Gå til innhold

mulighet for chiptrimming av 460 turbo

Ranger emnet


tenacius

Anbefalte innlegg

Skulle vel gå ann det ja siden det meste er styrt av en hjerne, men har ikke sett så mange plasser der de selger chip til 460 Turbo. Fant denne da: http://www.sancodk.dk/chiptuning-bilmaerker/volvo.htm Vet ikke hvordan den er, men står jo at det skal bli ca 145 hk/ 225nm etter chip.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er meningen at du skal kunne montere denne selv. Ligger ute monteringsanvisning til 3 biler der, og ser ut som det er meningen at man skal klare det selv.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende meg PM hvis du kjøper chip. Er intresert i å høre hvordan det virker. Tenkte å kjøpe til min når jeg får penger. Går det ikke å bare justere

opp turbotrykket?

 

Skal gjøre det. Skal kikke på bilen imorgen. Er 20000 en grei pris for 93 mod. gått 175 000 km? Han sa på telefonen at det var litt rust i kantene..

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende meg PM hvis du kjøper chip. Er intresert i å høre hvordan det virker. Tenkte å kjøpe til min når jeg får penger. Går det ikke å bare justere

opp turbotrykket?

NEI! IKKE gjør dette.. Gi den rett blanding til det turbotrykket du skal kjøre på så er det greit.. Ikke juster turbotrykk uten å vite hvilken blanding du har.. Du kan risikere å svi bort stemplene dine fortere enn du aner om du er skikkelig uheldig..

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! IKKE gjør dette.. Gi den rett blanding til det turbotrykket du skal kjøre på så er det greit.. Ikke juster turbotrykk uten å vite hvilken blanding du har.. Du kan risikere å svi bort stemplene dine fortere enn du aner om du er skikkelig uheldig..

 

Takk som sa det før man begynte å eksperimentere happyhappy

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
kan man ikke få chippet hjernen etter trimopsettet man ellers har? f.k.s jeg har planer om montering av T3 turbo, større dyser, grovere ekos og større cooler. er det ikke folk som kan chippe hjernen til å passe opsettet mitt?

 

Joda, du kan få en custom made trimchip til din motor. Men regn med at det koster noen kroner å få kjørt bilen på ruller, mappet og tunet inn, og få brent ferdig chippen. Slik sett kan det kanskje være like greit å gå for et billig datasprut, og da tenker jeg på å kjøpe en MegaSquirt 1 (du får kjøpt ferdige kits i Norge for 4000 kr), og sette dette på motoren i stedet for det gamle innsprøytningssystemet. Det spørs også litt hvor mye du klarer å gjøre selv, men har du planer om å sette på en turbo og få dette til å fungere så er ikke vel det omtrent på samme nivå som å montere på ledningene på motoren og begynne å tune det inn. Og det kan være effekt å hente på dette også, samtidig som at motoren får det "bedre med seg selv". :) Kan gi deg kontaktinformasjon til en som driver seriøst og selger slike enheter ferdig lagde og testet om du er interessert. PM

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan få en custom made trimchip til din motor. Men regn med at det koster noen kroner å få kjørt bilen på ruller, mappet og tunet inn, og få brent ferdig chippen. Slik sett kan det kanskje være like greit å gå for et billig datasprut, og da tenker jeg på å kjøpe en MegaSquirt 1 (du får kjøpt ferdige kits i Norge for 4000 kr), og sette dette på motoren i stedet for det gamle innsprøytningssystemet. Det spørs også litt hvor mye du klarer å gjøre selv, men har du planer om å sette på en turbo og få dette til å fungere så er ikke vel det omtrent på samme nivå som å montere på ledningene på motoren og begynne å tune det inn. Og det kan være effekt å hente på dette også, samtidig som at motoren får det "bedre med seg selv". :) Kan gi deg kontaktinformasjon til en som driver seriøst og selger slike enheter ferdig lagde og testet om du er interessert. PM

 

hvordan er dette sprutet å stille inn? DOS eller vanlig via Windows? og bruker det de orginale følerne til motoren?

hadde vært fint om du kunne send kontaktinfon osv på PM ;)

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår