Gå til innhold

2006 sesongen..

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

Toyota imponerte egentlig i løp 2 ..

men Trulli ble truffet av en annen bil i første runde og kjørte med skadet bil resten av løpet og Ralf hadde noen hydrauliske problemer eller no så han måtte i piten en unødvendig gang

likvel så kom ralf i mål UNDER 1 runde bak .. :P

reget aldri med at de skulle ha en bra bil fra starten av ..

 

honda hadde det rart i runde 2.. en på 3plass og en på siste plass av fabrikklagene :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Honda har pole position foran den Australske F1-runden!

Gode nyheter for oss Hondafanatikere. Jeg gleder meg som en unge til løpet begynner klokken 05:45 på TV3! Her er grid'en foran søndagens raceday:

 

1 12 Jenson Button Honda 1:28.081 1:26.337 1:25.229

 

2 2 Giancarlo Fisichella Renault 1:27.765 1:26.196 1:25.635

 

3 1 Fernando Alonso Renault 1:28.569 1:25.729 1:25.778

 

4 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:27.193 1:26.161 1:25.822

 

5 4 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:27.079 1:25.902 1:25.976

 

6 7 Ralf Schumacher Toyota 1:28.007 1:26.596 1:26.612

 

7 9 Mark Webber Williams-Cosworth 1:27.669 1:26.075 1:26.937

 

8 16 Nick Heidfeld Sauber-BMW 1:27.796 1:26.014 1:27.579

 

9 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 1:28.460 1:26.714 1:29.239

 

10 8 Jarno Trulli Toyota 1:27.748 1:26.327

 

11 5 Michael Schumacher Ferrari 1:28.228 1:26.718

 

12 14 David Coulthard RBR-Ferrari 1:28.408 1:27.023

 

13 20 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 1:28.999 1:27.219

 

14 15 Christian Klien RBR-Ferrari 1:28.757 1:27.591

 

15 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth 1:28.351 1:29.422

 

16 6 Felipe Massa Ferrari 1:28.868

 

17 11 Rubens Barrichello Honda 1:29.943

 

18 19 Christijan Albers MF1-Toyota 1:30.226

 

19 21 Scott Speed STR-Cosworth 1:30.426

 

20 18 Tiago Monteiro MF1-Toyota 1:30.709

 

21 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:32.279

 

22 23 Yuji Ide Super Aguri-Honda 1:36.164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The first 15 minutes saw a frustrated Rubens Barrichello denied his chance for Honda after Super Aguri’s Yuji Ide got in his way. The Japanese rookie had several adventures during the session, and was not at all popular with the Brazilian, who thus ended up only 17th on 1m 29.943s.

 

Han ble visstnok forhindret av Ide, om man skal tro rapporten. Men jeg ser frem til løpet; mye står og faller på om Buttons Honda klarer å holde seg foran Renault'ene med deres rakett-aktige aksellerasjon ut av startgropa inn i første sving. Räikkönen er farlig som alltid, og jeg forventer også bra resultater av Ralf Shumacher, forutsatt at Toyotaen hans ikke får problemer, eller at han får noen andre kjepper i hjula. Blir vanvittig spennende iallefall. Jeg var også imponert over hvilket tempo Button holdt i kvalifiséringa - kanskje Honda har blandet inn litt JDM-magic i hjulopphenget som passer bra til bane/gate-blandingen? Åååå, som jeg gleder meg til løpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hondamotoren til Jensen Button RYKER i siste sving på siste runde og bilen stopper 20 meter fra mållinja etter å ha kjempet som en helt for å holde Fisichella bak seg. Når skal Honda klare å sette sammen en motor som holder lengre enn rundt en fem timers tid under maks belastning i nærheten av 19.000 RPM; jeg bare spør altså? De får heldigvis bruke ny motor i San Marino den 23. April uten å få penalty. Og grattis til Ralf som overraskende sikrer Toyota tredjeplassen, samt Heidfeld som tar fjerde for BMW. Mye rot i Melbourne; utforkjøringer, påkjørsler, safetycar og maskinfeil.

 

EDIT: Jeg synes også Button alt for velvillig ga opp plasseringer og lot seg forbikjøre (!) midtveis i løpet. Han har pokkermeg noe å lære av Sato når det gjelder aggresivitet. Også Midland-førerne som forhindrer bilene bak akkurat idét safetycar kjører inn; hva var det dér for noe?

 

1 1 Fernando Alonso Renault 57 Winner 3 10

 

2 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 57 +1.8 secs 4 8

 

3 7 Ralf Schumacher Toyota 57 +24.8 secs 6 6

 

4 16 Nick Heidfeld Sauber-BMW 57 +31.0 secs 8 5

 

5 2 Giancarlo Fisichella Renault 57 +38.4 secs 2 4

 

6 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 57 +49.5 secs 19 3

 

7 11 Rubens Barrichello Honda 57 +51.9 secs 16 2

 

8 21 Scott Speed STR-Cosworth 57 +53.8 secs 18 1

 

9 14 David Coulthard RBR-Ferrari 57 +53.9 secs 11

 

10 12 Jenson Button Honda 56 +1 Lap 1

 

11 19 Christijan Albers MF1-Toyota 56 +1 Lap 17

 

12 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 55 +2 Lap 21

 

13 23 Yuji Ide Super Aguri-Honda 54 +3 Lap 22

 

Ret 4 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 46 +11 Lap 5

 

Ret 18 Tiago Monteiro MF1-Toyota 39 +18 Lap 20

 

Ret 20 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 37 +20 Laps 12

 

Ret 5 Michael Schumacher Ferrari 32 +25 Laps 10

 

Ret 9 Mark Webber Williams-Cosworth 22 +35 Laps 7

 

Ret 15 Christian Klien RBR-Ferrari 4 +53 Laps 13

 

Ret 8 Jarno Trulli Toyota + secs 9

 

Ret 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth + secs 14

 

Ret 6 Felipe Massa Ferrari + secs 15

 

EDIT2: Kommetarer fra PlanetF1:

Honda gave up points for grid position

 

Honda have admitted they took the extraordinary decision of relinquishing World Championship points to avoid Jenson Button losing ten grid slots for the San Marino GP.

 

Although Button's Honda expired on the final lap of the Australian GP, the car still possessed enough momentum to cross the finish line in sixth place.

 

As penalties are not meted out against drivers whose engine expired during the previous race, the team ordered Button to pull over before the chequered flag, deciding that the avoidance of a grid-slot demotion was of my value than three points.

 

The astonishing move is bound to provoke incredulity with even sceptical-sounding Team Principal Nick Fry admitting that the decision may be regretted with the benefit of hindsight,

 

"We need to look at the pros and cons. It was a quick call by the race engineers and we will need to see if it was right later," he told ITV.

 

The race had already proved a traumatic afternoon for Button. Having started on pole position, the Englishman was swiftly overtaken by Fernando Alonso and was handicapped by excessively cold tyres on each of the four occasions the Safety Car was deployed.

 

"We had great problems getting heat into our tyres - especially our front tyres - and so every time Jenson came out when there was a safety car he had very cold tyres and couldn't get into the final corner properly," said Fry. "Unfortunately it happened every single time and we need to take a good look at why we had this problem."

 

EDIT3: Mere fra PlanetF1:

Australian GP: Alonso wins dramatic Aussie GP

 

22 drivers, 12 finishers, ten retirements, four Safety Cars and only one winner, Fernando Alonso, that was the story of Sunday's Australian Grand Prix.

 

Fernando Alonso won the race by less than two seconds from the McLaren of Kimi Raikkonen. Ralf Schumacher was third, scoring his first podium of 2006 for Toyota. BMW-Sauber's Nick Heidfeld was 4th while Giancarlo Fisichella capitalised on a last lap, second last corner blow-up from Jenson Button to snatch 5th place.

 

Race Report:

The temperatures were as low as they had been for Qualifying, and although the clouds above Melbourne's Albert park looked heavy, rain was not predicted for the race - the track was at 28C with an ambient temperature of 20C.

 

As the cars desperately tried to get some temperature into their tyres on the parade lap, Juan Montoya switched off the traction control and gunned it out of the final turn. Embarrassingly the McLaren spun across the track and though he tried to reverse away from his position sideways on the track, he had to wait for the rest of the field to go past before joining the back of the grid.

 

However as the cars lined up, frantic hand waves from the No.2 car in P2 signalled that Giancarlo Fisichella had lost his engine. Race Director Charlie Whiting sent the cars off on a second parade lap which allowed Montoya to filter through to his P5 grid slot and consigned Fisi to a pitlane start.

 

As the lights went out, Jenson Button came under immediate threat from the Renault of Fernando Alonso starting directly behind him. Going into Turn 1 Jenson protected the inside line and Alonso had to stand hard on his brakes to avoid running into the back of the Honda.

 

Button protected the line into Turn 3 and it looked like job done, Alonso could find no way past and looked destined to spend a long time behind him.

 

Behind them the two McLarens embarked on an absolutely breathtaking opening lap dice that saw them swap positions and run side by side through corners trying to gain maximum advantage. "It was fun" said Montoya afterwards, although whether the white-knuckled team management saw it quite the same way after Raikkonen's first lap exit in Malaysia is a moot point.

 

Raikkonen ended up in front of Montoya when the first Safety Car was deployed, which was well before Alonso had even crossed the start/finish line.

 

The Safety Car was out because Massa and Klien had had a coming together in Turn 2 and collected an innocent Nico Rosberg in the process. Massa went straight on into the barriers, wrecking his second Ferrari in two days while Rosberg limped back to the pits with a terminally damaged rear wing. Klien continued. The Williams team thought about mending it and sending Nico out on a test session, but there had been too much damage done.

 

Apart from the Massa/Klien/Rosberg accident, David Coulthard had indulged in some panel bashing with Jarno Trulli - the Toyota spun out of the race there and then, but the Scot's Red Bull continued, although he lost places in the process.

 

So as the cars crossed the line first time round to pick up the Safety Car it was Button from Alonso, Raikkonen, Montoya, Ralf Schumacher, Webber, Michael Schumacher in 8th, Liuzzi 9th and Speed 10th. Jacques Villeneuve, despite starting from 19th place on the grid, had managed to take advantage of the midfield exits and was up to 11th place. Giancarlo Fisichella in the second Renault - who had had a spin all on his own in Turn 2 on the opening lap - trailed round 19th.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Spennende F1 løp i Albers Park Melbourne Australian GP ja. Button tapte med 20 meter å i nest siste sving kom flammende fra bilen :drive2

 

Fernando Alonso hadde et fint løp. Lurer på hva som skjedde med Michael Schumacher som gjorde at bilen gikk sakte å plutslig fikk opp farta. Om det var gummien som var alt for hard for den kalde tempraturen

 

Uansett artig at det går bra med Renault i F1 :)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå fikk jeg ENDELIG sett løpet i australia

og følgende er førerene jeg er spesielt imponert over etter dette løpet

 

Scott Speed, imponerende gjort av en færsking (tredje løpet) fra landet uten svinger, bare synd han fikk en straff og ikke fikk poeng

 

Ralf Schumi, Ser ut som Yotaen har fått opp farta (vi får se om det stemmer om 1 uke)

Imponerende plassering spesielt med tanke på at han hadde 3 pittstop + en straff

 

Takuma Sato, lå til tider å kjempet midt i feltet.. med en 2002bil!

 

meget imponerende løp egentlig, og for en avsluttning større ild kule i F1 har jeg ikke sett :P

 

Litt highlights

d06aus1779.jpg

d06aus1400.jpg

d06aus1464.jpg

d06aus1852.jpg

d06aus1445.jpg

d06aus1704.jpg

d06aus1648.jpg

sunpic12.jpg

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat fra kvalifiseringa idag:

2006 San Marino Grand Prix

Pos No Driver Team First Second Third

 

1 5 Michael Schumacher Ferrari 1:24.598 1:22.579 1:22.795

2 12 Jenson Button Honda 1:24.480 1:23.749 1:22.988

3 11 Rubens Barrichello Honda 1:24.727 1:23.760 1:23.242

4 6 Felipe Massa Ferrari 1:24.884 1:23.595 1:23.702

5 1 Fernando Alonso Renault 1:23.536 1:23.743 1:23.709

6 7 Ralf Schumacher Toyota 1:24.370 1:23.565 1:23.772

7 4 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:24.960 1:23.760 1:24.021

8 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:24.259 1:23.190 1:24.158

9 8 Jarno Trulli Toyota 1:24.446 1:23.727 1:24.172

10 9 Mark Webber Williams-Cosworth 1:24.992 1:23.718 1:24.795

11 2 Giancarlo Fisichella Renault 1:24.434 1:23.771

12 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 1:25.081 1:23.887

13 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth 1:24.495 1:23.966

14 14 David Coulthard RBR-Ferrari 1:24.849 1:24.101

15 16 Nick Heidfeld Sauber-BMW 1:25.410 1:24.129

16 20 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 1:24.879 1:24.520

17 15 Christian Klien RBR-Ferrari 1:25.410

18 21 Scott Speed STR-Cosworth 1:25.437

19 18 Tiago Monteiro MF1-Toyota 1:26.820

20 19 Christijan Albers MF1-Toyota 1:27.088

21 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:27.609

22 23 Yuji Ide Super Aguri-Honda 1:29.282

Min gjetning foran søndagens løp:

1-2. plass: Alonso / Fisichella.

3-4. plass: M. / R. Shumacher.

5-6. plass: Barrichello / Massa.

7-8. plass: Montoya / Button (Button er så notorisk svak på raceday at det ikke er morsomt engang. Hyggelig at Hondastrategien fra sist løp funket; Button starter på første linja i San Marino, og har nok en gang en utmerket mulighet til å bare gi motstanderne plasseringen hans på et sølvfat).

 

Løpet starter 13:45 på TV3. Gjett om jeg igjen skal ta på kamikaze-pannebåndet mitt og campe foran TV'en! Gleder meg som en Øyvind før ei Formel1-sending!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater da slett ikke Button, jeg bare synes han kan være litt mere aggro på raceday. Kvalik-tidene viser jo at han har varene til å få bra fart på RA106'en, men han er ikke så hard som han burde være når presset er på. Kanskje han er for mye gentleman for Formel1? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår