Kastel Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Har hatt 2 volvoer med k motor en 740 og en 240 har vært ganske så fornøyd.740 hadde rulla snart 400k å 240 som jeg bruker nå har gått 250k uten problemer:) Synst den er mye kjappere en di andre volvoe jeg har hatt blant anna b230a å b21 osv den er oxo ganske rimelig i drift oxo bortsett fra noe ventiltikking å oljeforbruk så er motoren topp:P men har hørt om mange som har hatt mye kødd med gasserene på dei men men det er jo bare vedlikehold som skal til.Har oxo hørt om noen som har brukt b230k som "leikebil" bare dei har bytta gasser å kam. Men her er mange som ikke liker b230k å jeg er en av di sjeldne som liker den.:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hvor finner jeg hvilken topp jeg har?? jeg fant et stempel over manifoilen hvor det sto Volvo 1000 530 kan det være dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hvor finner jeg hvilken topp jeg har?? jeg fant et stempel over manifoilen hvor det sto Volvo 1000 530 kan det være dette? ja, 530 topp du har Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hvordan er denne toppen? er den ok eller burde den byttes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 standard-topp, bytte kommer anpå effektuttak Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 jeg har jo en B230K motor så noe spesiellt effektuttak er vel ikke aktuellt uansett, blir vel bare å bytte kam og sette på et par gode forgassere, noen som har noen andre forslag så tas de imot med stor takk...:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 HELT sikker på at du ikke har 100 630? Det er standardtoppen på B230K Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Ja jeg er sikker på det står det,har lest et annet sted her på forumet at det var 630 som var standard, så derfor ville jeg spørre om det var der jeg fant nr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 631 er standard på 230k 530 er standard på 230a Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Jeg har b230k med 531topp og stempler som er garantert byttet. Hele bilen min har vært en gammel politibil så har straks rulla 500.000. Den går enda 0 problemer med k-gasseren men bruker drit mye bensin (ikke råd til sånt) Men planer og bygge den om til mekanisk/elektrisk innsprut :) Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Er det noen som har prøvd å bygge om en K-motor med F-sprut (LH2.x)? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Tror det vil fungere helt ok med f innsprut på K, vil nok gå bedre enn en standard F. Men må vel bruke en annen tenning, mulig det greieste er å beholde bendix'en hvis mulig. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Eventuelt at jeg kjøper meg en b21et / b23e / b230e / b230f og slenger på 531toppen som er ny for 2 år siden Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 vil det si at den 530 toppen som sitter der nå er bedre enn den 631 som skulle vært der? Hvor mye må en gi for en k kam, og evt et par ok gassere? er lei av å bruke 2l på mila og ingen reaksjon hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 da er vi 2.. :( Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.