Gå til innhold

A4 1.8TsQ med fusk..

Ranger emnet


BGGTX

Anbefalte innlegg

Hei! Kansje dette blir litt tungt å lese men prøv alikevel!!

 

Det er kansje litt feil å si at den fusker. Det som skjer er at turbotrykket varierer mellom 1.1 og 1.4bar (av og til opp til 1.5)på fullgass på turtall mellom 1800rpm og3600rmp. Over det er ladetrykkskurven helt javn, og synkende opp til rødmarkering. Hvis jeg har full gass og ladetrykk, og slipper opp gasspedalen for og så trå den rett ned igjen(som i en sladd på snøføre) dør motoren nesten ut i et par sekunder før den kommer igjen for fult. Det som skjer med ladetrykket er at det fortsetter og falle ned til nesten null ca et til to sekunder etter at jeg går på gassen igjen. Kan også si at tuboen ikke begynner å lade noe spesielt mye før jeg har full gass. Slipper jeg opp gassen to millimeter forsvinner ca 100hk med en gang, for å komme tilbake hvis jeg trår gassen de to mm tilbake ned til gulvet. Altså: Det er ingen mellomting mellom ca 125 og 220hk på bilen min.Gir jeg kvart gass går den jo greit og som en vanlig bil. Gir jeg på til tre kvart gass merkes ingen forskjell. Kedelig!! Kan ellers nevne at det ikke genereres noen feilkoder. Det er heller ikke noe galt med maskineriet.(Turbo,Motor,etc) Ellers er bilen en 2001mod A4 B5 1.8TsQ med alle servicer og 64000km på telleren. Kan vel også nevnes at forrige eier hadde bilen en tur hos Turbokarlsen og fikk den chippet til 220hk/340nm. Orginal eksos,filter,dump osv..

Noen som kan stille en diagnose ut fra dette her? Kom med innspill!!

Per Olav

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten høres ut som de har "chippet" spjeldet ditt også.

Mange som endrer på spjeld reaksjonen i chippene.

Altså når du slipper gassen litt så lukker d helt og trykker du inn litt så åpner d helt.

Kan tenke meg at dumpen din slipper ut trykket og så får du et lite lag før d skjer noe igjen pga spjeldet lukker seg når du slipper gassen litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vert inne på tanken, men er det ikke tradisjonell gasswiere på A4 1.8Ts 180hk da? Leste dette i produktguiden som jeg fant på nordicaudi.com En kamerat har tilgang på vag com eller hva det nå heter. Fant ingen feil der samt han grunninnstilte gasspjeldet mitt. Ingen forskjell.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. En kamerat har lett tilgang på diagnoseapparat. Har prøvd det to ganger og fikk en feilmelding på bankesensor første gangen. Slettet denne og prøvde noen uker etterpå og da var alt i orden, selv om bilen går like fordømt urent. Forrige eier har kjørt på 95 blyfri.. Vurderer å kjøre den til et firma som driver med trimming f.eks Flissundet motorservice eller lignende. Sånne folk finner vel lett ut hva det kan vere. Stikker jeg ned på møller og ber dem finne feilen blir jeg vel flådd tvert! Noen som vet om noen som har bra peiling i Oslo området?

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. En kamerat har lett tilgang på diagnoseapparat. Har prøvd det to ganger og fikk en feilmelding på bankesensor første gangen. Slettet denne og prøvde noen uker etterpå og da var alt i orden, selv om bilen går like fordømt urent. Forrige eier har kjørt på 95 blyfri.. Vurderer å kjøre den til et firma som driver med trimming f.eks Flissundet motorservice eller lignende. Sånne folk finner vel lett ut hva det kan vere. Stikker jeg ned på møller og ber dem finne feilen blir jeg vel flådd tvert! Noen som vet om noen som har bra peiling i Oslo området?

 

 

Audisentrum burde vel ha bra peiling og de får skryt pga kundeservice! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår