Jump to content
Bilforumet.no

Oledaniel

Bruker
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

About Oledaniel

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 09/12/1994

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Corolla, Eclipse
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota, Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Jobb

Contact Methods

  • Bosted
    Årvik
  1. Selger felgene mine, Dotz Shift 19", 5-114,3 ET 48. Felgene var nye i høst, slik jeg forsto det på han jeg kjøpte bilen med (de fulgte med når jeg kjøpte bil), og kosta 16k nye + dekk.. Tenkte at jeg skulle ta 8k for de, siden de blir for store til å ha på bilen, og alt for lav profil.. Holder til på Larsnes, Møre og Romsdal, er bare å sende meg en melding på forumet her, eller sende meg en melding på 96045980 (jobber veldig variert, så er best å sende melding)
  2. Felgene sto opprinnelig på en E30 90-modell jeg hadde, men de passer meget godt på civicen og corollaen (Og de passer også perfekt på flere japser og mange Vw ! ) Felgen som er skada:
  3. Har noen borbet felger jeg tenkte jeg skulle selge:) Mener på at det er Borbet A felger. Innpress på bakfelg er 15, innpress på framme er 20. Bakfelgen har jeg målt til 9" bred, framme har jeg ikke målt men tror den er 7,5" (er vell det om er vanlig?) Alle felgene er ca fine, har noen småriper og slikt, men ene felgen traff jeg selvfølgelig en kant med, så den har 2 hakk i seg. Bakdekka er ca helt nye, har rulla rundt 100km med de, så de er gode. Framdekka er ok mønster i. Mangler også ene kapselen. Framdekk: Bakfelg (sinnsyk dekkstrekk!): Kanten fremme: (sanden i felgen er bare for at det har regna) Kanten bake: Bakdekk: Har fått bud på 4k, men har ikke peiling på hva verdien er.. (bakdekka kosta vell litt over 2k når jeg kjøpte de)
  4. Hei, sitter å lurer på noe.. Har noen felger, Borbet.. Det er 4x100, usikker på ET. Det som står på felgen er "A90615" og "9jx16h2". Bakfelgene har mye mer kant enn framme, og det eneste jeg husker er at bakdekkene er 205/40R16, de framme er vell litt mindre.. Siden jeg ikke har så veldig god peiling på felg og dekk, er det da noen som kan si sånn ca hvor mye de er verdt? De ser ca slik ut som på bildet.. Håper at noen kan svare!:p
  5. Hei, har ikke stoppa helt med prosjektet enda.. Sitter å vurderer ett par ting.. Det første; Felger! Felgene har voldsomt kant (Noe jeg liker godt), men dog ikke lovlige på bilen.. Det er vell Et 15 og Et 0 på felgene, stikker noe voldsomt utenfor bilen, felgen tar også inn i støtdemperen... De er kun testa på bruksbilen, og ikke prosjektet, men regner med at det blir ca samme på den.. Det jeg vurderer er å kutte opp litt hjulbuene på prosjektet, og brette de litt ut og sveise.. Har også håp om å finne "Skrudde-spacere", vet ikke om jeg får tak i det til bilen.. Skal også snart kjøpe nye sideskjørt siden jeg ikke orker tilpassing av de jeg har, og skal kjøpe nytt ratt.. Bilen som er på bildene her (Civic Mb1), skal muligens bli delebil til prosjektet. Da er delene jeg har tenkt til å ta servoen og tannstang, og elektriske ruter. Har sett litt rundt på deler til prosjektet, sitter fremdeles å vurderer å oppgradere til skivebremser bak + ventilerte skiver rundt hele bilen. Har også vurdert å kjøpe helt ny eksos, med eksospotte på hver side bake, men kan også hende at jeg bare har det slikt det er og lager til en "pyntepotte" på andre siden.. Når været begynner å bli litt mer stabilt, så skal jeg ta av fangerene og tilpasse litt med glassfiberduk, er ikke mye igjen før jeg sier meg ferdig med de:) Skal prøve å få lagt ut bilder når jeg har mulighet:)
  6. Jeg har fremdeles mest lyst å kjøpe vtec'en ja, sveise motorfester, flytte over motor,girkasse og ledningsnett, det ser jeg på som enklest, da jeg har byttet motor osv flere ganger.. Har også lyst å ha ut motoren så jeg kan tectylere motorrom osv, så får vell bare ringe Honda igjen å spør hva som er enklest og hva som kan bli lovlig :p
  7. Har tenkt på litt forskjellig.. Servo, det må jeg ha.. Siden jeg har sportsratt, så er det veeeldig tungt å styre med, så derfor må jeg ha servo.. Men siden jeg må ha servo, så tenkte jeg også på en annen motor.. Kom over en 1,8VTI Vtec motor, tenkte at det hadde vært en morsom motor i den andre civicen min (1996), ringte til Honda og spurte de, da må jeg bytte ledningsnett,girkasse,hjulloppheng, + sveising av motorfester, noe de ikke anbefalte meg i det hele tatt.. (bilen min har 116hk, Vtec'en har 166, 50hk er en del i en liten bil) Siden det var så mye styr å få bytte motor fra en 1,6 til 1,8, så tenkte jeg at det ikke var noe poeng i å prøve på prosjektbilen engang.. Har derfor spurt folk hva de ville gjort, og svaret fra de jeg spurte var "Turbo". Poenget er at jeg aldri har bygd turbo i en bil før, vet ikke hvordan det gjøres og vet ikke hva jeg trenger av deler. Er det noen som kan hjelpe meg litt? Søkte opp forskjellige plasser der de selger turboer, men er vell ikke bare å velge å vrake.. Så hvilken deler må jeg skifte, hvilken deler bør jeg skifte, og hvilken deler trenger jeg? (+ fremgangsmåte hadde vært fint !) Håper noen kan hjelpe meg litt.. (Om det er relevant så er motoren min 1,5 med 94hk, motorkode har jeg ikke funnet enda.. )
  8. Idag vart det litt skruing, prøvde å få tilpasset bakfangeren.. Har kuttet av litt av hjørnene på fangeren så den passer perfekt, så imorgen skal jeg begynde å få på plass festene til den.. Har ikke planer om å skru den fast for godt imorgen, siden jeg har endel ting som må ordnest til.. (ryggekamera, ryggesensor, skiltlys og netting) Ble ikke mye bilder eller skruing på den idag, da jeg holder på med bruksbilen min (Honda Civic 1996) Siden jeg bruker bilen her daglig så tenkte jeg at prosjektet fikk vente litt til jeg fikk ordnet denne.. Men skal ta litt flere bilder når fangeren kommer på, og hvordan fangeren skal festes osv..
  9. Ja, er tilpassing på styling, men så voldsomt går det ikke an.. Om du søker på "NMI Styling passform" i google; så finner du veldig mange forskjellige forum der det ikke er folk som er fornøyde med stylinga.. Sideskjørta jeg har er for korte, forferdelig vridde, og er så mye arbeid at det sikkert er lettere for meg å lage nye selv..
  10. Hehe, glemte å si at jeg har lyst å bestille meg nye sideskjørt, da NMI SUGER på styling.. Prøvde å spør på forumet her om noen hadde erfaring med AIT styling, om det er fra samme ulla.. Har lyst å vite om det er søppel det også før jeg bestiller.. (Bakfanger å framfanger har jeg tilpasset så de passer, skal lage til ett par stag framme og bake, så den ikke gå så mye ut som den gjør..)
  11. her er rattet jeg tenkte skulle kjøpe.. Har forresten fått endel "nye" planer for bilen.. Ettersom den har stått en stund og ikke har blitt kjørt særlig siden sommer så er planen følgende: -Sjekke alle bremser/wire osv. Ta en grundig sjekk, bytte slitne deler så det er så godt som nytt -Gå over alle rør og slanger på bilen, bytte om det er noen som er rustne eller hull i, så behandle etterpå -Understellbehandle hele bilen, vurderer også å ta ut motor og få bort småflekker med overflaterust der (ikke noe alvorlig) -Bytte kanaler -Muligens skjære ut litt av karosseriet (bak dørene), bytte ut da det er mulig at det kan være rust der også, + behandle metallet på innsiden -Sveise på ny potte -Få inn servostyring, rattet ble veldig tungt å styre, så servo er noe som trengs. Interiør: -Bytte ratt til TÜV-godkjent -Trekke om dører, tak og baksete -Blå neonlys (vet at det er veldig harry, men har planer om å ha bilen med på forskjellige treff, og neonlys fascinerer mange) -Trekke opp kabler til anlegg + skru i anlegg Vurderer å bytte speedometerskivene til hvit, da det ser mer "Clean" ut, vurderer også å kjøpe shortshifter..
  12. NMI stylinga er forferdelig å jobbe med, angrer på at jeg kjøpte den.. (!) Sportsrattet skal jeg bytte ut, med ett godkjent ratt, blir litt dyrere men det blir verdt det :) Har også en Honda Civic til, den har servo.. Og siden jeg var så heldig igår å treffe en fortauskant igår så kan det hende at den blir delebil.. (Må bytte hele hjulopphenge bake, hjulet fikk hele smellen..(er slikt som skjer når man har det morsomt!) ) Så rattet skal jeg klare å få godkjent, men blir litt ombygging for å få til servostyring.. Absolutt all rust skal jeg ta når det blir litt varmere, skal bestille meg 2 kanaler så jeg får av alt og behandlet rusta skikkelig, men siden jeg har en Corolla stående, og kanaler til den liggende, så blir det den først.. Har også planer om å løfte opp bilen å få demontert alt under og sandblåst, grunnet skikkelig å legge på plastidip der, siden etter det jeg har hørt, beskytter like mye som tectyl. Stylinga er langt ifra tilpasset nå, men siden jeg ikke trenger plussgrader til skruing og saging så skal jeg få til framfanger og bakfanger snart, blir også endel bilder :) Har jobba mye i hele høst og vinter, nå blir det litt mindre så da har jeg endelig tid til bil !:)
  13. Skrudde av hele fronten idag, fikk stilt litt på lyktene så mellomrommene vart myyyye mindre.. (Ikke helt 100% enda, men bedre) Greidde å knekke feste på parklykta, og merkelig nok gikk den ca på plass akkurat der den skulle.. Mellomrommet er størst på lykta på venstresiden, men går vell kanskje an å legge en pakning imellom, så det ikke vises så godt? (Parklyse er ikke uttenfor kanten noen plass, er snakk om at det er en glipe på ca 4-7mm) På venstresiden fikk jeg lykta til å passe ca helt som den skal, men da har jeg også greid å knekke bort feste til lykta..(Den sitter fast som den skal, men den er ikke skrudd fast som den skal..) Frontfangeren er ikke skrudd skikkelig på, så glipene som vises er ikke der til vanlig
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.