Gå til innhold

RobinDrift

Bruker
  • Innholdsteller

    787
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RobinDrift

  • Bursdag 09/07/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    TA60
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Yrke eller sivil status
    Kabelbane Rigger
  • Motor (eks 1.6)
    4A-GE 20V
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Nokk.
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    Mr_amsterdam2@hotmail.com
  • Bosted
    Svinesund

RobinDrift's Achievements

  1. Sjekk Tenningen på den / Om kamkjedet sitter riktig, fått samme symptomer på en eldre bil ved at registerkjede var en tann feil.
  2. Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken. Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE) og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller. Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken. Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk) Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor.
  3. Kjøper den for skrotpris jeg om du vil selge den :P
  4. De skal sitte enten i Motorrommet på førersiden, nede på gulvet bak en plastluke til venstre på førersiden, bak dekselet som er under rattet (Knehøyde). eller nede på gulv til høyre på passasjersiden.
  5. Beste alternativet er nok å ringe tollvesenet og Statens vegvesen
  6. Har mye deler om det er noe du trenger da jeg har skrotet 2 stk e9 og holder på med en E9 GTI som prosjekt. så skrik ut om du trenger noe så skal jeg se om jeg har det.
  7. Finnes et par AE86 i Finland for øyeblikket, på Nettiauto - Vaihtoautot ja uudet autot Toyota Corolla gt 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto Toyota Corolla GT Corolla AE-86 Kilpa-ajoneuvo 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto Toyota Corolla COROLLA GT R-N Kilpa-ajoneuvo 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto
  8. Bytt Thermostat, er det ikke denne kan det være luft i vannsystemet eller tett radiator/varmeRegister. Men hadde satset på thermostat, de koster typ 100,- eller no
  9. Midt på girkassa skal det sitte en kontakt på toppen. Denne er til speedometeret.
  10. Ikke så mye manual men fine tegninger til hvordan alt hvirker http://www.toyodiy.com
  11. Rart det der altså.. De brukte 8 - 9 måneder på å få et Ksport coiloversett fra tyskland, så dum jeg var forhåndsbetalte jeg.. De fortalte nøyaktig det samme til meg med at varene "Bare er hos tollen". Når det i tillegg var feil varer og jeg avbestilte varen så skulle de ha halve summen for å "sende det tilbake". Likevel solgte de samma sett dagen etter i butikken til 50% av hva jeg ga for det + 1 på lager... Drittfirma og skam for tuning.
  12. sjekk vant temp sensoren din. Denne kan kødde til. Det kan sjekkes med et multimeter. en guide her : How to Test a Coolant Temperature Sensor | DoItYourself.com Kjapp forklaring, ta ut sensoren, koble multimeteret til kontaktene, sett det på 20k ohm så skal det stige eller falle i verdi (f.eks 1010, 1020 , 1030 etc dette er motstanden i føleren. Det kan være lurt å dyppe den i et glass med varmt vann for å se om den stiger/faller fortere. Viser den bare 1 eller 0 så er føleren ødelagt.
  13. Det er forskjell på brune og blå dyser ja. Værstefall kan motoren din ikke få nok bensin og da vil stemplene ta skade av mager blanding. Det beste er å ha de blå eller ca like i cc og ohm... På siden av dysene dine står det et dele nr. Søk opp delenr på de blå mener det er 193cc eller 197cc også etterpå søker du opp de brune, viser de seg å være ca samme så skal det gå greit. Jeg kjørte Gule 4A-FE dyser på min 7AFE og da gikk jeg opp 10cc på dysene. Det går å kjøre med og ble faktisk litt kvikkere.
  14. 4A-FE 1,6 har større dyser en 7A-FE 1,8 pga 7afe er en Lean burn motor. 7A-FE som er laget i UK er noe herk. Denne er det ofte feil med og ja jeg snakker av erfaring. Har hatt 2 carinaer med Britisk 7A-FE. Begge har hatt dyseproblem, sensorfusk etc etc. mens japansk 4A-FE har jeg kun skiftet ventiltetninger på og aldri hatt noe problem med. Uk har de bosch sensorer, mens Japan har Denso. Har en 4A-FE motor stående om du trenger noe. eller en Hel carina E Eu ok til 5000,- som har 7A-FE.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår