Gå til innhold

Risting ved bremsing


Vampire

Anbefalte innlegg

Har letet litt rundt på forumet og komt over et par tråder om skeive bremseskiver og dårlige foringer. Problemet med meg er at det rister uansett hvilken fart jeg bremser i og jo mer fart jo mere risting. Spørsmålet mitt er hva som er mest sansynlig. Skiver eller foringer? Lurer også på om det er mye arbeid å skifte skiver.

 

Takker for svar.

Vamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Var i grunnen det jeg ville høre. Er liten med cash om dagen siden jeg studerer. Hadde i grunnen et annet spørsmål også. Har hørt mye om en lilla sikring som sletter alle feildata som bilen eventuellt måtte ha???

 

Skal skifte ut en ødelagt ABS sensor og Ford verkstedet her skulle ha 600 spenn for å slette feilkoden, noe som er helt på jordet.

 

Takk for svar!

Vamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lilla sikringen er sikringen til ECU'en, og napper du ut den i en liten stund (15 minutter eller noe i den gata) så slettes en del minne i ECU.

Jeg er ikke sikker på hvor mye, men bilen må kjøres inn igjen med en ny "profil". Det vil kort si at du må kjøre rolig i 4-5 mil mens bilen læres inn på nytt.

Det står mer forklart i håndboken, om du har den.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Nei kjøper meg noen nye på bilextra. 200 per skive er ikke allverdens. Får vel bare prøve og se om den sletter koden.. Noen som har peiling på om det er forskjell på høyre og venstre sensor, eller er den unik slik at de passer på hver side?

Var så forbanna da jeg fikk vite hva det skulle ha for en feilsjekk at jeg glemte hvilken side det dreide seg om. Ja prisen var 890 kr..

Vamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte nye skiver på biltema når jeg trengte nye.. å de begynte å riste etter.. ja.. NO TIME.

Det er ikke noe allverdens sånn sett, men jeg kjenner at det vibrerer i bremsepedalen når jeg bremser.

+ selve bremseeffekten var MYE dårligere med de nye biltema skivene..av en eller annen grunn :)

Men ok, de er billige og fungere jo forsåvidt greit nok om du har lite penger å ikke kjører så aktivt :)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan overleve med litt risting. Når jeg bremser når er det så my vibrasjon i bilen at cdspillern hakker =( Var og bestilte ABS sensor i dag. 2300 med arbeid noe som er greit. Kjører til bilextra og kjøper bremseskiver og når detta er skifta skal nok Mondeoa bli EU ok.. Gleder med til våren kommer så ta den fram fra garasjen og cruse litt =) Takker for alle svar!

Vamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte nye skiver på biltema når jeg trengte nye.. å de begynte å riste etter.. ja.. NO TIME.

Det er ikke noe allverdens sånn sett, men jeg kjenner at det vibrerer i bremsepedalen når jeg bremser.

+ selve bremseeffekten var MYE dårligere med de nye biltema skivene..av en eller annen grunn :)

Men ok, de er billige og fungere jo forsåvidt greit nok om du har lite penger å ikke kjører så aktivt :)

jeg er så enig me deg, men jeg kjøpte kun klosser der jeg..dæææven så det støver..noe møkk!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte nye skiver på biltema når jeg trengte nye.. å de begynte å riste etter.. ja.. NO TIME.

Det er ikke noe allverdens sånn sett, men jeg kjenner at det vibrerer i bremsepedalen når jeg bremser.

+ selve bremseeffekten var MYE dårligere med de nye biltema skivene..av en eller annen grunn :)

Men ok, de er billige og fungere jo forsåvidt greit nok om du har lite penger å ikke kjører så aktivt :)

Du har vel huska å vaske skivene først?

Skiver syns jeg det er greit å kjøpe der, men ikke klosser

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår