Gå til innhold

Har du eloksert/pulverlakkert felg i Bergen?

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Har tenkt å eloksere eller pulverlakkere felgene mine i vinter. Mest sannsynlig hvit eller vanlig grå.

 

Er det noen som har gjort dette i bergensområdet? Hos f.eks bergen eloksal, eller slengesol?

 

Lurer på pris, resultat og om jeg må sand/glassblåse felgene et annet sted først..

 

Har søkt rundt om og ser at andre steder i landet koster det fra 1500 -2500kr for fire felger.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen eloksal tar 2400kr + moms for å pulverlakkere 4 felger 18". Litt dyrt syns jeg.. Er det noen som vet om noen andre i Bergen som driver med dette?

 

Må ha glassblåsing av felgene i tilegg som kommer på ca. 150-200kr per felg.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke spesielt dyrt det nei. Tenk på det. De skal starte opp anlegget, så skal du ha all lakken, så skal du betale for arbeidstid... hm... ganske billig da vil jeg påstå...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off svarte felger... nei. Ser det er "in" med slike felger med skarpe kanter som er svarte og alufargede. ikke det peneste jeg har sett nei. Så noen felger i den stilen som så ut som kjerrehjul - dritstygt! Felger bør ikke være svarte, nettopp pga at dekka er svarte. Finere med litt kontrast, så jeg personlig hadde valgt hvitt hvis du skal ha en farge.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet av svarte felger kan være litt overbrukt. Hadde opprinnelig mest lyst på hvite felger. Men med tonede ruter, og lykter med sort innmat vil det matche veldig med svarte felger og bilen vil bli veldig mørk og mystisk. se her på de utrolig bra mspaint redigerte bildene mine.. hehe http://www.bilforumet.no/golf-iv/193703-elwood-s-golf-iv-6.html

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttrykte meg kanskje ikke godt nok. Det jeg mente var at de sorte og alu fargede kantede felgene som folk liker så godt nå, de er DRITSTYGGE! Kommer jo an på smak, men det mener jo jeg. Når det gjelder helsvarte felger så kan det være skikkelig tøft på rett bil ja, men generelt liker jeg bedre litt kontrast. NESTEN alt kan være pent bare det er plassert rett.:) Men ikke de som ser ut som kjerrehjul!

:omfg

 

Her er eksempel på hva jeg mener med sorte alu fargede kantete felger:

http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=252101&cat=13309&brand=&model=&type=&size=

 

http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=250825&cat=13311&brand=&model=&type=&size=

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis sin gamle rs2 med hvite felger.. felgene ligner jo på mine.. vurderer egentlig mest helt svarte no. passer jo litt med rs blå og hvite felger.. (550hk i den rs2'en mener jeg.)

 

n728860506_1878793_3007.jpg

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei og hå.. har funnet ut at "skruene" på felgene mine er FAKE :O :O det vil si at felgene IKKE kan pulverlakkeres ettersom skruene vil smelte.. hehe..

noen som har vært borti sånne felger? lurer på ka jeg skal gjøre. .har veldig lyst å fikse lakken på de..

 

er kun "kanten" av felgen som er stygg i lakken.. selve senter delen er helt fin.. lurer på om jeg skal få slipt de ned og lakkert de på vanlig måte..

 

lar det seg gjøre?

 

 

ellers blir det muligens nye sommerfelger før sommeren.. noen tips? vil ha med kant.. har 225/40-18 dekk..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår