Gå til innhold

Bergningsbiler

Ranger emnet


Viking_Mo

Anbefalte innlegg

Den var meget pen! er den i daglig bruk?

Er ikke sikker på om den blir brukt vinterstid, men er i full jobb på sommer'n ja :usa:

 

EDIT: Falck sin side her hjemme ble oppdatert i dag, nytt bilde av "go bilen"

 

frightliner.jpg

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Den var meget pen! er den i daglig bruk?

 

 

Viking moss hadde pr juni -05 bare us-bergingsbiler, og han som hjalp oss på E6 sa at det skulle de fortsette med! :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking moss hadde pr juni -05 bare us-bergingsbiler, og han som hjalp oss på E6 sa at det skulle de fortsette med! :D

Var sikkert Atle dere fikk hjelp av da, lys kar.... skikkelig pratesjuk? Joda stemmer det, de har bare US biler, Frightliner'n er jo konge da :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tall på kapasitet på bila? F.eks forskjell på treaksla bil til 4 aksla og 5 aksla? Hva er forskjellen? Hvorfor trenger de masse hjul, når de trekker og løfter opp lastebiler. På veien sleper de jo trailere? Maks last på bilen behøver vel ikke akkurat være så stor... Er ganske grønn på det her...

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 8 months later...
  • 2 months later...

Forsvarets bergingbil som jeg kjørte når jeg var inne til førstegangstjeneste http://s200.photobucket.com/albums/aa184/kongkarsk/?action=view&current=DSC00550.jpg

Moelven bergingspåbygg, med hovedwinsj som drar 20 tonn på strak wire og 40 tonn med kasteblokk, en mindre winsj forran som drar 20 tonn med kasteblokk:) en veldig tungvindt bil i bruk, men funker noe jævli utafor veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lurt på...

 

Jeg kjører en MAN F2000 tror jeg.. 410HK

 

Treaksla... Problemet med denne, er at når jeg laster f.eks en fireaksla på brillene, så blir jeg for lett forran.. dårlig å bli stoppet på vekta med...

 

Nå på mandag, hadde jeg en fireaksla tippbil bakpå... de stod ikke på vekta, men jeg kjørte innom for å sjekke...

 

3,7 Forran

22,6 Bak

 

det vil si at jeg er for lett forran til at det er lovlig..

 

er dette bedre med en bergingsbil som har 2+2, eller 1+3, evt. 2+3 ??? Erfaringer ???

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår