Gå til innhold

Dårlig veigrep foran

Ranger emnet


V70ax8

Anbefalte innlegg

Kjøpte en V70 i høst og er kjempefornøyd med bilen, men det er en liten ting som trekker ned; veigrepet foran. Jeg har opplevd at den på tørr asfalt med relativt OK sommerdekk, lager Hollywood-lyd og sklir ut foran i litt krappe svinger (ikke ufin kjøring...). Det samme gjør seg gjeldende på vinterføre (helt nye, GODE vinterdekk), slipper veldig lett foran og kan være litt skummel å kjøre når det blir litt svingete.

 

Er dette noe som er kjent på denne biltypen eller er det tegn på at noe kan være verdt å sjekke (hjulstilling etc.?) - mener å huske at nettopp veigrepet var årsak til en større sak knyttet til politiets innkjøp av V70'er for en tid siden.?

 

Hadde en MB C200 stasjonsvogn inntil i høst, og opplevde mye bedre veigrep på den :-(

 

mvh

GK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sier bare en ting:forhjulstrekk.

Går rett fem med litt "frisk" kjøring på vinterføre.

Når kong vinter kaller er det en bil som fungerer, nemlig en gammel 240.

Jeg sverger bakhjulstrekk til dovre faller.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Sier bare en ting:forhjulstrekk.

Går rett fem med litt "frisk" kjøring på vinterføre.

Når kong vinter kaller er det en bil som fungerer, nemlig en gammel 240.

Jeg sverger bakhjulstrekk til dovre faller.

 

Jeg er enig i at 240 er mye morsommere å kjøre på vinterføre, men ble overraskende imponert over fremkommeligheten på V70 kontra 940, det er som natt og dag. 940 er dårlig vinterbil, derimot er 240'n bra, men det er to helt forskjellige biler når det kommer til komfort.... (V70 vs. 240)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at 240 er mye morsommere å kjøre på vinterføre, men ble overraskende imponert over fremkommeligheten på V70 kontra 940, det er som natt og dag. 940 er dårlig vinterbil, derimot er 240'n bra, men det er to helt forskjellige biler når det kommer til komfort.... (V70 vs. 240)

Komforten er det ikke noe å si på i V70 nei.

Men hvis det er glatt og jeg har det travelt, da er det volvo 240 som gjelder.

Har kjørt både 740 og 940 på vinterføre, men det blir noe helt annet enn volvo 240.

Trenger ikke slakke ned nevneverdig mye med 240`n.

Fremkommeligheten i 240 er mye bedre enn i 940/740 fordi 740/940 er mye lettere bak.

Men hvis jeg skal nevne en bil som virkelig er dårlig til å ta seg frem på vinterføre, så er det mercedes.

Står og spinner på flat mark og i baker, mens alt annet av biler bare kjører forbi meg, som om det var sommerføre.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det å kjøpe bruk :(

hadde du kjøpt den hos forhandler så hadde du hadd garanti på slikt.

 

Vel, det viste seg at det faktisk er garanti på slikt!! Det er en svakhet med styrestagene på enkelte V70 (andre også???), og dette er noe som Volvo dekker (delvis) reparasjon av. Dersom du har mistanke til din bil så ta kontakt med Volvo og forhøre deg med nettopp din bil (avhenger av modell og km. - mener jeg har hørt noe sånn som 3 år eller 80 000km, men er usikker på dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være stillinga på hjulene som gjør at mamma sin sitter så jævlig dårlig, eller er det min litt agressive kjørestil på vinterføre som gjør det?

Er vant til å kjøre bakhjulstrekk, og er den første bilen jeg har kjørt med forhjulstrekk på vinterføre da.

Kan legge til at det er ekstremt dårlige dekk på den da.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår