Gå til innhold

trim

Ranger emnet


Vmaster

Anbefalte innlegg

Originally posted by celicaturbo

 

ST205 tok jeg litt feil, det stemmer at denne har 242bhp, men det er litt forskjell fra bhp til hk: hk x 1.014 = bhp. Da har altså denne bilen rundt 239hk. Alltrac.net skriver i sin liste: 255PS i japansk marked og dette stemmer med andre kilder. 255PS tilsvarer ca 252bhp (bhp x 1.01387 = PS) som igjen er ca 248hk, nok en gang: i japansk marked. Sålangt jeg har sett i diskusjoner på britiske GT4-forum så er det så godt som ingen forskjeller mellom ST205 og ST205 WRC, det er ingen motormodifikasjoner med unntak av waterspray på IC og antilag i eksossystemet, begge deler er inaktive og uten bruk, ellers skiller bilene bare på vingen bak og utstyret inni bilen. Begge har 242bhp.

 

Her har du byttet om på hp og bhp!!

 

ST205 har i europa\england 239BHP=242HP

 

 

slutt på arbeidsdagen, denne topicen kommer jeg tilbaketil, var meningen jeg skulle komme med en masse tall og regnestykker nå, men det blei bare surr, nå.......:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hehe, slutt på dagen ja, stikker fra jobb om noen minutter. Men såvidt jeg har funnet ut er hp "et mindre tall" enn bhp for samme størrelse, etter formelen jeg nevnte: hp x 1.014 = bhp Men det er mulig jeg tar feil, uansett er den forskjellen såpass liten at det ikke er særlig interessant, det er forskjellen mellom PS og hp som er mest interessant :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by celicaturbo

ST205 tok jeg litt feil, det stemmer at denne har 242bhp, men det er litt forskjell fra bhp til hk: hk x 1.014 = bhp. Da har altså denne bilen rundt 239hk. Alltrac.net skriver i sin liste: 255PS i japansk marked og dette stemmer med andre kilder. 255PS tilsvarer ca 252bhp (bhp x 1.01387 = PS) som igjen er ca 248hk, nok en gang: i japansk marked. Sålangt jeg har sett i diskusjoner på britiske GT4-forum så er det så godt som ingen forskjeller mellom ST205 og ST205 WRC, det er ingen motormodifikasjoner med unntak av waterspray på IC og antilag i eksossystemet, begge deler er inaktive og uten bruk, ellers skiller bilene bare på vingen bak og utstyret inni bilen. Begge har 242bhp.

Først sier du det er forskjel også sier du de er like?

Forskjellene er nok litt større en det du beskriver her. WRC har en mere effektiv intercooler. De ser like ut men har forskjellig dele nr. Turbon på WRC utgaven har turbin skovler i porselen eller hva det heter som gir raskere spoolup. Hva som gir den høyere effekten vet jeg ikke men jeg vil heller ikke sitte å spekulere på det.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel det er ihvertfall en allmenn oppfatning på britiske GT4-lister at det ikke er noen motormessig forskjell på ST205 og ST205 WRC når det gjelder hverken ytelse eller design, om jeg har sakt noe annet kan jeg ikke forstå at det var meningen. I tillegg har alle 3. generasjon motorer som står i både ST205, ST205WRC og SW20 Turbo en keramisk turbo, ct20b.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, neida, synes ikke tråden har tatt av enda og jeg har ikke noen interesse av at det skal det heller sånn sett :) Men lite toyota diskusjoner har det vært her da, stort sett er jeg ikke aktiv deltakende i diskusjoner på bilforumet.net i det hele tatt men leser det meste som er interessant. :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg tok meg tid nå til å søke frem sist gang dette ble diskutert på yahoo-groups sin britiske GT4-gruppe:

 

http://autos.groups.yahoo.com/group/GT-Four-Owners-UK/message/57867

 

(diskusjonen sporer av men påstanden om forskjellig ytelse blir avslått ganske umiddelbart, diskusjonen er startet pga en side på Alltrac.net som er feil, det står både feil turbo på ST205 og man har ført opp 255hp på ST205 WRC istedenfor å tenke på at det er 255PS).

 

fortsetter her:

 

http://autos.groups.yahoo.com/group/GT-Four-Owners-UK/message/57954

 

(samme tråd men Yahoo viser den ikke som samme diskusjon og er dermed ikke tilgjengelig fra linken ovenfor, bare ved søk).

 

Og til slutt for de som ikke er medlem på yahoo eller gidder å registrere seg og lese postene, her er link til en annen infoside om de tekniske forskjellene mellom ST205 og ST205 WRC, men det står ingen kommentarer om ytelse her:

 

http://www.st205.net/techinfo/wrcornot.htm

 

Men det stemmer at intercooleren er noe annerledes på ST205 og ST205 WRC, dette har med monteringen av vannspruten å gjøre.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by celicaturbo

vel, om jeg legger til grunn tallene fra alltrac.net som ble linket ovenfor, samtlige av disse tallene er hentet fra japansk marked.

 

ST185 euro vet vi er 204hk, men i Japan er dette 225PS som er ca 219hk.

ST158 RC euro ved vi er 208hk men i Japan er dette 235PS som er ca 229hk.

 

quoter dette en gang til jeg....

 

Hvis st185 RC euro har 208hp\hk, da vil den jo ha 211bhp...

Det er med det regnestykket som du satt opp: Hp*1,014=bhp

 

Men jeg mener da bestemt at den bilen er oppgitt tiil 205Bhp og 208hp! Da må du jo bytte om på hp og bhp i regnestykke ditt.-->

Bhp*1,014=Hp

Dette passer også med de tallene som jegf har funnet på st205, som er 239Bhp og 242hp. dette gjelder da for europa versonene

 

ER ikke disse tallene for europaversonen korrekte da..?

 

(dette er ikke for å kværulere, jeg har bare lest en god del rundt på gt4\celica sider, og jeg mener de tallene stemmer. Noen som kan avkrefte\bekrefte dette?)

 

Helt enig i at tallet for å regne om til ps er mere interesengt, hadde vært kjekt å kunnet det.

 

 

Savna litt toyota diskusjon jeg også:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, er mulig jeg har tatt feil der ja? Husker ikke hvor jeg fant den formelen heller men et lite søk på google kunne stadfeste det, men, uansett, det er såpass liten forskjell på de to at det går omtrent på det samme, hvilket gjerne er grunnen til at folk stort sett ikke gjør noe forskjell på det heller :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår