Gå til innhold

Hvordan dioder trenger jeg?!


Vebjørn

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gjøre som mange av dere har gjort her inne.. Montere dioder istede for d grønne ekle lyse inni mondeoen. Men nå er greia d at jeg er ikke så flink med disse diode greiene med tanke på størrelse osv. Dermed lurte jeg på hvordan dioder jeg trenger å hvor mange? Så lurer jeg også på og det finnes en "stor" diode som jeg kan bruke i Coupè lyse? Sånn at jeg får et skarpt blått lys i taket.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lysdioden.com

Bestill 3mm blå dioder, tror du skal ta de svakeste, eller der omkring.

De på 3mm passer i knappene til vindusheisene og traction control.

 

Det er to andre tråder her hvor det er utførelig beskrevet hvilke dioder som skal hvor, og hvordan de monteres :)

 

Tror det var prosjekttråden til Racing_ også min.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det =)

 

 

hei Racing_

 

lurte på om du kunne ta deg tid til å skrive opp alle de delene du brukte når det gjelder blå interiørbelysning, slik at det blir mye lette for oss andre som ønsker det samme dritfete lyset som du har, tenker da på hva slags dioder og antall dioder du brukte, hvis det ikke er for mye arbeid for deg da. veldig takknemlig hvis du hadde giddet å gjøre det.

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Racing_

 

lurte på om du kunne ta deg tid til å skrive opp alle de delene du brukte når det gjelder blå interiørbelysning, slik at det blir mye lette for oss andre som ønsker det samme dritfete lyset som du har, tenker da på hva slags dioder og antall dioder du brukte, hvis det ikke er for mye arbeid for deg da. veldig takknemlig hvis du hadde giddet å gjøre det.

 

Heisann.

Har lenge tenkt på å gjøre det siden det er så mange som spør.

Skal sette meg ned å lage ei fullstendig liste over hvor store dioder og antallet jeg brukte. Skal sette meg ned nå=)...så kommer det etterhvert.

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har lenge tenkt på å gjøre det siden det er så mange som spør.

Skal sette meg ned å lage ei fullstendig liste over hvor store dioder og antallet jeg brukte. Skal sette meg ned nå=)...så kommer det etterhvert.

 

 

hjertelig takk Racing_

 

ser frem til når listen kommer, du gjør det mye enklere for oss andre her ( spesielt meg Da ) hehe

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertelig takk Racing_

 

ser frem til når listen kommer, du gjør det mye enklere for oss andre her ( spesielt meg Da ) hehe

 

 

Heheh...

Har begynt med listen, så den kommer vel i morgen =)

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår