Gå til innhold

Skruehull i SB chevy?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok skal sjekke noen bøker, men får ikke gjort det idag. Er du utålmodig nå?

Hvis denne motoren har sittet sammen hele tiden slik som den er idag så finner vi ut hva det er.

Men hvis topper og/eller veiv/ stempler er byttet er så kan det være en 327 i 350 block eller en 350 med 327 topper f.eks Tar du av et ventildeksel, som sitter med 4 skruer, og ser på det støpte nr. som står mellom ventil fjærerene så finner vi ut om toppene matcher til resten. Da kan du sette på nye pakninger i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er litt utolmodig.. Skal ha no deler osv serru, blannt annet nye festebraketter til ac og dynamo.. Også var det jo no snakk om at det ikke var likt på alle smallblock motorer.. Så det er litt derfor jeg lurer.. Også er det litt morro og vite hvor stor motor enn har også da:P

 

Men jeg trur jeg står over og ta av ventil dekselet, har akkurat bytta dem serru. Så pakningene er helt nye:P Også er det et slit og få dem på pga. bremsekraftforseterkeren og anlegget til ac'n.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da har jeg funnet 1/2 nr. Det stod på en annsats rett forran høyre topp, var helt tilfeldig at det hadde flassa ta en bite med lakk og gammal olje der så det stod en 0 der og glisa til meg :hug:

 

Skal vi se nr som stod under resten av fetet og lakken er følgende:

 

18T278980

K07 02D

 

Hvis K0702D stemmer og det ikker flere bokstaver etter Dèn er det en 283 1958 eller 1960 motor du har: Fabrikk: St. Catherines, Ontario laget på gebursdagen min 02. 07. 1958 ??? :hug: skal du selge motoren?? :chevy

1958 D 283 Powerglide 185 2 cars & truck

1960 D 283 Powerglide 170 2 truck & cars

:wave

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!! Vist det er en faens 283 så skal jeg selge den ja!! Det kan vell ikke stemme?? Da skal jeg inn og hogge huet av han jeg kjøpte kjerra av iallfall.. Har pappirer fra 97 som det står at det er en 350:S

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!! Vist det er en faens 283 så skal jeg selge den ja!! Det kan vell ikke stemme?? Da skal jeg inn og hogge huet av han jeg kjøpte kjerra av iallfall.. Har pappirer fra 97 som det står at det er en 350:S

Kikk nøye på stedt der du fant disse nummera, det ene nummerret er en del av vin nummeret 18T278980 og det andre er Small Block Engine Suffix code

K07 02D du må se om det er flere bokstaver etter D sjekk disse linkene http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.html#ecode http://www.nastyz28.com/spmenu.html

du får reise å :hammer nå legger jeg meg zzzz

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er 99,99999% sikker på at det ikke stod noe etter D'n.. Men far mi snakka om at det ikke kan være en 283 fordi den motoren som jeg har nå har de små tennpluggene, og 283'n hadde store..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo toppene som avgjør om det er liten eller stor plug... :wonder

 

For block nr har jo ingen ting med toppene å gjøre....

 

Så skal du finn ut hva slags topper du har så må dekslene av.... hvertfall ett... :yak:

 

Så stemmer det at ikke det er fler nr eller tall bak D...... så har du en fryktingytende 283 cid...... :cab

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, stemmer det at det er en 283 så skal det inn en 454 etter jeg har fått meg jobb skal jeg si deg!! Jeg skal faen ikke kjøre rundt i noen moped bil.. Men er det ikke sånn at en 305 er en stroka 283?? Mener jeg har hørt det en gang.. Skal se om jeg er slangemenneske nok til og få tak på nr som står bak på blokka etterpå.. Så skal jeg ta bilder om så mulig.. Blir deppa vist det bare er 283, synes liksom 305 er skammlig..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er 99,99999% sikker på at det ikke stod noe etter D'n.. Men far mi snakka om at det ikke kan være en 283 fordi den motoren som jeg har nå har de små tennpluggene, og 283'n hadde store..

Arester meg om tar feil, :jail men vi snakker om blokka di det er på den surfixcoden står.

TA av topp dekslene og fin nr. på toppa dine. Har du kikka de sidene som jeg ga deg linker til der står det klart at du har ei 283 blokk, men finn også nummeret bak på blokka så kan vi kontrolerer mer.blkvin.jpg

 

 

SPISTE MIDDAG MENS JEG SKREV SVAR :mat :mat ser nå at du har fått flere svar på det samme :cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett på sidene. Ser desverre at det står det er en 283.. Men jeg skal se på resten av nummrene.. Så blir det nok flere nr etterpå;-)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kan jo ta en god deal, du gir meg 615 motor'n din så skal du få en 283 av meg + en 67 amazon med et lass deler? ok?? Da sier vi det..:D

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår