powercar Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 sitter her og har planer om å bygge 16vT, men lurer på hva som er det beste oppsettet. lurer på om eg bare skal ta det mest vanlige, s2 stempler, rs2 innsug osv. hva synes der er det beste oppsettet? takker for forslag :) Siter min prosjekttrådhttp://www.bilforumet.no/golf-ii/168715-golf-ii-far-nytt-liv.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Beste oppsettet er vanskelig å si..Spørs hvor mye penger du har det.. :) Så klart er jo det beste 2liter med smidde stempler og råder. Skikkelig custom innsug, custom turbomanifold, T3/T4, datasprut etc.. :) Pengene som avgjør. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Drømme oppsettet må jo være noe sånnt som det Dan Henning sier, 16v ABF blokk og topp, med smidde stempel og råder, ARP bolter og forsterka lager rundt om. Custom insug og fuelrail, custom grenrør, t3/t4 turbin, datasprut, store dyser, skillelig wastegate og downpipe, ordentlig eksos, vassere kammer, justerbart kamdrev, custom intercooler +++ Men dette oppsettet der blir vanskelig, hvis ikke umulig å få til for under 50'000, med mindre du er en skikkelig harding til å lage ting selv, som grenrør, insug, fuelrail osv... Ellers har du et litt billigere oppsett som må være: 1,8gti 16v KR blokk og topp, med s2 stempler og råder, modifisert s2 eksosmanifoil, kkk k24 eventuelt k26 turbin, modifisert rs2 insug, med vag 1,8T fuelrail, 440ccm dyser, SNS turbo chip, digifant sprut i fra g60, origanle bolter og lager, intercooler ++ Om du har litt kontakter og slikt klarer du dette for under 25'000:) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Et godt oppsett i mine øyne er: - 9A blokk med JE stempler, ARP rådebolter - 9A topp ARP/Racware bolter - Equal-length/Snake-manifold med T3/4 - Digifant med et av mine custom mappede chip ;) - 440cc dyser - USRT kort manifold med 1,8T fuelrail Skulle vel lett kunne gi 340 hk på svinghjulet og passe bra spool-up On the cheap: - 9A blokk med dobble pakninger/tykkere pakning - moddet S2/4/6 manifold - fuelrail for org fpr - 440 dyser - Digifant med "samme" chip som over Se munkoramas tråd On the EVEN cheaper: - Org 9A med dobble pakninger - adapter plate for 1,8T eksosmanifold og K03 eller K04 - org innsug med fuel rail for G60 dyser (ev adapter plate for 1,8T innsug) - Digifant, med flaks kan du bruke org G60 dyser Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powercar Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Et godt oppsett i mine øyne er:- 9A blokk med JE stempler, ARP rådebolter - 9A topp ARP/Racware bolter - Equal-length/Snake-manifold med T3/4 - Digifant med et av mine custom mappede chip ;) - 440cc dyser - USRT kort manifold med 1,8T fuelrail Skulle vel lett kunne gi 340 hk på svinghjulet og passe bra spool-up dette hørtes ikke så værst ut nei :) har litt lyst å sette i 1.8t fra golf4, men er ikke helt sikker på hvordan dette er med godkjenning og sånt? noen som vet noe angående det? Siter min prosjekttrådhttp://www.bilforumet.no/golf-ii/168715-golf-ii-far-nytt-liv.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 dette hørtes ikke så værst ut nei :) har litt lyst å sette i 1.8t fra golf4, men er ikke helt sikker på hvordan dette er med godkjenning og sånt? noen som vet noe angående det? Siden den motoren er på 150 hk kan du nok fint godkjenne den på G60 understell og bremser. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powercar Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Siden den motoren er på 150 hk kan du nok fint godkjenne den på G60 understell og bremser. ok. har sendt en mail til møller tidligere idag å venter på svar fra de. Siter min prosjekttrådhttp://www.bilforumet.no/golf-ii/168715-golf-ii-far-nytt-liv.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Motorprosjektet mitt vurderes solgt, om det er til interesse for noen her.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=414933#post414933 Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Beste oppsettet er vanskelig å si..Spørs hvor mye penger du har det.. :) Så klart er jo det beste 2liter med smidde stempler og råder. Skikkelig custom innsug, custom turbomanifold, T3/T4, datasprut etc.. :) Pengene som avgjør. Drømmeoppsettet bør vel heller inneholde en GT3071R enn en T3/4 Er jo like greit å bruke S stempler dersom man ikke skal ta den helt ut bruker det på min sammen med S2 innsug og custom eksosmanifold (TCR på forumet lager slike) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 hvor ere alle dere kjøper s2 delene? litt rundt omkring på forum osv eller? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Ebay;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Drømmeoppsettet bør vel heller inneholde en GT3071R enn en T3/4Er jo like greit å bruke S stempler dersom man ikke skal ta den helt ut bruker det på min sammen med S2 innsug og custom eksosmanifold (TCR på forumet lager slike) Hva er forskjellen på din to turboene ? Greit å vite til en evt. oppgradering i senere tid.. :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hva er forskjellen på din to turboene ? Greit å vite til en evt. oppgradering i senere tid.. :) GT serien er jo nyere kulelagret snurre (koster dobbelte av vanlig T3/4) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 hvor ere alle dere kjøper s2 delene? litt rundt omkring på forum osv eller? Står litt S deler på vacn forumet da det stadig er S eiere som skal oppgradere motoren sin litt Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 okey.. takker for svar! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg