Gå til innhold

trim

Ranger emnet


Vmaster

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ikke stort å hente fra en sugemotor, bytt så mye eksos som du får tak i, gjerne grenrør om du finner, bytt til sportluftfilter så har du vel det som kan gjøres enkelt. Chip er en løsning men du henter ikke mye her, litt mer aktuellt etter at eksosen er byttet, og for all del: bruk kun chip som er programmert spesifikt for din bil på ruller, Superchips o.l. er så godt som verdiløst på denne motoren.. skal du lenger: hvassere kammer og ballansert motor så hever du turtallsgrensen noe.. øke kompresjonen kanskje.

 

har du penger: bytt til 3S-GTE motor som står i ST205 Celicaen, koster en del spenn og er nok en god del jobb, men så har den motoren 220hk i standard form også og er enkel å få til 300hk. Regn med 30.000-40.000 for dette om du gjør jobben selv.. Største problemet med dette er nok drivaksler og girkasse som passer, og ledningsnettet som må byttes.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nr til en kar av Toyota, som driver å trimmer disse bila, han importerer biler fra japan å greier. Han har en sykt feit Blå metallic supra. Jeg tenkte på den gamle typen med vippelykter GTi, han skulle visst få taki brukt turbo motor å det var ikke måte på, virka seriøs. Nr. hans var ihvertfall 93093510 gi han et pling så ordner han sikkert noe. Husker ikke helt hva han het da, men.

 

Om det er den gamle versonen du har burde du se på det styling kittet her:

post-2341-13804851350824_thumb.jpg

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag:

 

Chip - 10 hk?

Effektanlegg - 10 hk

Grom kam - 10-15 hk+, alt etter som hvilken du tar

Høvle topp (øke kompresjon) 10hk+

Porte:10-20hk

 

Totalt: 50hk +

 

Pris: Oppunder 15 000 ca.

 

 

Vel, rett meg om jeg tar feil, er det DOHC, så må du legge til ca 2 lapper. Alt er bare antydninger, du kan få 30 hester ekstra, du kan få 70, hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, den har 220-225hk i europeisk marked, og 240PS i Japansk marked, dvs rett under 240hk, kanskje 238hk i realiteten.. Så om motoren er hentet fra japan yter den tett mot 240hk mens en europeisk versjon (slik som i en venstrerattet ST205 eller en britisk ST205) så har den enten 220 eller 225hk uten at jeg husker helt hva som var korrekt der..

 

det blir det samme som 2. gen motoren som vi har, hvor den ordinære celicaen har 204hk, din Carlos har 208hk, de samme bilene i Japan har 220PS og 225PS mener jeg..

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, trodde det var en sånn 120 hesters sak jeg.. Da kan du plusse kraftig på mine tall.

 

Kam: 15%

Chip:10hk

filter+eksos: 15hk + - alt etter somhva du velger

Porting: 15-20 hester+

Høvling av topp: 10hk +

 

totalt: 70hk +.

 

Alt må gjøres, og alt må stå i stil til hverandre. F.eks bør du ikke ha 3" eksos, og original kam, eller sinnsyk kam uten verken porting eller høvling av toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel ann på hvor aggresive kammer, kompresjon, og design produsenten ellers har valgt det.. om motoren allerede er designet for å hente mye ytelse på høyt turtall er det ikke alltid så lett å hente mer effekt ved "standard" trimdeler.. jeg tror du skal være heldig om du får ut 30hk med 15.000 på den motoren der ihvertfall, men det varierer jo fra produsent til produsent så klart.. :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, stemmer jo det, sjeldent det er gromme kammer orginalt men det spørs en del om produsenten ønsker mye dreiemoment nede på turtall (for en økonomisk og "vennlig" dagligdags bil) eller om de ønsket dreiemoment høyere i turtallet med dertil høyere hester :) Så klart må produsenten tenke en del på avgassnivå osv så det er fremdeles ikke grommeste kammer og innsug/eksos, men det er ofte mindre å gå på da.. selv om man får en god handel på kammer og full eksos med grenrør så vil jeg tro at man allerede da har kommet over 15.000, i tillegg kommer porting, ballansering og motorstyring som ikke akkurat er billig. Om fyren ikke kan montere allt dette selv så blir prisen desto høyere :)

 

da er det enklest og billigst å bytte til en turbomotor mens du fremdeles har åpnet lommeboken, ihvertfall hvis du vil ha mest ytelse igjen for pengene :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår