Gå til innhold

Årsavgift på bil som skal avskiltes og regges igjen

Ranger emnet


Jiggah

Anbefalte innlegg

Åsså, jeg har en bil på hånda som trenger litt omsorg før den er 100 % igjen som jeg har svært lyst til å kjøpe.

Poenget er at denne er på skilter og at jeg egentlig ikke ser noe poeng i dette, da denne bilen skal restaureres og det sikkert tar nærmere et år.

 

Spørsmålet er da da? Må jeg betale årsavgift eller kan jeg plukke skiltene nå og slippe med halv årsavgift 1. Juli neste år?

 

Eller hvordan er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det har vært skilter på bilen 1.januar i år skal du betale årsavgift for i år.

 

Med mindre du leverer bilen til opphugg før 15 mars, da frafalles kravet. Men det har du vel ikkje tenkt til.....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 2002, som i bmw 2002, er jo dette en veteran.

Det koster deg i i underkant av 400 kr i årsavgift.

 

 

Du sier noe der, siste 2002 ble produsert i September 1975...

 

(OT: du slipper å betale årsavgift hvis bilen blir kondomenert før 15. Mars. Men om du lever inn skiltene før 1.Juni må du betale halv årsavgift. Men hvorfor ikke bare ta en telefon til biltilsynet å spør)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tok av skilta på bilen min før nyttår for å slippe å betale forsikring for den mens den er under arbeid...Når eg skal ha skiltene tilbake så må eg vel ikke betale noe ekstra uten om den vanlige avgiften?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tok av skilta på bilen min før nyttår for å slippe å betale forsikring for den mens den er under arbeid...Når eg skal ha skiltene tilbake så må eg vel ikke betale noe ekstra uten om den vanlige avgiften?

 

Nei. Men det er jo en fordel å si til trafikkstasjonsfolka at de må ta vare på skiltene lengre enn det "vanlige" da.. og hvis du må ha eukontroll i løpet av tiden bilen er avskilta, må du ha den før du får skiltene igjen.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den på eu-kontroll rett før eg tok av skilta så det ska gå bra...har en lapp som eg fikk på politistasjonen om eg skulle hente dei innen eit halvt år...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer hvis man ikke betaler ? Vil det da bare komme purring på purring, eller er det kjøring på egen risk ? Dvs bli tatt og mist skiltene , slik at man må betale for å få igjen skiltene ?

For jeg har en golf jeg ikke skal bruke på et år, og er ikke veldig keen på å betale en avgift som strengt talt ikke er nødvendig å betale da jeg ikke skal bruke den ...

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purring kommer det, og Statens Innkrevingssentral kommer inn i bildet, og da kan vel det komme tvangstrekk osv på lønn..

Så har du fått et krav på årsavgift, så er det nok lettest å bare betale den.

Blir skilta tatt etter at det har gått ut avskiltningsbegjæring på den, så er det påskiltningsgebyr for å få igjen skilta, sammen med årsavgifta.

 

Tror kravet forsvinner etter 10 år (?) ellerno, mener det står noe om det i reglementet hos Tollvesenet..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår