Gå til innhold

umulig volvo. lager suse lyd

Ranger emnet


ipo

Anbefalte innlegg

heisann, jeg var og kjørte volvoen min her en dag, da jeg ga på litt i en sving.

da fikk jeg en lyd som kan minne samme lyden når hurtigkobling til trykkluft leker. dette er en 760 tic maskin som står i en 240 86 mod

det er vanskeligt å si hvor denne lyden kommer fra, men ser ut som om den kommer fra området rundt innsuget.når jeg gir på og kommer litt opp i turtall da er lyden helt vekke, men når jeg slipper gassen så lager også dumpen samme lyden som nevnt over, liksom høy og kraftig, før var det bare en pen svak tjuff lyd. lyden er der også på tomgang. jeg skjønner ikke hva dette kan ha kommt av, alle slanger osv virker som om dei er på rett plass og skikkeligt festa, har slete og dratt i dei litt. er det noe anna jeg kan ha oversett? håper noen kan komme med ideer til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekk tomgangsskrue (viss det er det da) (falt ut i så fall)

skjekk slangen til bremsekraftforsterkeren + koblinger. forsøk å plugge slangen til bremsekraftforsterkeren på innsuget for å luke den bort som feil.

du kan også prøve å spraye litt startgass i området du trur lyden kjem frå. viss motoren sug falsk luft ein stad vil han då rusa seg litt. detta kan hjelpa deg å lokalisera feilen. forsøk også å spraya litt på dumpen for å luka den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja riktig. kom akkurat på ein ting, har aldri prøvd da men var noko eg kom på akkurat no. viss du har mistanke om at da bles ut ein plass kunne du kansje blåst sigarett røyk eller noko lignande på luftfilteret. å sett om da kom røyk ut ein plass. ein røyk med litt meir farge ville jo då vert å ambefala, men eg veit ikkje heilt ka da skulle vert. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår