Gå til innhold

Hva er straffen for å kjøre 76 km/t i 50 sona?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Som han politimannen sa... "men du slipper jo å kjøre opp igjen da"...

 

Får bare vente til jeg får papirene i posten..

 

Og med det håper jeg på at jeg slipper å kjøre opp på nytt..

 

 

Men en annen ting,, må jeg ta prøvetida på nytt i 2 år nå? eller vil det fortsette fra det 1.5 år jeg har hatt lappen? Og passere 2 år den datoen jeg finn lappen?

 

 

2 nye prøvetid-år så langt jeg vet :( Men i alle regelverk finnes smutthull.

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dummeste man gjør er å skrive under på sånne papirer...men ikke så lett å vite

 

 

Lett å være etterpå-klok her. Man er ofte rimelig sjokkert i slike tilfeller, noe som gjør at man i de fleste tilfeller samtykker til "hva som helst" dessverre.

Når man blir tatt lønner det seg i bunn og grunn å bare <jatte med> på alt politiet har å si, begynner man med ting som: "Jeg har rett til advokat før/under underskrivning" og annet sånt tull forværrer det i de fleste tilfeller saken.

I en ren juridisk sammenheng er påstand fra en offentlig tjenestemanns munn mer-vektig enn en "vanlig mann i gata", det vil si at om du slår deg totalt vrang og nekter alt som er, vil en drittsekk av en politimann stikke kjepper i hjulene for deg hele veien. Om du ikke engang har vært frekk, truende eller liknende kan du få alt dette på nakken om du ikke samarbeider med <onkel>.

Et privilegium politiet har her i verden det...

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i bota.. Den har jeg råd til..

 

Men er ikke interisert i å miste lappen noe lenger en 3 måneder..Siden jeg trenger bilen til og fra jobb. Må nå kjøre scooter..

 

Og siden dem bare kan gå i 45, så bruker jeg X antall timer på å komme frem :wonder

 

Norge i et plastik skall :rockets

 

Tviler sterkt på jeg må sitte inne for dette, så er det jo en del forskjell p å76 og 80 i 50 sona.. Så det er nåk utelukket..

 

Men får vente og se.. har sef ikke lyst å betale bota, men må man så må man.. kunne brukt alle de pengene på volvoen min i steden.. så det er surt :(

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å være etterpå-klok her. Man er ofte rimelig sjokkert i slike tilfeller, noe som gjør at man i de fleste tilfeller samtykker til "hva som helst" dessverre.

Når man blir tatt lønner det seg i bunn og grunn å bare <jatte med> på alt politiet har å si, begynner man med ting som: "Jeg har rett til advokat før/under underskrivning" og annet sånt tull forværrer det i de fleste tilfeller saken.

I en ren juridisk sammenheng er påstand fra en offentlig tjenestemanns munn mer-vektig enn en "vanlig mann i gata", det vil si at om du slår deg totalt vrang og nekter alt som er, vil en drittsekk av en politimann stikke kjepper i hjulene for deg hele veien. Om du ikke engang har vært frekk, truende eller liknende kan du få alt dette på nakken om du ikke samarbeider med <onkel>.

Et privilegium politiet har her i verden det...

 

 

Prøvde å være hyggelig og alt..

 

Men er som du sier, når jeg tenker over det i ettertid, er det veldig mye jeg kunne tenkt meg å spurt om som jeg overhode ikke tenkte over der og da..

SOm foreksempel bedre forklaring på at jeg ikke trenger å kjøre oppigjen osv..

 

Og skulle også bedt om å få se bevis på at de tok meg i 76.. Mulig jeg kunna klart å fått det ned til 75 km/t om jeg hadde vært heldig.. da hadde jeg vertfall hatt lappen....

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i bota.. Den har jeg råd til..

 

Men er ikke interisert i å miste lappen noe lenger en 3 måneder..Siden jeg trenger bilen til og fra jobb. Må nå kjøre scooter..

 

Og siden dem bare kan gå i 45, så bruker jeg X antall timer på å komme frem :wonder

 

Norge i et plastik skall :rockets

 

Tviler sterkt på jeg må sitte inne for dette, så er det jo en del forskjell p å76 og 80 i 50 sona.. Så det er nåk utelukket..

 

Men får vente og se.. har sef ikke lyst å betale bota, men må man så må man.. kunne brukt alle de pengene på volvoen min i steden.. så det er surt :(

 

 

Obs: Tror ikke du kan kjøre moped heller. Er det ikke slik at man mister all form for lov til å kjøre motorkjøretøy da? Ville undersøkt dette før jeg satte meg på en evnt annen form for kjøretøy da utfallet kan bli mye værre om du egentlig ikke har lov...:(

 

Ja det er sure penger usansett hvor mye det blir på, men å bli fratatt lappen må være bånn :(

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat grensa for å miste lappen.. kjipern..

Hvis du gjør det.. så må du ta oppkjøring og teoriprøve på nytt.. I og med at du ikke har hatt lappen 2 år sammenhengende..

Når du får lappen tilbake så starter prøvediden på null igjen.. altså.. mister du lappen i løpet av de 2 neste åra.. så må du ta oppkjøring og teori enda en gang..

3 måneder uten lappen er standardstraffen for den hastigheten.. + en bot på OVER 6500.. som er boten for å kjøre inntil 25 over grensa i 50n..

(tipper 7800, som flere andre har sagt)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenlikning er høyeste bot, før du eventuellt mister førerkortet, i Sverige på kr 2000,- (!!!). Noen som sa "søta-bror" var dum? ;)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert du får bot. En kompis av meg kjørte ble tatt i 98 i 50 sonen. Han fikk 14dager inne, mista lappen i 13mnd og ikke noe i bot. Din økonomiske tilstand, jobb o.l har litt og si.

Men ikke forvent billig straff...

 

Når jeg ble stoppet i sommer fikk jeg 6500,- i bot! De tok ikke hensyn til økonomisk tilstand, jobb osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk papirer i dag..

 

7500 kr i bot, å må ta full førerprøve på nytt.. Det vil vel si teori å oppkjøring..

 

Forbanna griske jævler! Eneste norge tenker på er faen meg penger penger penger!!!!!

 

I sverige tenker dem tydeligvis mer på hva folk synes om sitt eget hjemmland.. Skulle ønske jeg bodde i sverige!

 

Hvordan kan jeg søke om å få kjøre moped da ? Hva må jeg gjøre og hvem må jeg spørre?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste man gjør er å skrive under på sånne papirer...men ikke så lett å vite

Så om man blir stoppa, så bør man ikke skrive under på noe som helst..?

Har det ingen praktisk betydning om man ikke skriver under, bortsett fra at man kan få igjen lappen fortere dersom dem ikke har behandla saken innen 3 uker..?

 

For om så, så har det jo ingenting for seg å skrive under og la dem bruke den tiden dem vil..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår