HemiCuda Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 jeg hadde en 244DL med B200K, den hadde helt andre rykter paa seg enn aa vaere doedslat... men jeg bytta ut forgasseren med en fra en B21, funka fint da :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Fordi at det er originalmotoren i visse utgaver av 360 og 240DL ("Døds-Lat")? Se bilde i avataren min... 200K motor også, og jeg kan ikke akkurat si at den er så veldig LAT til å være en 2 liter nei... Mulig du uttaler deg om dette på bakgrunn av at du har hørt om noen som har sagt at de har hørt fra noen at noen kanskje har hørt om en som mente han hadde hørt at 200K er en lat motor? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Dette var mer en "morsom kommentar" fra min side enn en "seriøs analyse", får jeg innrømme. Vurderingen har jeg for øvrig hørt fra i det minste to personer, men dem om det... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Dette var mer en "morsom kommentar" fra min side enn en "seriøs analyse", får jeg innrømme. Vurderingen har jeg for øvrig hørt fra i det minste to personer, men dem om det... oja.. Stand-up komiker du eller? hehe... Jeg (og de andre som har kjørt 200K) visste jo at det du sa ikke var fakta kan man si, men jeg så liksom ikke helt hvordan det kunne blitt en morsom kommentar ut av det. I hvertfall ikke så lenge tråden startet med en som spurte om noe rundt Volvo motorer. Da burde man vel gå ut i fra at det som blir presentert her er noenlunde objektiv informasjon. Så jeg tviler på at du vil finne noen som har eller har hatt en 200K motor, som vil si at denne er "døds lat" til å være 2 liter. Forøvrig så er 200K motoren levert i en del andre modeller også. Før øvrig så sitter den også f.eks GL modeller. "Græn'løx", eller "Grom Låt" heter vel de da, og ikke "Døds Lat"... :bump Kun til info. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 He he... :D Det var ikke jeg som fant på uttrykket, heller. Men jeg antar at noen synes en 2-liter på ca 103 hk er i snaueste laget i en forholdsvis stor bil som en 240. Hvorvidt den er egnet til trimmeprosjekter, skal jeg ikke uttale meg om. Angående "info-biten": Er det nå virkelig slik at B200K finnes i andre versjoner av "store" Volvoer ("GromLåt" m m)? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 23 e vel den mest slitesterke(??) alle volvomotora anna en turbo tåle juling;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Jeg har iallefall K motor i min nå og den skal dø. Mer drit motor har jeg aldri vært borti. Så nå når jeg henter meg ny bil er det frem med kameraet og ut på tokt! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Jeg har iallefall K motor i min nå og den skal dø. Mer drit motor har jeg aldri vært borti. Så nå når jeg henter meg ny bil er det frem med kameraet og ut på tokt! Har du aldri vært borte i Franske motorer? Eller VW luftkjølte? Eller VW TD boxer? Eller Opel motorer? Jøss.... damndamn Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Da lærte jeg noe nytt også, B200K tror jeg det er mye forskjellig ute å går, har sitti på i 360er som umulig kan komme over 140, men virker som motor er ok(men må være noe rart), og de som går helt utrulig bra, men du vil vel ha så mye kubikk som mulig så styr unna, skal du ha motor som tåler mye å heter volvo, så er det vel B18, B20 og B30, B20E er noe av det heftigste standard gammal volvomotor jeg har vært borti, 135hk, hissig og sterk, men er vel litt gammelt og vrient å få tak i og montere. Men skaff en gammel B23 så er vel det det beste i ditt tilfelle. Ett annet forslag er å skaffe enn CIH 24 E opelmotor, sette i 20S-kam, kanskje gasser innsug med stor dobbel weber og E-eksosmanifold for enkelhets skyld. Burde vel ha en 130-140 hk med ett slikt oppsett og litt høvling/porting(ev 20s topp). De tåler a litt, så lenge registeret ikke har ulyd og kjøres på ordentlig olje. Hvis du skulle ha det i en Opel-bilcross da... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Da lærte jeg noe nytt også, B200K tror jeg det er mye forskjellig ute å går, har sitti på i 360er som umulig kan komme over 140, men virker som motor er ok(men må være noe rart), og de som går helt utrulig bra, men du vil vel ha så mye kubikk som mulig så styr unna, skal du ha motor som tåler mye å heter volvo, så er det vel B18, B20 og B30, B20E er noe av det heftigste standard gammal volvomotor jeg har vært borti, 135hk, hissig og sterk, men er vel litt gammelt og vrient å få tak i og montere. Men skaff en gammel B23 så er vel det det beste i ditt tilfelle. Ett annet forslag er å skaffe enn CIH 24 E opelmotor, sette i 20S-kam, kanskje gasser innsug med stor dobbel weber og E-eksosmanifold for enkelhets skyld. Burde vel ha en 130-140 hk med ett slikt oppsett og litt høvling/porting(ev 20s topp). De tåler a litt, så lenge registeret ikke har ulyd og kjøres på ordentlig olje. Hvis du skulle ha det i en Opel-bilcross da... oookeei...ja har tenkt litt på b230a eller e..... har tenkt litt på opel 2,4 men di er sjedene og folk skal ha mye for di,pluss at jg liker ikke at rådelagerene ryker så fort...typisk opel å få rådebank...må ha noe som tåler griisebank på banen og da er jo volvo bra å ha...hehe...skal ha d i enten manta eller ascona b...spør om alt dette for svigers,han har en heel hævv av gamle opeler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Har du aldri vært borte i Franske motorer? Eller VW luftkjølte? Eller VW TD boxer? Eller Opel motorer? Jøss.... damndamn Glenn Hehe har faktisk ikke vært borti noen av de motorene der nei ;) :hello: Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Har du aldri vært borte i Franske motorer? Eller VW luftkjølte? Eller VW TD boxer? Eller Opel motorer? Jøss.... damndamn Glenn hva er så galt med di da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 hva er så galt med di da? Det var et svar på "mer drit motor har jeg aldri vært borti".... Og de jeg nevnte kan vel ikke akkurat sies å være så veldig "bra" motorer egentlig.... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuetZal Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 hei, har ikke lest alle innleggene, men ka som feiler dere som sier b230k motor er dorligst då? 1. kammen er bedre 2. og dere som sier det er en gasser motor? kor har dere dette fra då? er jo en innsprøytning. 3. vil no si att 531 topp som står på b230k motor er den beste topen då.. (405 og) Siter Volvo 940 TiC stv 97` Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt* bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt* opel kadett ,b23 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 For det 1 så er det IKKE B230K en insprøytningsmotor ! Og for det 2 så er det ikke 531 topp på den, men en 631! Er ikke sikker på hvilken kam som sitter i.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.