LaSSiss Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 BT krever altfor mye ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Dette er litt off topic! men ble rimelig forvirra når jeg snakka med en kompis idag! Han ble tatt i teknisk med en senka golf2 for en stund siden, kjøpte bilen med settet på og bare kjørte! Når han idag kom og skulle utbedre mangelappen så fikk han ikke godkjent senkesettet. Han hadde kjøpt 60mm senkesett (kun fjører) på bilextra av merke jamex og medfølgende TUV-papirer! De ville ikke godkjenne det..syns jeg var rart! Det de stussa på var om kanskje tuv folka hadde sendt bort testing av fjørene til et uavhengig firma eller noe sånt..så da gjaldt ikke papirene! Hmm..syns jeg var rart! virker bare som BT på elverum ikke kan tysken sin.. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Når jeg var å viste bilen min med senkefjærer på. Så så dem på fjærene, så på tuv papiret. Så så dem etter at nr. stemte med det som stod på fjærene og på papiret. og dette stemte, så var det ferdig.. Ikke værre enn det! Dette var sommeren 2005 på biltilsynet De nye reglene kom i november 2005. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Danern: BT på "10 rom og kjøkken" lager regelverket sitt selv. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 ...på en volvo med stiv aksel er det ikke så veldig mye å stille på?;) QUOTE] kan jo få gang på justerbart panhard stag, så ikke det høyre hjulet er lengre mot hjulbuen en det venstre (eller omvendt..) her og nå tror jeg med god sammvittiget si DUST! hva skal et verksted stille på et panhardstag når de tar forhjulskontroll for!? eller 4hjulskontroll som du ville kallt.. (håper og tror og vet vel innerst inne at du vet like godt som meg at du sa det som en spøk?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 B230ft: om bakakselen ikke er i senter i forhold til bilen, vil forstillingskontrollen bli feil, det er ikke mye, men den blir feil. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 ja men når bilen henger å dingler i lufta så..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 HÆ? hva har det med en forstillingskontroll å gjøre? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 @b230ft: isje ver teide. eg vett du kan lesa, å eg skreiv "kan jo få gang på justerbart panhard stag" å då meinte eg at man kan ved senking kjøpe justerbart panhard stag! Dessuten, hvis biltilsynet sier du må ha 4-HJULSKONTROLL, og du kommer med en lapp det står FORHJULSKONTROLL på, så kan du bare snu i døra hvis det er rette mannen som skal godkjenne... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Dette er litt off topic! men ble rimelig forvirra når jeg snakka med en kompis idag! Han ble tatt i teknisk med en senka golf2 for en stund siden, kjøpte bilen med settet på og bare kjørte! Når han idag kom og skulle utbedre mangelappen så fikk han ikke godkjent senkesettet. Han hadde kjøpt 60mm senkesett (kun fjører) på bilextra av merke jamex og medfølgende TUV-papirer!De ville ikke godkjenne det..syns jeg var rart! Det de stussa på var om kanskje tuv folka hadde sendt bort testing av fjørene til et uavhengig firma eller noe sånt..så da gjaldt ikke papirene! Hmm..syns jeg var rart! virker bare som BT på elverum ikke kan tysken sin.. Hvor strenge de er, varrierer fra sted til sted, og de har "sine egne regler" for ditt og datt... gjelder nok ikke bare elverum skal du se... :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 OT jeg var hos BT i Elverum igår å viste frem papirene mine og spurte hva jeg måtte gjøre. Tenkte det var like grei å høre hva de hadde funnet på at måtte gjøres. Da de fikk se papirene så spurte de bare: Er det orginall papirene. Ja svarte jeg. Da fikk jeg svaret: Disse er kopi. Du får få tak i orginall papirene og ta en hjulstilling. Så kan du få godkjent det. På toppen av det hele, klarte han å trykke tur seg at det måtte stå at de var godkjent for den bilen. Da det står svart på hvit at de er godkjent for volvo 240. wtf? Så nå blir det vel en tur på gamle jobben å få de til å hjelpe meg med å få tak i papirer som BT i Elverum liker.. (eller kanskje kjøpe nye briller til alle som jobber der ? :wonder ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 OT jeg var hos BT i Elverum igår å viste frem papirene mine og spurte hva jeg måtte gjøre. Tenkte det var like grei å høre hva de hadde funnet på at måtte gjøres. Da de fikk se papirene så spurte de bare: Er det orginall papirene. Ja svarte jeg. Da fikk jeg svaret: Disse er kopi. Du får få tak i orginall papirene og ta en hjulstilling. Så kan du få godkjent det. På toppen av det hele, klarte han å trykke tur seg at det måtte stå at de var godkjent for den bilen. Da det står svart på hvit at de er godkjent for volvo 240. wtf? Så nå blir det vel en tur på gamle jobben å få de til å hjelpe meg med å få tak i papirer som BT i Elverum liker.. (eller kanskje kjøpe nye briller til alle som jobber der ? :wonder ) Det er helt latterlig! De papirene j fikk, ble sendt fra pedersens-racing på mail til meg, som j da skrev ut på printer`n hjemme og visste til BT på Tynset i Østerdalen...! Det de gjør, er jo å sjekker nummeret på fjørene og nummeret på TÜV papirene, så at de stemmer også teller de runder/vindinger på fjørene og evt måler tykkelsen på de...! Glad j aldri har hatt noe problemer med BT på Tynset ang godkjenning av senkesett...! mange av kompisene mine har vist bilene sine der, ang godkjenning av senkesett og ingen klager har dem fått heller, så lenge vi har TÜV papirene i orden og fjørene er i orden (og evt papirer på hjul-stillings kontroll), så får vi det i vognkortet...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 OT jeg var hos BT i Elverum igår å viste frem papirene mine og spurte hva jeg måtte gjøre. Tenkte det var like grei å høre hva de hadde funnet på at måtte gjøres. Da de fikk se papirene så spurte de bare: Er det orginall papirene. Ja svarte jeg. Da fikk jeg svaret: Disse er kopi. Du får få tak i orginall papirene og ta en hjulstilling. Så kan du få godkjent det. På toppen av det hele, klarte han å trykke tur seg at det måtte stå at de var godkjent for den bilen. Da det står svart på hvit at de er godkjent for volvo 240. wtf? Så nå blir det vel en tur på gamle jobben å få de til å hjelpe meg med å få tak i papirer som BT i Elverum liker.. (eller kanskje kjøpe nye briller til alle som jobber der ? :wonder ) ja, var jo derfor jeg ba deg gjentatte ganger å sende noe skriftlig :P faren er at du møter en eller annen maktsyk eller uvitende person, som står på sitt.. om du sender på epost/fax, elns. er det lettere å argumentere og vise til ting og tang, enn om du står der, midt i huttiheiti.. anyhow, ja :p jeg sendte PDF fil, med scannede tüv papirer. man kunne tydelig se at papirene som ble scannet, hadde vært utsatt for olje og drit.. men det er uvesentlig. jeg sendte epost og fikk hyggelig svar. det er mye lettere å skrive: jeg viser til vedlegg "blablabla.pdf", etc. enn å komme dit, så kommer de med en b.s. unnskyldning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Jeg må godkjenne senkesettet mitt innen 8. mars, Lesjöfors. Har TÜV-papirene, men må få tatt hjulstillingen også før jeg går dit. Sjekker de andre ting også? Hehe, blinklysene mine bak er for røde og jeg har hvite blinkers ellers. Tipper de henger seg opp i det også. Ønsk en ny 240-mann velkommen også! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Jeg må godkjenne senkesettet mitt innen 8. mars, Lesjöfors. Har TÜV-papirene, men må få tatt hjulstillingen også før jeg går dit. Sjekker de andre ting også? Hehe, blinklysene mine bak er for røde og jeg har hvite blinkers ellers. Tipper de henger seg opp i det også. Ønsk en ny 240-mann velkommen også! :) hvite blinkers er vel lov, så lenge du har orange pærer. de røde bak kan de kicke på.. har du bilde av kjerren? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg