker motorfeste. på høyre side av motor . Hva tenker dere?
  7. Jeg har prøvd å sjekke det, men ledningsnettet ligger inne i en strømpe og den ser helt fin ut. Lurer på om det er noe dårlig kontakt noe sted som er felles for all strøm til bakluka, og hvor ligger den? Har sjekket sikringer, jordkabler kan ikke finne noe feil der.
  8. Hei, har samme bil, og lyst på mer moderne spiller. Fikk du gjort noe? Virker som Bluetooth funksjonen på denne ikke er helt up to date. 🙂
  9. I går
  10. Hei dere kloke hoder😃 Jeg har en Isuzu 2016 mod, registrert i 2015, som snart har gått 100.000km. bilen er godt vedlikeholdt og service er fulgt. For ca 4 uker siden, lyste alt, og batteri ble helt helt flatt midt under kjøring, ingen feil frem til da! Skrudde ut dynamo og den har nå fått nytt rele/regulator og gir 100% kapasitet ved test hos reparatør. Da jeg satte den i bilen, skjedde det samme igjen, etter ca 3 dager, batteri tapper mer strøm enn det som kommer inn. Har nå satt i helt nytt batteri, men det skjer jaggu det samme fortsatt. Batteri var oreginalt, så det nærmer seg 9 år, så var uansett på tide med nytt. Jeg kan ikke finne noen løse ledninger, alt virker egentlig som det skal, lys, vifte, blinklys, låser, starter +++ Ladelampe lyser ikke, det gjorde den heller ikke første gangen før alt plutselig lyste. Sitter det et rele et sted i bilen som kan være litt ute av vater? Fant ikke noe i instruksjonsboka. Jeg har kobbelet til en Bluetooth til ODB2 porten i bilen og kan se at noen ganger forsvinner så og si all strøm, og jeg får den sjeldent over 13v ved godt pådrag. (se bilde) På tomgang lader batteriet 11,8v ved god fart i 80km, ligger det på ca 12,6v, ved meget høyt turtall lader den 13,2v.
  11. Tessa

    Flekker

    Noen som vet hva flekkene i lakken etter bytte av del på verksted er? De synes best i riktig sollys og når duggen kommer på kvelden. Har ikke hatt sånne før og vurderer å reklamere på jobben.
  12. Første du bør sjekke da er ledningsnettet som går inn til bakluken. Vanlig at det oppstår brudd der ledningene er i bevegelse hver gang luka åpnes.
  13. Er det noen som har noe forslag til hva som kan være galt? Ikke virker skiltlys, bremselys, eller vindusviskere bak.
  14. Hei Lurer på om det er noen som kan rekommandere ett verksted for bytte av svinghjul på denne bilen i Stavanger området. Bilen girer hardt på lave gir og slurer på 1 gir . Merker inget på giring på fart over 50-70 km/t . Takk på forhånd jonas
  15. Pærene er ok. Men ser at det har vært noken å kobla noke inni der eingang, kansje for det har vært noe galt. Og den eine pæreholder ser dårlig ut, begynt irre eller ruste litt. Har prøvd å få tak i nye pæreholdere, men vil ikkje kjøpe nye da.
  16. Siste uke
  17. Er det noe problem å lage hull til ventilasjon enten i tak eller vegg så lenge jeg ikke rører stolpene? Tenkte å enten montere takluke eller ventilasjon på sidene i varerommet sånn at jeg kan overnatte i varebil også.
  18. Om dette hengerfestet er originalt / tilleggsutstyr fra VW, så kan du kanskje sjekke med Møller om det finnes kontakt eller ledningssett med kontakt. Ser ut som det e VAPOS innfellbart hengerfeste:: https://www.haagen.no/vapos-tilhengerfeste-svingbart-kulehude-manuel-dreiing-203666-11221-1.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwltKxBhDMARIsAG8KnqVyUJ9zhQvxW7DBGbDhTRVP9oxg3ToW5qwSDPf33-522yMwWBQWJI0aApVvEALw_wcB Kanskje de kan levere kontakt. Om det er bare beskyttelsesdekslet du mangler, så kan du kanskje sette inn en 7-pins overgangskontakt for å beskytte kontaktene når det ikke er i bruk
  19. Hei. Jeg har en Dodge Ram som plutselig sluttet å gire skikkelig. Jeg får den i 1 og 2 gir og revers, men ikke lengre. Girkassen har nettopp vert på overhaling og jeg har også skiftet input og output sensor, oljen er også ok. Er det noen som vet hva problemet kan være? Jeg lurer på om det kan være sikringsboksen eller converten? Litt kjipt å kjøpe begge for å sjekke, så hadde vert greit å høre om noen har erfaring med dette?
  20. Noen som vet om dette kan kjøpes løst? Evnt har delenr. til kun koblingskontakt? Er innfellbart tilhengerfeste.
  21. Forsvant noe i instrument panel når det skjedde?
  22. En eller flere dyser er defekte og lekker internt til retur. Det tar knekken på rail trykket mål diesel retur på hver dyse
  23. Lukter det diesel eksos i cupe? Denne psa motoren har ofte lekkasje i dyse tetninger sjekk etter lekkasjer på trykk side og vacum side, har ofte sett knekte plast rør på disse og det fører til feil drivstoff tilførsel
  24. En drivknute men her utdyper værkstedet veldig dårlig vedr lokasjoner knuten og/eller leddet kan være Høyre og venstre, indre eller ytre
  25. Sensoren som sitter der er en temp. Bryter den slutter kretsen når kjølevann blir så varmt at den trenger vifte for å kjøle ned radiator. To vifter tyder på at du har ac på bilen hvor mange ledninger går inn på denne bryteren? Er det mere enn to, isåfall om det er flere vill viftene starte på fult pga motorstyring opplever defekter i kretsen. opplever du at kjølevann eller temp måler viser overoppheting? Vist f.eks en termostat står konstant åpen vill det bli mindre tilfeller av bruk av viftene. sjekk om ac virker og se om viftene starter når du aktiverer ac.
  26. Hei, jeg har null peil på bil, og nå må jeg kjøpe ny brukt bil, hvilket er utrolig vannskelig, nesten ellemelle og casino. tenkte kanskje kunne se om noen her har litt peil og vært fint med noen innspill. Jeg har en Fiat Doblo, som jeg nå har fikset utrolig mye på i løpet av 4 år, det er 2-3 ganger på verksted i året, mellom 5- 15 tusen for hvert besøk, nå er det så mye jeg må fikse at jeg vil heller se etter ny. tingen er at til høsten flytter jeg for vinteren og kommer tilbake til våren og sånn blir det hvert år fremover, så jeg vil ikke investere i noen ny bil nå. jeg er kun opptatt av å komme meg rundt , til byen og jobb og på lengre turer, har ofte da behov for plass til utstyr hund sykler og div. Derfor liker jeg varebil. på Finn har jeg havnet på ett par , det er disse jeg står mellom ; Subaru Justy- 2003 mod (😬) 112K Suzuki Igniz -2003 mod 123K Suzuki Ignis - 2008 mod 150K eller Nissan nv200 - 2014 mod 170K er det noen som har noen klare meninger? Råd eller tips? takk for alle innspill
  27. Altså har du bremselys - men bare det øvre i bakrute. Dette betyr at bremselysbryter er ok. Du må nok sjekke pærene på ny, eventuelt dårlig kontakt i pæreholdere.
  28. Hei. Har èin mondeo 08mod stasjonsvogn. Der bremselys ikkje virker, men bremselyset virker på den i bakruta. Har sjekket pærer og at riktige pærer er i. Noen forslag. Kan det fortsatt være noe med bremselysbryter
  29. Hei. Kanskje kan jeg få litt tips og råd her. Jeg har en 2012 XC60 R-design, og har en knekt forfjær. Bilverksteder Volvo skal ha over 11000 for å bytte en fjær og demper v/side. (Inkl deler) Ser at de har priset sine dempere til 4500 kr og fjær 3500. Ser på nettet på feks eurodeler.no o.l ar det kan kjøpes for en brøkdel av prisen. Jeg ønsker ok dempere og fjærer men må være komfortdempere (Ikke stive) Dette gjelder altså dempere og fjærer foran. Kan noe hjelpe meg om råd her?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår