Gå til innhold

Falskluft

Ranger emnet


yeepzi

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg har ett problem!!

 

Trur motorn får inn litt falsk luft!!

 

hvordan fixer jeg dette!!

 

hvor kan falsklufta komme inn?? noen som har hatt dette probleme??

kan det være pakkninger som er gått fyken??

 

noen som vet??

hater å være uten bil!! :(

 

Takk for alle svar!! :)

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spary litt startgass rundt omkring der du trur den kan suge falsk luft. øker turtallet så har du funne ut kor den suger falskluft

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spary litt startgass rundt omkring der du trur den kan suge falsk luft. øker turtallet så har du funne ut kor den suger falskluft

 

har nu kjøpt startgass!!! :D skal i garasjen å prøve!! :) å se om man finner ut noe!!

 

hvor er det mest trulig at det kommer inn falskluft??

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nu kjøpt startgass!!! :D skal i garasjen å prøve!! :) å se om man finner ut noe!!

 

hvor er det mest trulig at det kommer inn falskluft??

 

no er eg ikkje kjent med saab da men spray litt rundt innsug, og pakninger og slikt som har med luft å gjere

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nu kjøpt startgass!!! :D skal i garasjen å prøve!! :) å se om man finner ut noe!!

 

hvor er det mest trulig at det kommer inn falskluft??

Sjekk slange fra LMM til turbo, fra turbo til IC og fra IC til innsug.

Til min Audi med 2,2T motor bruker jeg en kompressor med adapter til slangen etter LMM. Plugger slangene til veivhusventilasjon. Setter på 0,8 bars overtrykk (1,8 bar abs) og lytter etter suselyder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no er eg ikkje kjent med saab da men spray litt rundt innsug, og pakninger og slikt som har med luft å gjere

 

Alt etter turbo kan vel utelukkes på en turbomotor vel. Eller... de kjører vel kanskje på undertrykk så lenge turtall og belastning er lav?

 

Hva er symptomene dine? Er det noe som peker i retning av at den skal suge falskluft?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter turbo kan vel utelukkes på en turbomotor vel. Eller... de kjører vel kanskje på undertrykk så lenge turtall og belastning er lav?

 

Hva er symptomene dine? Er det noe som peker i retning av at den skal suge falskluft?

 

 

tja...jager litt på turtall når den står å bakker. bilen går ugjevnt under 2000o/min. ingen ulyder av motorn så vit jeg hører! går greit over 2000 o/min syns turbotrykke er litt høyt i forholdt til det det var!

 

så er det det at falsklutfa kjenner man ikke no til når det kommer over ett visst turtall!!

 

ikke det at jeg vet om det er det eller ikke!! :)

 

prøvd å gå over alt av slanger men fant ikke ut no nytt!!! :(

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke no falskluft!!

 

noe jeg nå stusser litt på når jeg blade igjenom kjørekomputeren var at bilen bruker 1.6 på mila! dette kan ikke skyldes falskluft!? er det tenninga som er gåen?

 

hva er det som får bilen til å bruke 1.5på mila??

 

når den går som den skal å jeg kjører den hardt!! så bruker den 1.2!!

 

Noen som kan tenke seg hva dette kan være??

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel lambasonde som det kan være noe feil med... Det finnes måter å sjekke dette uten å benytte seg av diagnoseutsyr, men jeg er alt for bortskjemt med slikt til at jeg husker hvordan akkurat nå. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkleste måten å skjekke en lamdasonde på er å bruke et multimeter gjerne med max og min. kobl det inn nede på lamdaen hvist du kommer til.lamdasonden har 3 eller4 ledninger 1(2)godstilkoblinger, 1 (12V)forvarming og 1 signalledning(mål på denne og gods). da skal du få er signal (i Vdc) som varierer mellom 0-1V, hvist def lamda låser gjerne spenninger seg på ca 0,45vdc. hoper dette hjelper litt.

-95 polo6N

-91 sierra

-84 golf2

www.home.no/polo6n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkleste måten å skjekke en lamdasonde på er å bruke et multimeter gjerne med max og min. kobl det inn nede på lamdaen hvist du kommer til.lamdasonden har 3 eller4 ledninger 1(2)godstilkoblinger, 1 (12V)forvarming og 1 signalledning(mål på denne og gods). da skal du få er signal (i Vdc) som varierer mellom 0-1V, hvist def lamda låser gjerne spenninger seg på ca 0,45vdc. hoper dette hjelper litt.

 

ja dette hadde sikker vært lett!! visst jeg hadde visst ka lamdasonden er for noe!! :( kan ikke så mye om motorkirurgi!!! :) hva er dette?? hvor kan jeg finne den?? :) Takk for alle svar hitil

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår