Gå til innhold

Jeg er blitt inspirert av Bead lock og kompani!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvis du importere den som vanlig bruktimport og ikke på 30-års regelen er det ikke noe krav til orginalitet.Ingen bruksbegrensning heller.

Ja det blir vanelig bruktimport, men skal vel være litt forsiktig ellers så blir det jo ombyggningsavgift :nono: så mest mulig originalt er best og billigst eller tar jeg feil:wonder

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ombyggingsavgift? hva er det for no drit?

Her er et eksempel:

For dei så ønske seg nåke spesielt kan eg anbefale ein Ferrari 360 Modena. I Tyskland kan du få ein slik bil dersom du har 700.000 på deg. Kjøpe du han i Norge lyt du ha store lommar dersom du ska ha plass til pengane du treng for å få han med deg heim. 1,8 million for å vere meir spesifikk. Ca. 9 nettoårsløner for ein gjennomsnittlig lønsmottakar.

 

På grunn av avgiftsnivået er det naudsynt å vere kreativ og prøve andre alternativ dersom ein har ønske om å ha ein Ferrari i garagen.

I Europa er det populært med såkalla ”kit-kars” eller ”replica” . Det vil sei at ein bruker ein eksisterande bil som eit utgangspunkt for å bygge seg akkurat den bilen ein ønsker seg. Ford Sierra, VW, og Pontiac Fiero er eksempel på bilar så ofte vert nytta til slike prosjekt.

 

Ein får kjøpt plastkarosseri som ein monterer på ”donoren”, og dersom prosjektet er gjennomført er det er vanskeleg for ein som ikkje er spesialist å sjå skilnad på ein kit car og ein original. Du finn møkje kit-car relatert stoff på nettet.

 

Eg gjekk sjølv med slike tankar for nokre år sidan. Hadde lyst på ein Ferrari, men mangla 1,7 million for å kjøpa ein. Fann ut at dersom eg fekk tak i ein Pontiac Fiero og kjøpte eit sett i Sverige, så kunne eg få meg ein ”fake Ferrari” for under 200.000.

Når eg sjekka med vegdirektoratet var det ingen problem å få ombygginga godkjent dersom eg kunne fremskaffa diverse dokumentasjon og at jobben var utført på ein ordentlig og profesjonell måte.

 

Biltilsynet tipsa meg om at det i slike tilfelle måtte betalast ”ombyggingsavgift” og ein telefon til tollvesenet knuste drømmen om Ferrari. Avgifta vart rekna til om lag 1,1 million. Same avgift som for ein tilsvarande ny Ferrari. Eg følte det blei litt feil å betala 1,1 million for å ha ein ombygd 86 modell Ford Sierra. Så prosjektet ligg på is til me har fått ein annan bilavgiftspolitikk i landet. Ein politikk så iallefall lignar den dei har i andre Europeiske land.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo flere kit cars..sånne på fiero plattform..de er jo som regel rundt 250 vel???..de kan jo ikke betalt så mye..han ene i canal motor har en replica lambo med wankel... men sikkert en avgift.. men høres rart ut... med den prisen du oppgav.. men de holder vel på å fornye kit car relene og nå..ikke sikker hvor langt dem er kommet...

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo flere kit cars..sånne på fiero plattform..de er jo som regel rundt 250 vel???..de kan jo ikke betalt så mye..han ene i canal motor har en replica lambo med wankel... men sikkert en avgift.. men høres rart ut... med den prisen du oppgav.. men de holder vel på å fornye kit car relene og nå..ikke sikker hvor langt dem er kommet...

Det som er skrevet er det ikke jeg som har skrevet fant det på en side på web, jeg har prøvd å lette opp mer info om saken, det er ikke lett men det er flere som sier at det kan bli spørsmål om ekstra avgift hvis jeg regger bilen med nyerer v8 ettersom den alfri er levert med v8, man har noe som heter oppbyggingsavgift er det samme som egangsavgift bare at deen er for biler som det allerede er betalt avgift for og som gjennomgår store reperasjoner. Nei er det noen som vet noe mer hellothere hellothere

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn... vi burde flytte alle sammen rett til sverige...!

 

Men dere kan skille mellom 2 ting.....

 

Ombygging og Oppbygging.....

 

70 Camaron til luzifer som vi monterer store hjul på er definert av de trangsynte som ombygging.....faktisk....

 

Men dette med oppbygningsavgift er jo sef. avhengig av størelse på motor og vekt som på alt annet....

 

Så når noen vil ha å bygge en Canterham...sikkert ikke rett skrive....

Men en Type Superseven sak, så velger de veldig små motorer for å betale minst mulig i avgifter på motor volum, hk og vektavgifter....

 

Men dette får vi ergre oss over til vi får valgt inn Siv og frp på tinget....

Fan ta dere som stemte Rød grønt! fucku ....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tollvesenet har snakket om er OPPBYGNINGSavgift. HVis biltilsynet finner ut at en bil er MYE om bygget kan de bestemme at dette er å betrakte som en ny bil med tilhørende avgifter. Definisjonen på oppygning har endret seg flere ganger de siste årene, og er også til en viss grad en vurderingsak fra det enkelte biltilsyn.Men da snakker vi om store ombygninger.Feks alt motor og driverk og karosseri samtidig.Alle hot rods i Norge har jo klart seg uten å bli kallt for oppbygd. Tidligere gikk det meste bra hvis du bygget om bilen gradvis.Karosseri et år og driverk neste år feks. Ta kontakt med ditt lokale tilsyn hvis du er usikker.

Men det skal ikke være noe som helst problemer med å godkjenne en gammel pickup med uorginal v8.Så lenge den er bruktimp og ikke på 30-års regelen.

 

Men ellers er jeg enig i at 17 mai burde vært en offisiell sørgedag.Tenk om vi fortsatt var i union med Sverige. Billige biler og blå Pripps!

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tollvesenet har snakket om er OPPBYGNINGSavgift. HVis biltilsynet finner ut at en bil er MYE om bygget kan de bestemme at dette er å betrakte som en ny bil med tilhørende avgifter. Definisjonen på oppygning har endret seg flere ganger de siste årene, og er også til en viss grad en vurderingsak fra det enkelte biltilsyn.Men da snakker vi om store ombygninger.Feks alt motor og driverk og karosseri samtidig.Alle hot rods i Norge har jo klart seg uten å bli kallt for oppbygd. Tidligere gikk det meste bra hvis du bygget om bilen gradvis.Karosseri et år og driverk neste år feks. Ta kontakt med ditt lokale tilsyn hvis du er usikker.

Men det skal ikke være noe som helst problemer med å godkjenne en gammel pickup med uorginal v8.Så lenge den er bruktimp og ikke på 30-års regelen.

 

Men ellers er jeg enig i at 17 mai burde vært en offisiell sørgedag.Tenk om vi fortsatt var i union med Sverige. Billige biler og blå Pripps!

 

Jepp jeg har stemt riktig i mange år og nå vil jeg ha makta snart :ratatatat :ratatatat

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA etter flere dager med planlegging skal pickupen inn i garagen, først måtte den dyttes frem av S10 så draes litt sidelengs og så er det bare finjusteringer igjen

dsc001214wm.jpg[/img]

Sikte må det også innenfra

dsc001221ck.jpg[/img]

Og så blir kjerringa sjefen over den nyinnkjøpte vinsjen fra biltema, festet med lastestropper i Camaroen

dsc001248bg.jpg[/img]

Nesten inne, kjerringa forholder seg forsatt rolig, roper bare søtt, høyre, nei litt venstre, nei nei, jeg sa høyre, ikke venstre hallo du skal til venstre :nono:

dsc001289ku.jpg[/img]

Endelig etter en morsom time så er picupen på plass.

dsc001292tq.jpg[/img]

dsc001307ie.jpg[/img]

Så i morgen blir det litt demontering, og så sjekke hvor galt det hele er :oohh

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet vogn, det der, men hva er det egentlig du skal bruke den til, siden du skal ha den til arbeidsbil?:) Ellers slår det meg at om du skal ut med Camaro'n når det tiner til våren, må du flytte på pickupen? :wonder

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet vogn, det der, men hva er det egentlig du skal bruke den til, siden du skal ha den til arbeidsbil?:) Ellers slår det meg at om du skal ut med Camaro'n når det tiner til våren, må du flytte på pickupen? :wonder

Jo takk syns den er bra, tror den skal bli tøff :thumb . Jeg må jo bare jobbe som fae..... og få den kjørbar. Arbeidsbil :well vi kjøpte oss småbruk for et årsiden og da må jeg jo ha en pickup på farmen, så pickupen blir ikke et utstillingsobjekt den blir en bruksbil på farmen, og som før fortalt den må få 4x4 ellers er den ubrukelig for meg på vinteren, Camaroen har også altid vert en bruksbil, jeg er av den typen som synes bila skal brukes og brukes mye.

31110065qj.jpg[/img]

På sommerene reiser jeg endel rundt i Norge på jobb, og tenk så gøy for meg når jeg setter meg i Camaroen og må til Trondheim på jobb, 120 mil med bare kos :D :D :D :D happyhappy happyhappy Og nå kommer jeg til å hente en og en høyball i Drangedal, med Pickupen sombrero

C5-1.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten morosomt detalj, det er trangt mellom snekka og heddersa forrige eier har prøvd men gitt opp, løsningen fant jeg i et forum for pickuper, man tar en 305 eksosmaifoil fra høyre side av motoren og endesnur den og monterer på venstre side, eksos utslippet peker forover men det blir hvis god klaring.

DSC00150.jpg[/img]

DSC00149.jpg[/img]

Stoppe kran på bensintanken

DSC00142.jpg[/img]

Hoved bremsesylinder/bremsepumpe :roll:

DSC00139.jpg[/img]

Kulehul i vindu etter sikkert en vill biljakt bambam

DSC00131.jpg[/img]

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår