Gå til innhold

Bergningsbiler

Ranger emnet


Viking_Mo

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte å prøve å få til en liten fotoshoot hos oss i Tr.heim nå når den nye bila vår kommer..

SISU 680 tror jeg det var.. vis det ikke var 630. største motoren ihvertfall.

 

Kan legge ut noen bilder da av bilparken... Gleder meg til nye bila kommer ass..

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet fram noen bilder av de mest brukte bilene i vår bilpark. skriver også en liten kommentar til hvert bilde! enjoy...

 

Her er Land-Cruisern vår. Bilen er utstyrt med vinsj, kompressor og brille. Brukes ofte på trange plasser og evt borttauing i garasjeanlegg OL.

LC_f.JPG

 

Dette er den ene av 2 Volvo Flakbiler vi har. Helt grei bil som har forsterket flak for frakting av trucker osv.

410_flak.JPG

 

Så har vi min favoritt! Den fineste Volvo flakbilen av de 2 og den jeg bruker desidert mest. Langt flak og god aksellengde gjør bilen best til langkjøring. Utsyrt med 2 lysbjelker og masse utstyr. Denne blir mest brukt på langturer og var selv på oslo tur for ikke lange stunden siden.

413_flak.JPG

 

Så har vi den gamleste og også den enkleste flakbilen. Den gamle Mercen

412_flak.JPG

 

Dette er en av 2 Putebiler vi har. De inneholder utstyr for tungberging samt en bord med benk så folk kan planlegge og gjøre notater på et skikkelig bord under tak med enkel inn og utgang.

putebil.JPG

putebil2.JPG

 

Og så, storbilene. Først den minste av de 2. Scania med 4x4 og en saftig vinsj. Tar unna de fleste oppdragene innen berging men er ikke akkurat den rette bilen for transport. Bistår den største på tyngre oppdrag.

scania.JPG

 

Dette er den bilen med sørst kapasitet i Midt-norge og topp 3 på landsbasis etter hva jeg har fått høre. Har hatt mange tunge og spesielle jobber. Har også kran som han løfte en singelbil i været. eksakt tonnmeter husker jeg ikke.. Den er gammel men god!

FH_front.JPG

FH_bak.JPG

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger.. Ellers henviser jeg til linken i min signatur...

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo vi dekker et stort område, men ligger ganske sentralt så vi sparer en del tid på transport til merkeverksted da. Vi har 2 snart 3 biler som kan brukes i Tungberging. Husk også at det er mest puter som er brukt under velter. så de fleste jobbene taes med 1 tungberger og putebil. Som regel skjer ikke velt i tr.heim så distriktsstasjonene har også storbil. 1 stjørdal, 2 steinkjær, 1 støren osv... Vi bistår når det skjer og tar med oss bilen inn til byen igjen liksom.

Området er jo Oppdal Ulsberg Innherred og fra grense til kyst. Stort sett hele Sør-Trøndelag og deler av Nord-Trøndelag. For noen år siden da det var skikkelig vinter her i landet og ikke herre sørpa, og før nyveien i Soknedal kom var vi jo oppi der å herja med storbil i flere timer, 5 dager i uka. Rakk liksom ikke komme oss til Tr.heim før vi måtte snu å dytte enda en polakk opp bakken.

 

SISU'n blir det tatt bilder av ja. Vær du trygg...

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdal har jo egen bil da!

 

Sitert:

 

Som regel skjer ikke velt i tr.heim så distriktsstasjonene har også storbil. 1 stjørdal, 2 steinkjær, 1 støren osv... Vi bistår når det skjer og tar med oss bilen inn til byen igjen liksom.

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers var vel topic å få noe bilder. Har samlet noen her både fra norge og litt utland. Bildene taler for seg selv og min personlige favoritt er Scanian til Tynset:

tynset.jpg

 

Det fineste bildet jeg har må være dette. synd med oppløsningen men...

nydeli.jpg

 

Andre:

 

notodden.jpg

gulactros.jpg

digerfalk.jpg

vang.jpg

tyskflak.jpg

snute_gul.jpg

fronnt.jpg

actros_flak.jpg

 

 

Vakkert....

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår