Gå til innhold

Ikke veteran fra og med 77'

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Tror dette har vært diskutert før, men jeg kan vel repetere litt.

Det har lenge vært rykter som har vandret rundt om dette temaet, men ingenting er bekreftet av hverken staten (Ikke at de ville sagt noe om det men..) eller av andre organisasjoner som jobber for oss med gammelbil (Mange som er dyktige og aktive, og de vil snappe opp dette og si ifra).

 

Veteranordningen er en midlertidig løsning, og har vært det helt siden de begynte med den. Det vil si at de kan sette en stopper for den når som helst uten at vi egentlig kan si så mye imot.

Men at staten snart setter en øvre grense på bilene ser jeg ikke på som usansynelig, ettersom de bilene som ble laget på 70-tallet (Spesielt de senere) er helt fint i stand til å transportere deg fra a-b uten at du må inngå noen alvorlige kompromisser i forhold til en nyere bil (Det har ikke skjedd SÅ mye de siste 30 åra...).

Dette blir da tolket som at endel kan benytte seg av denne ordningen uten å egentlig ha noen interesse i å ta vare på klassikeren, men heller bare vil spare penger.

 

Siste gangen jeg hørte noen stille dette spørsmålet var det litt annerledes da... Da var det at biler f.o.m. 1976 ikke skulle bli veteran, men det har vel ordnet seg går jeg ut i fra.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

men er det noen som har noen svar på dette? som kan hennvise til ett eller anna?

 

jeg har en 77 mod stående jeg også, det er riktig nok en tempo panter men går vell unne de samma reglene forde om. hvis den ikke blir veteran så tror jeg nesten at jeg bare selger den.

 

har lakt opp til ett sjikkelig prosjekt med denne sykkelen og har kosta meg sjorta så langt og hvis den aldri blir veteran så tror jeg ensten ikke jeg gidder mere.

 

hadde tenkt meg en kosleig veteran som jeg kunne ta turer med i somemr sola og vinke til folk som jeg kjører forbi.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe om dette. Men med alt staten finner på for å tjene penger så forbauser ikke dette meg.

Har hørt at det skal bli dyrere å eie gamle biler men hvordan vet jeg ikke...

Håper det ALDRI skjer!! Staten = :rockets

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe om dette. Men med alt staten finner på for å tjene penger så forbauser ikke dette meg.

Har hørt at det skal bli dyrere å eie gamle biler men hvordan vet jeg ikke...

Håper det ALDRI skjer!! Staten = :rockets

 

Staten har jo lurt på noen ekstra kroner i "veiavgift" på veteranbiler i år. Og bare vent og se, de legger vel på 100,- kr til neste år også!! :rockets

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre.. :P

Min blir nok ikke veteranforsikra grunnet modifikasjoner alikevel. *lykkelig lettet*

 

77-modeller blir ikke regnet som veteran pr. i dag men vil tross alt bli fritatt for ordinær årsavgift ved fylte 30år doh

 

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=75858&epslanguage=NO

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår