Prebendju Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 funker det og bruke cs bilstein demperne på dissa coilovers røra? og må vell har typ smalere fjører?-- Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Er jo allerede bilder ute. Eneste forskjellen er vel at den står uten forstilling nå. Grom kan den vel ikke kalles lengre nei.... Å, vippa over fra grom til sinnsyk? :D Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Å, vippa over fra grom til sinnsyk? :D Nei, vippa over fra grom te syndkappa!! =) :ratatatat Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 funker det og bruke cs bilstein demperne på dissa coilovers røra? og må vell har typ smalere fjører?-- Ja i prinsipp så går alle demperne til 240 i disse rørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Nei, vippa over fra grom te syndkappa!! =) :ratatatat Ikke som vises på utsiden.:fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Ja i prinsipp så går alle demperne til 240 i disse rørene. okei hva er målene inv på rørene? er vell 60mm utv? bruker 60mm HR fjører fra pedersen..? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 okei hva er målene inv på rørene? er vell 60mm utv? bruker 60mm HR fjører fra pedersen..? Innv er det samme målene som orginal, dvs du bruker orginal mutteren til å feste demperen i toppen på røra. Alt er ferdig gjenget opp. Jeg bestilte sellholm fjærer fra Mobeck, men alle med 60-62mm innv dia går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Innv er det samme målene som orginal, dvs du bruker orginal mutteren til å feste demperen i toppen på røra. Alt er ferdig gjenget opp. Jeg bestilte sellholm fjærer fra Mobeck, men alle med 60-62mm innv dia går. okei.. hehe har så mye rart og spørre om.. :P men fjærene hvor mye "senker" de? altså hvor mye kan du presse de sammen før de ikke tåler det.. om du skjønte meg.. :D Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 okei.. hehe har så mye rart og spørre om.. :P men fjærene hvor mye "senker" de? altså hvor mye kan du presse de sammen før de ikke tåler det.. om du skjønte meg.. :D Det avhenger av hvilken stivhet du velger, og lengde på fjæra. Tror nok ikke det er ett problem akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Må nesten legge til i ang disse røra at om en skal senke mye så må røra kortes. På min 242 løsnet demperne fordi øvre fjærskål slo i fjærbeinet/muttern som holder demperne i fjærbeinet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azorpro Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Du har vell ikke en turbo og selge? Skal ha en på min ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Brodern hans har vel (242 T6) (Ligger annonse på volvoklubbentrondelag.no) T16 Turbo (Annbefaler denne jeg) holder vel til rundt 300hk Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Må nesten legge til i ang disse røra at om en skal senke mye så må røra kortes. På min 242 løsnet demperne fordi øvre fjærskål slo i fjærbeinet/muttern som holder demperne i fjærbeinet. Kortet ned rørene med ca 55mm, og flyttet demperen lenger ned igjennom spindelen, kortet også ned hylsen som går utenpå R-sport demperne med 22mm for å unngå problemet Maxis nevner. Her er delene prøvemontert før fastsveising i spindel, og levering til overflatebehandling. Sånn ca høyde kommer det til å bli forran, og litt høyere bak enn på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 faen så deilig bil :) drømmer om noe lignende ;) stå på blir konge fin bil :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Takker for det. Blir en justering av caster og camber når jeg får tilbake delene. Camber 2-4grader negativ, og ca 4-5 grader caster for økt stabilitet i høy hastighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg