VCE Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 propananlegg er en (eller flere) ekstra tank(er) liggende under bilen, i hjulbrønn, i bagasjerom eller lignende. du mister ca 5% hk ut ifra originalbil, eller 5% økning i drivstoff-forbruk hvor du fyller og hva enn du lurer på om propandrift på bil, "LPG", så er dette et fint sted å begynne: http://www.gjelstenli.no/lpg/ Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Flere alternativer til spreke dieselbiler her folkens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 En av de beste dieselmotorene som er laget til serieproduserte personbiler står i nye Honda Accord. Golf med 1.9 liter diesel også å anbefale, chippet så har den 380Nm ellernoe og det merkers når man tar inn pedalen. Ulempen er at dreiemomentet synker som en stein etter 3500 rpm Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Ja liker golf motoren(110hk) med chip, fin motor... Hva med audi sin 130 hk tdi? Den som står i A4 fra 2002 og oppover? Er den og anbefale med tanke på ytelser og kvalitet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Opel Omega B 2,5tdi eller 2,2tdi desse går godt. Ford sine TDCI motorer er også veldig kjappe på turtall og bruker lite diesel. Personlig liker eg Hdi motorene til Peugeot og Citruen ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 min far har kjøpt den nye jetta'n med 105hk tdi. han holdt 120km/t på litt over 2000rpm. veldig bra motor Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 laurell diesel. 6er 2.4l eller noe hehe. dem er feeeeeete. dra å prøv en saab 93 1.9d 6trins manuel er gromt Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Vi har en skoda superb med 130hk originalt! går kjempe bra og trekker som faen fra 2500 O/MIN og litt oppover.. eneste minuset er at det er litt "høy" lyd i motoren, men du merker lite av det fra inni.. Går veldig fint og er BILLIG (!) i forhold til andre biler med samme størrelse og kvalitet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Ville som nevnt ventet litt hvis mulig, staten kan finne på noen rare sprell igjen. Greit at en diesel bruker mindre, men det gjør seg mest gjeldende på tyngre kjøretøy. På en vanlig personbil så skiller det ikke så mye. En sprek dieselbil er som oftest dyrere i innkjøp, men skulle dieselprisen gå opp, så tror jeg verdien på dieselbiler vil synke fort på bruktmarkedet. Evnt. så er Volvo sine D5 motorer veldig spreke og trimvennlige. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Men du sparer jo likevell, siden forbruket i en passe dieselmotor er en del under bensinforbruket i en bil som hadde vært akutuell for meg:) Men takk for svar, skal følge med på dette når den tid kommer;) Si at du sparer 1kr mila i forhold til samme bil med bensin motor. Du betaler sikkert 10k mere fordi at det er en diesel motor, da må du kjøre 10.000mil før at det skal lønne seg og kjøpe diesel bil kontra bensin..... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Frk.Halvorsen har lovet dyrere diesel og bilavgifter basert på Co2-utslipp, kjekk jente det der:-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Beste diesel motor med turbo, er jo Fransk, dem er jo "oppfinnern" Kan man si. Men Tysker'n har jo Pompedyse, som har enda høyere trykk. Men om de motora er bedre?? Kan vel diskuteres. rent motormessig, så ville jeg valgt Peugeot Diesel. Men kanskje ikke når en tenker på el systemet i bilen. For meg personlig, ville valgt 220 CDI MB. Men den skulle så tilfelle vært nyere en 2003, så der ryker den (koster trossalt 300 000,-) Så da er jeg tilbake til Peugeot. VW Nei takk, har prøvd 90HK 100Hk 110Hk og 140Hk. Sorry, bråker for mye. Og byttemotor ved 110 000Km er ikke min greie. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Si at du sparer 1kr mila i forhold til samme bil med bensin motor. Du betaler sikkert 10k mere fordi at det er en diesel motor, da må du kjøre 10.000mil før at det skal lønne seg og kjøpe diesel bil kontra bensin..... Men, når du selger bilen igjen, så får du nok store deler av merutlegget, om ikke alt, tilbake i form av høyere salgspris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Beste diesel motor med turbo, er jo Fransk, dem er jo "oppfinnern" Kan man si. Men Tysker'n har jo Pompedyse, som har enda høyere trykk. Men om de motora er bedre?? Kan vel diskuteres. rent motormessig, så ville jeg valgt Peugeot Diesel. Men kanskje ikke når en tenker på el systemet i bilen. For meg personlig, ville valgt 220 CDI MB. Men den skulle så tilfelle vært nyere en 2003, så der ryker den (koster trossalt 300 000,-) Så da er jeg tilbake til Peugeot. VW Nei takk, har prøvd 90HK 100Hk 110Hk og 140Hk. Sorry, bråker for mye. Og byttemotor ved 110 000Km er ikke min greie. eeh...? http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm Rudolf Diesel developed the idea for the diesel engine and obtained the German patent for it in 1892. http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 eeh...? http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel Jøss, det var nytt for meg, att dem utvikla commanrail turbo disel så tidlig. Hvorfor brukte dem den idiotiske forkammer dieselen også med turbo i nesten 100år da? mens dem alt hadde den bedre løsningen?? babyhmm? babyhmm? Og tillogmed, latt Fransk mannen levere commonrail før dem, når ddem utvikla den på slutten av 1800 tallet. Tyskere er og blir idioter.. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.