Gå til innhold

Senkesett fra biltema?

Ranger emnet


MathiasR

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, slike klemmer til spenne sammen fjørene er idiotisk. Ett lite hopp, og vips, i landinga hagler det små klemmer under bilen... (erfaring fra en gang da vi satt på med en tulling i ascona C over en jernbaneovergang i 80km/t)

 

Det er nesten bedre å kappe orginal fjørene, evt kjøpe campingfjørene de har på biltema og kappe dem. De er stive og gode...

Eller kun investere i det billigste senkesettet man får tak i... koster jo rundt tusenlappen. det blir jo 250kr per fjør.. billig..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, slike klemmer til spenne sammen fjørene er idiotisk. Ett lite hopp, og vips, i landinga hagler det små klemmer under bilen... (erfaring fra en gang da vi satt på med en tulling i ascona C over en jernbaneovergang i 80km/t)

 

Det er nesten bedre å kappe orginal fjørene, evt kjøpe campingfjørene de har på biltema og kappe dem. De er stive og gode...

Eller kun investere i det billigste senkesettet man får tak i... koster jo rundt tusenlappen. det blir jo 250kr per fjør.. billig..

 

Tenkt på at de sikkert var rusta, boltene på de ruster som fy.

 

Er jo ikke så dumt når du vil ha lavere bil, men ikke for godt og ikke gidder legge penger i nye fjærer.

 

Kom med seriøse grunner til at man ikke bør bruke det, istednfor å skryte på dere erfaringer for at dere syns det er jalla.

Er for faan meg mere jalla å kutte fjærene i mange tilfeller, endene på fjærene stemmer ihvertfall....

 

 

Hilsen en som har prøvd , kabbing, klemming og ordentlig senking.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt på at de sikkert var rusta, boltene på de ruster som fy.

 

Er jo ikke så dumt når du vil ha lavere bil, men ikke for godt og ikke gidder legge penger i nye fjærer.

 

Kom med seriøse grunner til at man ikke bør bruke det, istednfor å skryte på dere erfaringer for at dere syns det er jalla.

Er for faan meg mere jalla å kutte fjærene i mange tilfeller, endene på fjærene stemmer ihvertfall....

 

 

Hilsen en som har prøvd , kabbing, klemming og ordentlig senking.

 

Seriøs grunn: De er ikke godkjente - og det er en grunn til det; de er trafikk-

farlige! Hjelper ikke at en eller annen har klart å kjøre 5-10-20.000 km med

skiten uten uhell. Det er ikke spørsmål OM de ryker, men heller NÅR.

 

Hva tror du kan skje i "rette" svingkombinasjonene når disse ryker og fjæra

fungerer som en katapult? Og hva skjer videre når ymse autoriteter under-

søker den utbrente bilen din etter at du taka og finner de resterene klemmene

på de andre hjula? Good luck.

 

Har du ikke råd til å montere godkjente greier på bilen din så har du ikke råd

til å holde en bil heller. Lever skiltene inn først som sist...

/Jon.

 

'94 MX-5 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår