Gå til innhold

Trenger BLÅ fjærer bak, hvor fra?

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Saken er den at jeg har kjøpt meg et justerbart senkesett med BLÅ fjærer for en stund siden..(disse kjøpte jeg gjennom RacingPower som i og for seg er SINNSYKT useriøse!!!! Tok aldri kontakt med meg igjen, sperret telefoner, fikk nytt nummer, sperret mailen..osv osv..) Noen som forresten har et nytt nummer eller besøksadresse til denne Petter Bøhn, som er sikkert at han svarer på?

 

Også tilbake til problemet mitt: bak-fjærene er for korte (18cm lange) og jeg trenger rundt 26cm lange....men jeg vil jo selvfølgelig ha lik farge på alle fjærene, og da lurer jeg nå på hvor jeg kan finne 26cm lange fjærer som er blå!?

 

Noen tips?

 

 

Jeg kan jo selvfølgelig også bytte ut alle fjærene i en annen farge, men det har seg jo sånn at jeg vil ha de blå...så da er det sagt!

 

 

Håper på raske svar...dette begynner å haste litt! Men jeg er i militæret for tiden, så har ikke så alt for mye fritid å rutte med:S

 

takk

 

 

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er "standard" sport/racing fjærer, så er dem like store i diameter

fra topp til bunn, inner diameteren får du i forskjellige størrelser.

 

Så trenger du mål på lengde og stivhet på fjørene.

 

Tror pulverlakkering er trikset? Eller noe sånn gummilignende belegg. Aner

ikkje hvor dem utfører det.

 

Letteste er vel og skaffe like fjører fra samme produsent. Prøv og kontakt

produsenten selv, med mail eller telefon, og spør om og få det du mangler.

 

Siden dem mangler såpass, kan det vere at du skal ha sånn pre-tensioner

fjører på og??

 

Edit:

Eller er det bare demperene som er justerbare?

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg stivheten på fjærene egentlig? Lengden skal nok være 26cm om jeg husker riktig..er nemlig ikke hjemme akkurat nå.

 

Men litt av problemet ligger i det at jeg ikke får kontakt med selgeren, og jeg husker ikke hvem som har produsert fjærene...tror ikke det var et veldig kjent merke, og mener å huske at de kom fra USA

 

Det letteste hadde helt klart vært om jeg fikk tak i de samme fjærene som jeg har foran, altså samme produsent som fulgte med senkesettet..men da må jeg jo komme på hvem som har produsert de også, og siden selgeren er så useriøs at han ikke lar meg få kontakt med han, har jeg et problem.

 

noen flere gode tips?

 

takk igjen

 

 

Og jeg har justerbare dempere ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er justerbart, så juster det opp. Om det ikke blir høyt nok, så kan en kjøpe fjærer med std diameter, samt valgfri lengde og fjærstivhet.

Men hvordan vet du at du trenger en fjær som skal være 26cm når du ikke vet hvor stiv fjæren er??

Og hvorfor akkurat blå?? homsepatruljen som sier at det matcher best med blå fjærer og svart gummi på dekkene??

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er justerbart, så juster det opp. Om det ikke blir høyt nok, så kan en kjøpe fjærer med std diameter, samt valgfri lengde og fjærstivhet.

Men hvordan vet du at du trenger en fjær som skal være 26cm når du ikke vet hvor stiv fjæren er??

Og hvorfor akkurat blå?? homsepatruljen som sier at det matcher best med blå fjærer og svart gummi på dekkene??

 

Det som er greia er at senkesettet ER justert helt opp, og da er fjærene for korte...bakfangeren subber faktisk neddi bakken når bilen er sluppet ned fra bukkene. Jeg har bare målt en ca lengde som jeg tror vil passe..er ikke sikker! Har ikke så alt for mye erfaring ser du.

 

Og hvorfor jeg skal ha blå fjærer..hehe..dama liker det, hehe, neida. Men jeg har blå fjærer foran, og da ser det jo litt bedre ut dersom jeg får like fjærer både foran og bak;) takk..

 

 

står vel produsent i tuv papirene tenker jeg.

 

fikk ikke noen TUV-papirer med...skikkelig useriøs kar han Petter Bøhn!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du har fått riktige fjærer, eller at du har montert tinga riktig? Hvor mye senker senkesettet du har kjøpt? Det skal normalt ikke være mulig å få slakk i fjærene om du setter nedre fjærskål i øverste posisjon (for det er der den står, ikke sant?).

 

Har du dempere med korta stempelstang? Hvis ja, er det et utall forskjellige fjærer/produsenter å velge i. Hvor få tak i? Om du kan vente til begynnelsen av april, så kan jeg få tak i ifm. en samlebestilling jeg skal ha.

Hvis det skal skje litt kjappere så har "konkurrenten" Eye Candy dette i programmet: http://www.eyecandyracing.no/fjorer_VW_Polo86C.htm.

 

Disse bør dekke behovet, og er ikke dyre heller. Kvaliteten veit jeg ikke noe om, men det gjør de sikkert på Eye Candy.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justert helt opp og det subber på fangeren?... noe lukter seriøs muffens her.

bare for å få tingene på det reine; er det høydejusterbart du har? eller nutenverstellung (hakk på demperen) ? om der er det siste alternativet, hvor mye skule greiene senke? på gewinde er jo øverste posisjon skyhøy.

Fjærstivheten får en oppgitt av selger.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justert helt opp og det subber på fangeren?... noe lukter seriøs muffens her.

bare for å få tingene på det reine; er det høydejusterbart du har? eller nutenverstellung (hakk på demperen) ? om der er det siste alternativet, hvor mye skule greiene senke? på gewinde er jo øverste posisjon skyhøy.

Fjærstivheten får en oppgitt av selger.

 

Antar at han har Nutenverstellung. Og jeg har en mistanke om at han har satt seegringen i nederste posisjon;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..jeg er ikke særlig god på faguttrykkene, men det skal da være høydejusterbart...jeg justerer på to ringer på demperen for å få den lavere eller høyere. og angående selgeren, så er han som sagt en skikkelig useriøs fyr. får jo ikke tak i han på noen som helst måte, så derfor er det ikke så lett.

 

fjærene bak er for korte, de ble tydeligvis feilbestillt av selgeren. Det er derfor bilen blir litt i laveste laget. og JA, nedre fjærskål står helt oppe..altså er justert helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår