Gå til innhold

64 Impala SS Prosjekt

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Yes, tenkte jeg kunne lage en tråd her hvor jeg legger ut noen bilder og info om hva jeg driver med i garasjen nå for tiden..

Først og fremst så har jeg en 64 Impala SS som jeg holder på og pusse litt opp nå. Også har jeg en 67 Amazon som jeg skal restaurere helt fra bunn av, men den er jo lite aktuel her så den tar jeg ikke og lager no reportasje om.

Jah, da kan jeg jo hive ut noen bilder av impala'n så folk kan se hva det er snakk om;)

Litt fakts om bilen som den kom fra fabrikken:

Super Sport

Hvit Vinyltak (tatt av pga. godt kjennte problemer som oppstår _UNDER_ vinyltakene)

Hvit/rødt intriør, med skinn bucketseats.

4x El ruter.

Søkerlykt

2x varmeovner til bakruta (tatt vekk en gang i tia)

Tonet stripe i toppen på forntruta.

Servostyring.

Bremsekraft forsterker.

4 season Aircondition. (masse deler har blitt tatt vekk i årenes gang, så jeg leter etter deler.. hint hint :-/ )

327sb.

Powerglide.

Dobbel eksos.

Kan hende det er no mer også, som jeg ikke kommer på i farta.. Det er iallfall såpass mye ekstrautstyr på bilen så at den kom på nesten dobbelt så mye som grunn modelen, har bestillingslappen fra 64 som bekrefter det. Bilen kom i 64 på 4000$..

Etter den tid så har det blitt byttet motor og girkasse iallfall en gang så vidt jeg vet.. Motoren har blitt byttet til en chevy 307 og girkassa har blitt bytta til en TH 400.. Vinyltaket har som jeg tidligere nevnte blitt tatt av, på en helt sykt dårlig måte.. For det første så har dem som gjorde det ikke klart og få vekk allt det gammle limet eller fått gjort ordentlig arbeid, så lakken har kokt og rusta har begynnt så smått igjen.. Jeg trur faktisk ikke at dem har hatt av listene som går rundt taket enngang når dem har tatt av vinylen, får det ligger igjen vinyl rester her og der mellom listene og platen.. Bilen har i tillegg blitt senka på div måter. Fjørene forran har blitt kappa to runder, og bak så har det blitt lagt i to svære bettong sekker på hver side:P

Men nå var det nok tekst for en liten stund, vil ikke kjede dere _HELT_ ut i begynnelsen heller..

Her er det noen bilder jeg tok av bilen da jeg var og så på den/bestemte meg for og kjøpe den (bilen står her til vinterlagring i en låve i rakkestad)

DSCF0033_L.jpg

DSCF0034_L.jpg

DSCF0041_L.jpg

DSCF0039_L.jpg

DSCF0036_L.jpg

DSCF0040_L.jpg

DSCF0043_L.jpg

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha;D

Får hive ut noen updates nå som jeg tid.. Bare til og spørre og skravle som dere vil, bare det ikke blir helt OT:p

Her er jo noen bilder som jeg har tatt to dager etter jeg fikk hjem bilen.

30.01.06

Bilde over "verkstedet" :-P (amazonen i bakgrunnen på bilder er forøvrig også min, har planer om og ha den som vinterbil. Også ser mann et motorsykkel speil forran amazonen igjen, det er da lettsykkelen)

Photo-0135.jpg

Det her trur jeg er første gangen det lokket har blitt åpna på 42år.

Photo-0133.jpg

04.02.06

Da var det satt på chroma ventildeksel, iallfall på ene sia, også har det blitt rydda litt i lednings-slærva som ligger i toppen av torpedo veggen.

Photo-0142.jpg

08.02.06

Hadde endelig fått den nye låssylinderen til tenninga, og prøvde og få ut den gammle, det endete opp med at jeg borra i filler hele den gammle før jeg fannt ut åssen det egentlig skulle bli gjort.

Photo-0147.jpg

Også når jeg hadde fått satt i den nye, så fannt jeg ut at det også var problemer med eldelen på tenninga så da var det bare til og vente 1uke til før det kunne bli noe mer ordning.

Var ikke sen om og få opp no tærningær og baum iallfall;)

Photo-0149.jpg

Kommer no mere greier seinere idag, må bare få tatt no bilder av hva som er blitt gjort, har blannt annet byttet pluggledninger og dratt ut enorme mengder med "useless" ledninger.

Stay tuned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke lyst på noen eikefelger på bilen. Har ikke råd til det heller for den saks skyld..

Men jag det er den gammle bilen til Jimmy. Ser forresten at han har lyst på en ny impala nå.. Trur han angrer på at han solgte den:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takker, skal nok la den være svart ja.. Lurer på om jeg skal lakere taket hvit siden den orginalt kom med hvit vinyl.. Men jeg får se.. Tøfft med helsvart bil også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du sier den mangler noe til Airconditionen, kompressor? er det den gigantiske metalkkboxen som festest paa motoren, og drives av en eller annen reim?

isaafall her jeg den, hoerer till en Mustang da, vet ikke om slikt passer overens.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skal vi se her.. Det følger med en kompressor som satt på den motoren som står i nå. Men dem har ikke godde og sette den i.. Også dem som tok ut ac'n i utgangspunktet har tatt vekk mye deler.. På 64 impala så skal jo ac pumpa sitte på høyre side, så skal det gå et rør fra pumpa og fram til en freontank som sitter i frontplata på bilen, også til en egenradiator til ac'n som sitter skurdd fast forran den "vanlige" radiatoren. Så går det et rør fra den og inn til selve kjøleanlegget som sitter i torpedo veggen osv.. Også ut til pumpa igjen etter den syklusen.. MEN, allt av det som skal sitte fra pumpa og bort til radiatoren har blitt tatt vekk, inklusiv freontanken og radiatoren. Så det mangler en del.. På den ac pumpa som fulgte med så sitter slange osv som var til bilen den ble tatt fra, og der sitter freontanken på røret. Men jeg får jo ikke brukt det uten og få tak på det som egentlig er til bilen..

Men jeg vil jo tru at ac pumper/kompressorer passer overens fra fabrikantene, men det og ha en ford del i en chevy blir litt feil:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, spotting av GM og sette på noe Ford. Man kan jo se på div hot rod bygg. Så vidt jeg kan huske bruker dem og bli byggd på ford karosserier / replica'r.. Hva for no motor blir VELDIG ofte satt i dem?? Hmm, chevy kanskje? Ja lurer på det, også hva med AC Cobra Replica'r? Samme der også? Ja mener det også? ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være det at det er enklere og billigere å få tak i motor i og med at det er flere kasserte chevyer rundtom? Og enklere å få tak i motordeler siden det så ofte er behov for det? Hvor mange biler går det ikke rundt med GM 350 motor? sitter jo i så å si hver eneste jævla gm bil. Så ikke rart de er mye brukt..!

Et hotrod bygge stammer jo fra 50tallet, da folk ville ha en billig roadster. Så da tok de det billigste og enkleste de fant og bygde bil av det... Kanskje det henger igjen litt? Billigst og enklest å skaffe et ford kaross og ramme. Og enklest og billigst å blinge opp en gm motor?

Og folk som bruker chevymotor i en Ac Cobra eller GT40 replica skulle enkelt og greit vært skutt. Det er HELT feil.

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider