Sonick Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Er det noe serlig vits å begynne å trimme en 16 på andre måten en overladning da ? Bruke masse penger å så ender du sikkert opp med en turbo alikevel ? Pengene du legger i toppen og denne boksen så er du ivertfall litt på vei til turbo... Og bort i mot 100 hk mer en hva som er realistisk uten turbo ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Sonick skrev: Er det noe serlig vits å begynne å trimme en 16 på andre måten en overladning da ? Bruke masse penger å så ender du sikkert opp med en turbo alikevel ? Pengene du legger i toppen og denne boksen så er du ivertfall litt på vei til turbo... Og bort i mot 100 hk mer en hva som er realistisk uten turbo ? Joa vet det at overladning er billigste måten for å få mere pulver, men for min del så tror jeg at etter 250k på speedon at toppen trenger en overhaling, så kan i samme omgang porte opp. Hvis du i samme omgang slenger med en litt skarp kam sammen med grenrør og eksos som alerede er på vei er jeg fornøyd med 150+ hk. Ska du ha turbo så har du det med godkjenning eller ikke + at vedlikholdet er mye større. Så er det jo litt sjarm med halvkass NA motor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Porting av Toppen høres ikke så dumt ut. Noen som veit priser på sånt? Har en ekstra KR topp liggende så. Kammene i KR er vel kvasse nok egentlig. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 ultimateVW skrev: Porting av Toppen høres ikke så dumt ut. Noen som veit priser på sånt?Har en ekstra KR topp liggende så. Kammene i KR er vel kvasse nok egentlig. meiner velox motor tuning skal ha ca 6000kr for porting av topp Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 simtech racing tar 3000 trur jeg! 25% effekt økning Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 dette fekk eg som svar fra velox motor ang pris på overhaling av motor."Porting, planing og overhaling av topp koster kr. 8000,- inklusive nye dreide styringer og viton tetninger" Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Ontopic: Remapping av sugemotor blir mere og mere lønnsomt jo flere mods du har. Hvem kunne vel gjette at det originale mappet er dårlig egnet til f. eks. en nå høykomprimert overborra og/eller stroka sugemotor med hysteriske kammer som gir 20 millimeter vakuum ved maks motorbrems? Offtopic: Vassere kammer med lengre durasjon, aggressivt løft og råere lobeseparasjon, høyet kompresjonforhold, porting av topp, råere grenrør og innsugsmanifoild+gasspjeld er ting som gir effekt ved trimming av sugemotor. Det meste annet er rett og slett for det meste bortkastet på en for det meste original motor; eksempelvis eksosanlegg og filter. Greit, man får antakeligvis en hest eller to, men er man seriøs på trimminga er det solid hardware og bra maskinarbeid som gir mest (det er dóg svine dyrt). Turbokonverting vil i 99% av tilfellene gi sykt mye mere effekt for pengene man investérer. Merknad: Innlegget inneholder synsing. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Her er alt du trenger å vite om trimming av 16v 2,0L bunn, portet topp(Blydenstein), grenrør og orginale kr kammer gir med rett oppsatt k-jet fort 170-180 hk http://www.clubgti.com/forum/forum_posts.asp?TID=52550&PN=1 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Snakker vi BHP eller WHP? Jeg ser for meg at BHP blir brukt i VAG-leiren og WHP eksklusivt brukes i Hondakretser. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Øyvind Ryeng skrev: Snakker vi BHP eller WHP? Jeg ser for meg at BHP blir brukt i VAG-leiren og WHP eksklusivt brukes i Hondakretser. Akkurat her er det snakk om bhp, siden det er hentet fra England. Tyskere bruker KW/DIN PS og i USA bruker de whp. Er mest fan av å bruke effekt på svinghjul, korrigert til DIN standard for trykk og temperatur. Er så lett å manipulere whp Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Polo Classic skrev: Er så lett å manipulere whp ...Spesielt siden det er så enkelt å skru ut motoren fra bilen for så å montere den i en bremsebenk. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Øyvind Ryeng skrev: ...Spesielt siden det er så enkelt å skru ut motoren fra bilen for så å montere den i en bremsebenk. Med en skikkelig rullende landevei og programvare er det ikke vanskelig å finne da........ for ekstra WHP er det jo bare å fylle mye luft i dekkene Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Jeg må si meg helt uenig. Dekktrykket påvirker ikke målingen like mye som en gjetting på BHP utfra hjuleffekten. Skal man eliminere dekkproblemet en gang for alle tester man bilen konsekvent på DynaPacks der "måleorganet" boltes rett på navet; á lá Bjørnstad bil. Dette er jo selvfølgelig flisespikkeri da det eneste som teller er så like som mulige forutsetninger og det samme dyno-apparat før og etter modifikasjonene. Dvs. at man ikke tester bilen originalt hos Bjørnstad for så å modde bilen og deretter komme inn til Flissundet (?) for så å sammenlikne resultatene. Det er allerede vanskelig nok å sammenlikne en DynaPack mot en annen, en DynoJet mot en annen, en Mustandyno mot en annen og en DynoDynamics mot en annen. Regelen lyder kort og godt: Minst mulig variabler. Nå, tilbake til topic. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.