Rsmotor Skrevet Mai 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2003 Skoda pickup kommer orginalt med en 1,9D så det å sett i en 1,9 TDI er en smal sak, bare litt mer elektronikk, et verksted tar nomelt en 8-10 timer for et motor bytte (lik motor) timepris er da 800,- pr time = dyrt Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mai 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by Marius S Skoda pickup kommer orginalt med en 1,9D så det å sett i en 1,9 TDI er en smal sak, bare litt mer elektronikk, et verksted tar nomelt en 8-10 timer for et motor bytte (lik motor) timepris er da 800,- pr time = dyrt Jeg visste ikke at de tar så mye som 800 i timen. De trenger vel 2 timer ekstra for å skifte tank m/drivstoffpumpe + 1 time for å lage fester til intercooleren. Da er vi oppe i 13 timer kanskje. 13x800=10400 + at jeg må betale rundt 10000 for motoren hos høggeren. Dermed blir totalprisen rundt 20400. Et alternativ er å ettermontere turbo på den eksisterende motoren. Det klarer jeg å ordne for rundt 19000 viss jeg gjør det skikkelig. Men det vil gi klart mindre effekt enn motorbytte. Så har vi Lystgass. Det kan jeg ordne for mellom 6500 og 8500. Men selve bruken av lystgass blir jo dyrt. Det er sikkert litt deprimerende å sitte å nærmest "høre hvordan hundrelappene flyr ut" hver gang man vil ha litt guff. Konklusjonen blir nok at jeg enten går for lystgass eller venter til jeg har bedre tid og prøver et motorbytte på egen hånd/ved hjelp av en jeg kjenner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Space Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Wrooooom ...for eksempel i en Skoda Pickup? La oss si at jeg skaffer en VW Polo 1.9TDI 100hk-motor hos en høgger. Omtrent hvor mye skal et verksted ha for å montere denne i pickupen? Hehe... Hvorfor ikke montere en V8er bakpå planet:) Burde være plass til Big Block der :D Man kan jo bare skjære hull i gulvet og så kobler du motoren på bakhjulene. Da slipper du feilhjulstrekk også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Deep Space Hehe... Hvorfor ikke montere en V8er bakpå planet:) Burde være plass til Big Block der :D Man kan jo bare skjære hull i gulvet og så kobler du motoren på bakhjulene. Da slipper du feilhjulstrekk også ;) Kan jo hende det er en grunn til han har en sånn bil...... ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Deep Space Hehe... Hvorfor ikke montere en V8er bakpå planet:) Burde være plass til Big Block der :D Man kan jo bare skjære hull i gulvet og så kobler du motoren på bakhjulene. Da slipper du feilhjulstrekk også ;) ja vis du leser dette så skjønner du kansje ta Big block er utelukket.. Polo 1.9 TDI bruker visst bare 0,4 liter på mila, og med en trimchip kommer man sikkert opp mot 130hk. Wrooooom: hadde skjekket litt priser på å få bygget det i sverige eller tyskland å kjøpt delene der også, ville nok lønne seg det.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Deep Space Hehe... Hvorfor ikke montere en V8er bakpå planet:) Burde være plass til Big Block der :D Man kan jo bare skjære hull i gulvet og så kobler du motoren på bakhjulene. Da slipper du feilhjulstrekk også ;) Det høres meget bra ut! Tar du jobben for 100 kr? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Mr.X ja vis du leser dette så skjønner du kansje ta Big block er utelukket.. Polo 1.9 TDI bruker visst bare 0,4 liter på mila, og med en trimchip kommer man sikkert opp mot 130hk. Wrooooom: hadde skjekket litt priser på å få bygget det i sverige eller tyskland å kjøpt delene der også, ville nok lønne seg det.. Ja, jeg har sjekket litt i svenske bildelsdatabaser. Jeg ser ikke bort fra at jeg eventuelt kjøper motor i Sverige. Tyskland er jo enda billigere, men da blir det litt tungvindt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Wrooooom Jeg visste ikke at de tar så mye som 800 i timen. De trenger vel 2 timer ekstra for å skifte tank m/drivstoffpumpe + 1 time for å lage fester til intercooleren. Da er vi oppe i 13 timer kanskje. 13x800=10400 + at jeg må betale rundt 10000 for motoren hos høggeren. Dermed blir totalprisen rundt 20400. Et alternativ er å ettermontere turbo på den eksisterende motoren. Det klarer jeg å ordne for rundt 19000 viss jeg gjør det skikkelig. Men det vil gi klart mindre effekt enn motorbytte. + at staten skal ha endel tusenlapper for effektøkningen ;) Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Jeg har faktisk bygd om skoda pick up`n min til turbo diesel. Ble bare en tdk, men orntli diesel og turbo trykk er den helt topp som pendler bil. Brukte motor fra golf 3 1.9 td, skulle skli rett inn! Eh ikke akkurat. Polo er sikkert likere i motor rom? I skoda`n heller motoren forover og golf bakover, da dukket det problem opp også!Flytte over svinghjul, bunnpanne, olje pumpe+++ Turboen fikk annen retning også, løsningen ble scoop fra kia sportage... Fikk det til etter et par dager skruing. Ble ingen tdi pga for mye arbeid og akutt behov for bil. Den gikk igjennom eu kontroll april 03 uten mangler, med motoren... Den er til salgs om noen er int, henger på det meste om morran på vei jobb... 35000kr el no?:D Siter www.grevling.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Juni 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Originally posted by vag Jeg har faktisk bygd om skoda pick up`n min til turbo diesel. , skulle skli rett inn! Eh ikke akkurat. Polo er sikkert likere i motor rom? I sBle bare en tdk, men orntli diesel og turbo trykk er den helt topp som pendler bil. Brukte motor fra golf 3 1.9 tdkoda`n heller motoren forover og golf bakover, da dukket det problem opp også!Flytte over svinghjul, bunnpanne, olje pumpe+++ Turboen fikk annen retning også, løsningen ble scoop fra kia sportage... Fikk det til etter et par dager skruing. Ble ingen tdi pga for mye arbeid og akutt behov for bil. Den gikk igjennom eu kontroll april 03 uten mangler, med motoren... Den er til salgs om noen er int, henger på det meste om morran på vei jobb... 35000kr el no?:D Interessant! Et par dager til tross de problemene er jo ikke ille.:) Polo er likere i motorrommet, men aller viktigst er vel det at Polo leveres med et par motorer som er de eksakt samme motorene som man finner i Skoda Pickup (I følge Haynes-manualen min). Og da er sjangsen for at 1.9tdi passer ganske stor også. Jeg vet i alle fall at motorene fra Polo heller framover som i Skoda. Hadde du opprinnelig dieselmotor i Pickupen din? I såfall: Var den originale dieselpumpa kraftig nok, slik at du slapp å bytte den ut? La de merke til at du hadde byttet motor på EU-kontrollen før de godkjente den? Eller tenkte de ikke over at det var noe "unormalt" i motorrommet? Du skriver at det ikke ble tdi pga for mye arbeid. Hva ekstra arbeid er det med tdi da? Er det ikke bare å flytte over all elektronikk fra "donor"-bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag Skrevet Juni 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Jeg kjøpte bilen med motorskade, av en el annen grunn hadde den dratt vann i innsuget og kroket alle råder! Motoren var ute når jeg fikk den, derfor visste jeg ikke at den nye passa så dårlig. Kjøpte en tdk motor hos hoggern som hadde gått 130tkm. Hadde tenkt på tdi, men å få tak i en hel bil fort og galt så jeg fikk flytta over var ikke så lett... vet ikke hvor mye elektrisk det må til for å få til tdi? Hadde en golf tdi stv i fjor og synes det var masse ledninger her og der. Den var diesel fra utgangs punktet. Den funker ihvertfall helt topp slik den er nå:D Tror ikke han biltilsyn mannen tenkte over at de ikke leveres med turbo diesel, lurte litt på hvorfor jeg hadde montert scoop. Siter www.grevling.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Jeg glemte nesten muligheten med kompressor. Det burde være mye enklere å få til enn ettermontering av turbo. For da slipper jeg jo eksosbiten. :) Det er sikkert mulig å finne en liten kompressor hos en høgger. Den burde ikke koste mer enn et par tusen skulle man tro. Så må jeg i tilfelle lage til noen fester i motorrommet + å få koblet den innpå reima. 0,3-0,4 bar ladetrykk skal visst gå bra uten at man skifter stempler, senker kompresjon, oppgraderer bensintilførsel etc. :cool: Er det noen som har forslag til passende kompressor jeg bør lete etter? Eller mer presist: Er det noen som vet om en bilmodell som har relativt liten motor utstyrt med kompressor? Jeg vil jo ikke ha en stor og tung kompressor som drar unødvendig mye drivstoff heller. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar H Skrevet Juni 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 Her har noen gærne svensker lekt seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Juni 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 Originally posted by Xpert Her har noen gærne svensker lekt seg... Takk for linken :) Morro å lese om sånne prosjekter. Jeg ser av tidene at den har vært nede i 13,96 sek på 0-402m. dragcar Det må jo være utrolig bra for å være diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juni 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 Wrooom, er du fra osterøy? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.